عزل چند ساعته 2 پلیس در ماجرای درگیری با یک دختر

گروه اجتماعی- در پی انتشار گسترده فیلم موبایلی مربوط به برخورد یک  مامور پلیس با یک دختر جوان در تهرانپارس در فضای مجازی، سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس پایتخت ظهر دیروز ابتدا  از دستگیری و عزل دو مامور متخلف در این ماجرا خبرداد و  سپس چند ساعت بعد، دستور قبلی مبنی بر برخورد بااین دو مامور را به دلیل انجام تحقیقات بیشتر، تعلیق کرد. به نظر می رسد بهتر این بود که رئیس پلیس در ابتدا و قبل از اعلام نظر برای تصمیم گیری در این زمینه تامل بیشتری می کرد.
به هرروی اگر اهل فضای مجازی هستید، احتمالا این ویدئوی کوتاه و صحنه های درگیری یک پلیس با یک دختر را دیده اید. ما دیروز به سراغ   سرهنگ عبدالوهاب حسنوند سرکلانتر چهارم پلیس پیشگیری تهران رفتیم و  جزئیات ماجرا را از او جویا شدیم. سرکلانتر گفت: گزارشی به کلانتری 126 تهرانپارس رسید مبنی بر این که چند پسر و دختر جوان درپارک پلیس هیاهو به پا کرده اند. ابتدا واحد 110 و گشتی در محل حضور پیدا کردند.  مأموران متوجه حضور چند دختر و پسرجوان شدند که به جز رفتارهای نامتعارف ؛ فحاشی و هتاکی علیه مردم در محل داشتند. وی  با بیان این که دو دخترنوجوان حاضر در محل کشف حجاب کرده بودند گفت: مامور ما در مرحله اول تذکر داده و درخواست کرده پوشش اسلامی را رعایت کنند، از طرفی آن ها را دعوت به آرامش کرده اما ماموران در مقابل با فحاشی های زننده و زشت دخترها مواجه می شوند. وی با اشاره به این که فیلم منتشر شده در فضای مجازی برش خورده و تمام فیلم پخش نشده است، اضافه کرد:در برش دوم فیلم دیده می شود که همکار لباس شخصی ما برای دعوت به آرامش جلو می رود.او دختر جوان را دعوت به همکاری می کند اما دخترجوان که از حالت عادی خارج شده بود با سیلی به صورت مأمور ما می زند و حتی عینک وی را برمی دارد و خرد می کند. وی در ادامه گفت:مأمور ما مبادرت به دستگیری این دختر می کند و با توسل و آن تقابلی که ایجاد می شود دختر خانم را به داخل خودرو منتقل می کند.در این ماجرا دو دختر جوانی که کشف حجاب کرده بودند و سه پسر دستگیر و تحویل کلانتری محل شدند. حسنوند در پاسخ به این سوال که در زمان دستگیری این افراد حضور مامور زن الزامی بوده است یا خیر؟ گفت:طبق تدابیر فرمانده انتظامی تهران بزرگ هر اتفاق و حادثه ای که خانمی در محل حضور داشته باشد و از مقررات و قانون تخطی کند باید پلیس زن حاضر باشد تا طبق قانون با متخلفان برخورد شود و مقررات را اعمال کند.
  مامور سیلی می خورد
وی بیان کرد:چون ابتدا 110 و واحد گشتی ورود کردند و دختر خانم از همان ابتدا امان نمی دهد و به مأمور سیلی می زند و عینک را برمی دارد فرصتی برای حضور مأمور خانم پیدا نمی شود با این حال توصیه ما این است که مأموران به هیچ عنوان با مردم بد رفتاری نکنند.همچنین در این مواقع به هیچ عنوان با خانم هایی که به این شکل عفت عمومی را جریحه دار می کنند برخورد این چنین نداشته باشند و این نوع رفتارها از طرف پلیس شایسته نیست. تذکر لسانی و امر به معروف و نهی از منکر در دستور کار پلیس است. سرکلانترچهارم پلیس پایتخت اضافه کرد: در ساعات اولیه این حادثه فرمانده انتظامی تهران بزرگ شخصا ورود کرده و یک تیم بازرسی تشکیل دادند.


دخترها آزاد شدند
سرهنگ حسنوند درباره وضعیت افراد دستگیر شده در این پرونده گفت: در این پرونده سه نفر آقا و دو نفر خانم دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند با هر سه آقا برخورد شدید و قرار هایی نیز برای آن ها صادر شد.همچنین با دو دختر نیز برخوردهایی صورت گرفت اما از آن جایی که سن آن ها کمتر از 18 سال بود با دعوت خانواده هایشان و تعهد حضوری آزاد شدند. وی افزود:ما به هیچ عنوان رفتار همکارمان با این خانم را نمی پذیریم وباید تا رسیدن پلیس زن صبر می کرد.