بازی تشریفاتی را به امریکا باختیم

سرویس ورزشی جوان آنلاین: کولاکوویچ بعد از پیروزی مقابل بلغارستان که با استفاده از جوانان تیم ملی به‌دست آمد برای رویارویی با امریکا از ترکیب جوانان و با تجربه‌ها استفاده کرد و با ترکیب سعید معروف، پوریا یلی، میلاد عبادی‌پور، فرهاد قائمی، علی‌اصغر مجرد، مسعود غلامی و محمدرضا حضرت‌پور وارد میدان شد. ترکیبی که نشان می‌داد سرمربی ایران بیشتر از آنکه به پیروزی فکر کند به‌دنبال میدان دادن به جوانان و تجربه اندوزی آنهاست، ترکیبی که ثابت کرد می‌توان به آینده والیبال ایران امیدوار بود.
در ست اول نبرد پا به پای دوتیم در حالی با برتری ۲۷ بر ۲۵ امریکایی‌ها همراه شد که بیشترین ایراد کار ایران در دریافت‌های اول و دفاع روی تور بود. در عوض امریکایی‌ها با استفاده از اسپک‌های پرقدرت و دقیق خود پیروز این ست شدند.
ست دوم را ایران بهتر شروع کرد و حتی تا وقت فنی اول هم خوب پیش رفت، اما درست از امتیاز ۸ بر ۵ امریکا به بازی برگشت و اختلاف را کم کرد و حتی پیش هم افتاد. اما سرویس‌های بد این تیم اجازه نداد تا فاصله امتیاز‌ها بیشتر شود. با وجود این عدم هماهنگی بین بازیکنان ایران باعث شد تا ایران نتواند آن اقتدار لازم را داشته باشد و این ست نیز مانند ست اول دو تیم قدم به قدم پیش رفتند، اما در نهایت امریکایی‌ها در امتیاز‌های آخر دوباره پیش افتادند و ست را ۲۵ بر ۲۱ پیروز شدند.
آن داستان در ست سوم نیز ادامه پیدا کرد و دو تیم قدم به قدم پیش رفتند. نکته جالب توجه اینکه کولاکوویچ در این ست دوباره ترکیب دوم ایران را به میدان فرستاد؛ ترکیبی که هماهنگ‌تر از دو ست اول نشان داد، با این حال امریکا بازهم در امتیاز‌های پایانی ست بهتر از ایران نشان داد و در نهایت موفق شد ۲۵ بر ۲۰ این ست و بازی را به نفع خود تمام کند.


ایران با قبول این شکست در رتبه دوم جدول باقی ماند و در مرحله بعد در گروه دوم مسابقات با برزیل صدرنشین و تیم پنجم جدول رده‌بندی (لهستان یا فرانسه) همگروه شد.
امریکا نیز با کسب این پیروزی به جمع شش تیم برتر مرحله اول مسابقات راه پیدا کرد تا به‌عنوان سرگروه در گروه یک با تیم‌های سوم (روسیه) و چهارم (فرانسه یا لهستان) جدول رده‌بندی همگروه شود.
مرحله دوم مسابقات لیگ ملت‌های والیبال از ۱۹ تیر ماه به میزبانی امریکا در شیکاگو برگزار می‌شود.