انتصاب سردار مرتضوی به عنوان فرمانده ‌قرارگاه ثامن‌الائمه(ع)

همایش فرماندهان و مسئولان نیروی زمینی سپاه با حضور فرمانده کل سپاه پاسداران در مشهد مقدس برگزار شد. به گزارش تسنیم، فرمانده سپاه در این همایش با تبیین ابعاد قدرت در نیروی زمینی سپاه گفت: به‌فضل الهی با حضور نیروی زمینی سپاه و سایر نیروهای مسلح  مدافع انقلاب و کشور، ما در هیچ جنگی روی زمین شکست نخواهیم خورد. سردار سرلشکر پاسدار «حسین سلامی» با اشاره به توانمندی‌های نیروی زمینی سپاه در عرصه اقتداربخشی و صیانت از امنیت و آرامش مردم اظهار کرد: نیروی زمینی سپاه یک نیروی راهبردی برای نظام جمهوری اسلامی ایران است که در تمام ابعاد ارتقا یافته و رشد و پیشرفت داشته است‌. وی افزود: طراحی نیروی زمینی سپاه برای تکمیل نقشه قدرت واقعی است و این نیرو در همه ابعاد پیشرفت‌های خوبی داشته است.

نیروی زمینی سپاه در قلب مردم جایگاه رفیعی دارد
فرمانده  کل سپاه ادامه داد: جوهر اصلی نیروی زمینی سپاه محبت، معنویت، ایمان، غیرت، پاکی، اخلاص و امید است و این نیرو در قلب‌ مردم جایگاه رفیعی دارد. سرلشکر سلامی با قدردانی از همت و مجاهدت‌های فرماندهان و رزمندگان شجاع نیروی زمینی سپاه در صیانت از امنیت ایران اسلامی تأکید کرد: نیروی زمینی سپاه محکم و مطمئن است و در پیروزی‌ها و افتخارات این سرزمین نام و آوازه این نیروی باصلابت به چشم می‌خورد.
در یک جنگ تمام عیار به سر می بریم


سرلشکر سلامی با توجه به تحولات اخیر و آن چه در عرصه رویارویی با جبهه دشمن می‌گذرد، تصریح کرد: با گذشت زمان فضای منازعه ما با دشمنانمان وسعت می‌یابد در عین حال تهدیدات از شکل نظامی به عرصه‌های اقتصادی، سیاسی و نیابتی تغییر وضعیت داده‌اند؛ دشمنی‌ها ثابت مانده اما رو به تزاید رفته و عمق و ژرف پیدا کرده و آن چه تقلیل یافته ‌استراتژی‌هاست. فرمانده کل سپاه با یادآوری این که راهبردهای دشمن متغیر، گاهی نظامی، گاهی اقتصادی، اجتماعی، سیاسی  و فرهنگی و گاهی هم ترکیبی هستند، اضافه کرد: امروز دشمن در همه عرصه‌ها فعال است و در واقع ما در یک جنگ تمام‌عیار و همه‌جانبه با دشمن به‌سر می‌بریم.
قدرت جایگزینی متنوعی داریم
وی با اشاره به فرسوده شدن توان دشمن و ناتوانی در جایگزین‌سازی و تأکید بر ظرفیت‌های ایران اسلامی برای جایگزین کردن قوای جدید گفت‌: امروز بحمدا... ما قدرت جایگزینی متنوعی داریم و همواره به روز می‌شویم؛ نیروی انسانی مؤمن و انقلابی به‌عنوان عنصر اصلی قدرت همچون رود خروشان در سپاه جاری است و اجازه نمی‌دهد هیچ‌گاه کهنگی به‌سراغ ما بیاید. فرمانده کل سپاه با بیان این که بدخواهان انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی امروز در نقطه حداکثری میدان دشمنی با ملت ایران قرار دارند، مقاومت و ایستادگی را رمز جاودانگی، پایداری و بقای انقلاب اسلامی و کشور دانست و اضافه کرد: مقاومت در این شرایط به‌معنای ایستادگی در زمان  و نه پایداری در یک نقطه است.
دشمن در تهدیداتش به اشباع رسیده است
به گزارش ایرنا، سردار سلامی افزود: در نقطه فشار حداکثری قرار گرفته ایم اما دشمن بیش از این توان ندارد و در تهدیداتش به اشباع رسیده ولی با این همه تهدیدهای او متوقف نمی شود. در عین حال جمهوری اسلامی ایران نیز در طول ۴۰ سال اخیر رشد کرده و حقیقت نظام جمهوری اسلامی برای دشمنان پذیرفته شده است. وی تصریح کرد: راهبردهای دشمن در برابر نظام جمهوری اسلامی ایران تغییر یافته به طوری که جنگ را همزمان در همه میدان‌ها فعال کرده و همه قدرت خود را در عرصه‌های نظامی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران به کار گرفته است. سردار سلامی ادامه داد: با وجود این تهدید دشمن برای ما موهبت است و هر چه این تهدیدات بزرگ‌تر باشد سودمندتر است. تا با قدرت های جهانی دست و پنجه نرم نکنیم جهانی نمی‌شویم. هر چه زمان می‌گذرد تهدیدات دشمن شکل جدی تری به خود می‌گیرد، فضای منازعه شدیدتر و دشمن به ما نزدیک تر می‌شود.
 آمادگی ما برای جنگ نیست بلکه برای پیشگیری است
فرمانده نیروی زمینی سپاه نیز در این همایش گفت: آمادگی ما برای جنگ نیست بلکه برای پیشگیری از جنگ است و هم اینک قدرت و توان نظامی جمهوری اسلامی در حد بسیار بالایی قرار دارد. به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ پاسدار «محمد پاکپور» توان نظامی و حمایت مردمی را قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران توصیف و بیان کرد: دشمن به دنبال نابودی و قدرت بازدارندگی ایران است. دشمن در تلاش است مردم را از نظام جدا، پیوستگی ما را با جبهه مقاومت قطع کند و قدرت موشکی ایران را از بین ببرد. وی ادامه داد: واحدهای پهپادی نیروی زمینی سپاه آماده ورود در هر میدانی هستند و همین آمادگی نیروی نظامی عامل بازدارنده مهمی به شمار می‌آید.
برخی بر مذاکره تاکید داشته و برخی به دنبال مقاومت فعال بوده اند
فرمانده نیروی زمینی سپاه همچنین با اشاره به برخی موضوعات سیاسی روز گفت: در وقایع سیاسی جامعه برخی بر مذاکره تاکید داشته و برخی به دنبال مقاومت فعال بوده اند. شرایط پیش آمده نشان داد گروه نخست حرفی برای گفتن نداشتند و عقب نشینی ما، پیشروی دشمن را به دنبال دارد. این "مقاومت فعال" است که باعث شد هیمنه آمریکا شکسته و روح امید و اعتماد در مردم ایجاد شود. وی افزود: ساقط کردن پهپاد متجاوز جاسوسی آمریکا در آب های سرزمینی و پیش گرفتن مقاومت فعال مؤلفه‌های محیطی ما را بهتر کرد.
73 عملیات مرزی در سال 97
وی به فعالیت های سال گذشته نیروی زمینی سپاه در مناطق مرزی کشور هم اشاره و بیان کرد: سال 97 سپاه ۷۳ عملیات و درگیری موفق با گروهک های تروریستی و اشرار مسلح تحت حمایت سرویس‌های جاسوسی بیگانه در جنوب شرق کشور از جمله کشته شدن نفر دوم گروهک تروریستی جیش الظلم داشت. گروهک های تروریستی زیادی در غرب و شمال غرب کشور با موفقیت منهدم و تکفیری ها و تروریست‌ها نابود شدند. همچنین به گزارش تسنیم، فرمانده نیروی زمینی سپاه در این همایش گفت: دکترین تهاجم به عمق دشمن که در رزمایش پیامبر اعظم(ص)۱۲ تمرین شد، در دستور کار نیروی زمینی سپاه است. وی با بیان این که پس از اتفاقات اخیر همه متوجه شدند ما قدرتمند هستیم، تأکید کرد:با اتفاقات اخیر در استراتژی دشمن ابهام ایجاد شده البته آن‌ها جمهوری اسلامی را رها نخواهند کرد، لذا ما باید آمادگی‌های خود را در ابعاد مختلف از جمله مسائل اقتصادی افزایش دهیم و با بی‌اثر‌کردن تحریم‌ها توطئه دشمنان را خنثی کنیم.
ارتقای توان رزمی گردان های مردم پایه
فرمانده نیروی زمینی سپاه در ادامه گفت: توجه به آموزش های متناسب با صحنه‌های عملیاتی و ارتقای توان رزمی گردان های مردم پایه باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد زیرا آمادگی تاکتیکی، تکنیکی و مهارتی با استمرار و تمرین به دست می‌آید. وی تصریح کرد: باید اشراف اطلاعاتی همه جانبه خود در همه صحنه ها را نیز بالا ببریم. وقتی اشراف اطلاعاتی بالا باشد در برخورد و انهدام تهدید و اقدام دشمن موفق و قاطع عمل می کنیم. فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران با اشاره به  تلاش آمریکا در سلب فاکتورهای قدرت بازدارندگی ایران اضافه کرد: فلج‌کردن قدرت اقتصادی ایران یکی از برنامه‌های نظام سلطه است. وظیفه ما پاسداران در این شرایط حضور پررنگ در صحنه برای رفع مشکلات ملت عزیز ایران است؛ همان‌طور که در امدادرسانی در حادثه سیل و زلزله این موضوع را نشان دادیم.
دکترین تهاجم به عمق دشمن، در دستور کار نیروی زمینی سپاه
سردار پاکپور با تأکید بر اهمیت دکترین تهاجم به عمق دشمن اضافه کرد: دکترین تهاجم به عمق دشمن که در رزمایش پیامبر اعظم(ص)12 تمرین شد، در دستور کار نیروی زمینی سپاه است و متناسب با این دکترین، آموزش، امکانات و تجهیزات و تربیت نیروی رزمنده ورزیده، انقلابی و شجاع و مؤمن و بصیر فراتر از گذشته فراهم خواهد بود.وی با اشاره به اهمیت به‌روز بودن در حوزه تجهیزات دفاعی و فناوری گفت: پیشرفت در حوزه فناوری نظامی باید در دستور کار سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی قرار بگیرد. قدرت پهپادی و موشکی نیروی زمینی سپاه نسبت به گذشته ارتقای چشمگیری یافته و این موضوع قدرت ما را در نبردها افزایش می‌دهد.
حرکت پرشتاب نیروی زمینی سپاه در مسیر دفاع از آرمان‌ها
 معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه نیز در این همایش گفت: ادامه تدابیر برای حرکت پرشتاب نیروی زمینی سپاه در مسیر دفاع از ملت ایران، انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی از برنامه هایی است که در همایش فرماندهان و مسئولان نیروی زمینی سپاه انجام خواهد شد. سردار سرتیپ پاسدار «علی اکبر پورجمشیدیان» تصریح کرد: بررسی عملکرد اقدامات یک سال اخیر، تحلیل عملکرد یگان‌های عملیاتی در مناطق مرزی جنوب شرق، شرق، شمال غرب، غرب و جنوب غرب کشور و همچنین بررسی نقاط ضعف و قوت و راهکارهای لازم برای تقویت یگان‌های عملیاتی ما از دیگر اهداف همایش فرماندهان نیروی زمینی سپاه است.
 
انتصاب فرمانده ‌قرارگاه ثامن‌الائمه(ع)
سردار سرتیپ دوم پاسدار «سید حسن مرتضوی» به عنوان فرمانده جدید قرارگاه منطقه‌ای ثامن‌الائمه(ع) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شمال شرق کشور معرفی شد. به گزارش تسنیم، سردار مرتضوی پیش از این فرماندهی قرارگاه جوادالائمه (ع) سپاه پاسداران در خراسان شمالی و همچنین فرماندهی سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان را عهده‌دار بوده است. شایان ذکر است، پیش از این مرحوم سردار «قدرت ا... منصوری» عهده‌دار فرماندهی قرارگاه ثامن‌الائمه (ع) را بر عهده داشت که سال گذشته به رحمت ایزدی پیوست.