واکنش های متفاوت به حذف یک نوستالژی

محمد جواد رنجبر-  شاید بتوان درد مشترک همه پسرانی را که سربازی رفته اند اجبار «تراشیدن موی سر» دانست. کاری که همه مجبور بودند با اکراه آن را انجام دهند؛ اما حالا رئیس اداره سرمایه انسانی ستاد کل نیروهای مسلح از حذف الزام سربازان به تراشیدن موی سر در دوره آموزشی و دوران خدمت سربازی خبر داده است.
 سردار موسی کمالی با بیان این که سربازی در گذشته همواره با تراشیدن موی سر همراه بوده است، افزود: این کاردر سال‌های بسیار دور به منظور رعایت بهداشت فردی و ... انجام می شد و اجباری بود؛ اما هم اینک با توجه به ارتقای بهداشت فردی و امکانات مناسب در یگان‌های نیروهای مسلح و همچنین با هدف خوشایند سازی و افزایش نشاط سربازان، الزام تراشیدن موی سر برای سربازان حذف شد.
حذف نمره ۴
 وی با تاکید بر این که دیگر هیچ الزامی برای تراشیدن موی سر از سوی سربازان وجود ندارد، ادامه داد: تراشیدن موی سر با نمره چهار از سربازی حذف شد و از این به بعد نمره موی سر کارکنان وظیفه دارای مدرک دیپلم و پایین‌تر در مراکز آموزشی ۱۰ و سرباز و سرجوخه هنگام خدمت ۱۰ تا ۱۶ خواهد بود.


وی گفت: همچنین سربازان دارای مدرک فوق دیپلم و بالاتر نیز نمره موی سرشان در مراکز آموزشی ۱۶ و افسر و درجه دار هنگام خدمت نیز ۱۶ تا ۲۰ خواهد بود.
این خبر با واکنش های طنز برخی کاربران فضای مجازی مواجه شده است:
* وقتی موهات خدادادی داره می‌ریزه مگه فرقی هم می کنه کچل کردن تو سربازی حذف شه یا نه؟
* اینا فهمیدند دهه هشتادی ها مثل ما دهه شصتی ها بی بخار نیستند. سریع کچل کردن سربازی رو برداشتند بهشون فشار نیاد.
* با توجه به واکنش های عجیب رفیقام بعد از خبر کوتاه کردن مو برای سربازی، میشه گفت تنها دغدغه‌شون موی سرشون بود.
* به به؛ سر صبح با چه خبر خوبی روبه رو شدم. اصلاً همه استرسم بابت سربازی دود شد رفت هوا.
* چندوقت دیگه میگن با شلوارک بیاین سربازی. فکر کنم مشکلات جوونا یکی یکی داره حل میشه.
* آقایون محترم دیگر نگران گیس های خود نباشید، سربازی برید کاری باهاتون ندارند.
* خب دیگه تمامی مسائل و دغدغه ها و معضلات و مشکلات سربازی حل شد و زین پس قشر جوان با طیب خاطر و با رغبت به سربازی میره...