فرماندار شهرستان پردیس خبر داد نجات دانش‌آموزان مفقودی در سد لتیان

ساعت 12 و 37 دقیقه دیروز خبری به نقل از رئیس اورژانس تهران بر روی خروجی خبرگزاری‌ها قرار گرفت که از مفقود شدن حدود 10 دانش‌آموز در سد لتیان حکایت داشت. کمی بعد‌ رئیس شورای شهرستان شمیرانات از پیدا شدن دانش‌آموزان مفقود شده در سد لتیان خبر داد و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران در توضیح این حادثه عنوان کرد که «این دانش‌آموزان در سد لتیان گم نشده بودند، بلکه دانش‌‌آموزان مستقر در اردوگاهی بوده و در جزیره‌ای محصور شده بودند.»
حوالی ساعت 12 روز گذشته احتمال غرق‌شدگی‌ چند دانش‌آموز به سازمان اورژانس اعلام شد. به دنبال اعلام این خبر چهار دستگاه آمبولانس به محل حادثه واقع در انتهای اتوبان بابایی به سمت شرق، جاده پارچین، رودخانه خوجیر اعزام شدند. پیمان صابریان، رئیس اورژانس تهران اولین کسی بود که این خبر را به رسانه‌ها اعلام کرد. او به ایسنا گفت: «اطلاعات اولیه حاکی از آن است که حدود 10 دانش‌آموز مفقود شده‌اند اما تعداد دقیق آنها مشخص نیست. گزارش‌هایی در این رابطه است که این دانش‌آموزان پس از باز شدن سد لتیان مفقود شده و احتمال غرق‌شدن آنها می‌رود.» به گفته وی، اولین آمبولانس در مدت زمان یک دقیقه به محل حادثه اعزام شد. علاوه بر آن یک اتوبوس آمبولانس و یک بالگرد نیز به محل اعزام شده است.
نیم ساعت بعد، سید کمال‌الدین محمدیان، رئیس شورای شهرستان شمیرانات از پیدا شدن دانش‌آموزان مفقود شده در سد لتیان خبر داد. محمدیان به ایسنا گفت: «حادثه مفقودی حدود ۱۰ دانش‌آموز در سد لتیان در حوزه استحفاظی شمیرانات نبوده و در حوزه شهرستان تهران و پردیس بوده است. در این حادثه تعدادی دانش‌آموز سوار بر قایقی می‌شوند و به روخانه می‌روند اما قایق آنها سوراخ می‌شود و در داخل حوضچه‌ای در روخانه گیر می‌افتند. رئیس شورای شهرستان شمیرانات در ادامه گفت: این دانش‌آموزان پیدا شده‌اند و همه آنها سالم هستند.
سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر نیز با تایید پیدا شدن دانش‌آموزان مفقودی در سد لتیان‌ گفت: با تلاش ماموران امداد و نجات آنها به مکان امن انتقال یافتند. در حالی که سایر مقامات مسئول تعداد دانش‌آموزان را 10 نفر اعلام کرده‌ بودند، رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر، تعداد دقیق دانش‌آموزان را 7 نفر اعلام کرد.


عبدالعظیم رضایی، فرماندار شهرستان پردیس نیز در تکمیل توضیحات اتفاق رخ داده برای دانش‌آموزان در محدوده سد لتیان گفت: این دانش‌آموزان ‌روز یکشنبه حدود ۱۰ نفر بودند که با هدف پاکسازی محل در محدوده سد لتیان به شکل نمادین به آن محل مراجعه کردند و با قایق مشغول حرکت بودند که قایق آنها سوراخ می‌شود. وی افزود: خوشبختانه در نزدیکی محل حرکت آنها با قایق، لکه جزیره مانندی وجود داشت که آنها با توجه به افزایش حجم آب در اثر باز شدن سد لتیان، توانستند در آنجا پناه بگیرند و نجات پیدا کنند. به این ترتیب هیچ اتفاق خاصی برای آنها نیفتاده است. رضایی ادامه داد: متاسفانه در لحظات اول اخباری مبنی بر مفقود شدن آنها منتشر شد که موجب نگرانی شهروندان شد اما به هیچ عنوان این دانش‌آموزان مفقود نشده بودند و همگی سالم و نجات پیدا کرده‌اند. وی در‌خصوص باز شدن سد لتیان نیز گفت: حجم مشخصی از آب این سد تخلیه شده است که از قبل نیز اطلاع‌رسانی‌های لازم در‌خصوص این اقدام انجام شده بود و نیروهای آب منطقه‌ای به همراه نیروهای فرمانداری و بخشداری در محدوده حضور داشتند. فرماندار شهرستان پردیس با بیان اینکه با توجه به برنامه‌ریزی و اطلاع‌رسانی به حوزه‌های زیرسطح، روز یکشنبه با هدف لایروبی و تمیز کردن مسیر و دریچه سد، حدود ١٠٠ متر مکعب آب آزاد شده بود که پس از نقص در قایق، دانش‌آموزان در لکه جزیره مانندی گرفتار شدند که نهایتا به وسیله بالگرد امداد به سلامت جابه‌جا شدند.
سیدحسن رضوی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران تعداد دانش‌آموزان ۹ نفر اعلام کرد و نه ۱۰ نفر. او اظهار کرد: این دانش‌آموزان در سد لتیان گم نشده بودند، بلکه دانش‌آموزان مستقر در اردوگاهی بوده و در جزیره‌ای محصور شده بودند. وی ادامه داد: این دانش‌آموزان سوار بر یک قایق بادی بودند که قایق سوراخ شده و باعث شده دانش‌آموزان در جزیره‌ای وسط دریاچه محصور شوند. همه دانش‌آموزان در سلامت هستند.]
سایر اخبار این روزنامه
افت قیمت خودرو در راه است؟ از رویای تا واقعیت کاهش قیمت علیرضا صدقی الزامات جراحی درون‌جناحی فرماندار شهرستان پردیس خبر داد نجات دانش‌آموزان مفقودی در سد لتیان در فرآیند استخدامی چه نکاتی باید از سوی کافرما و کارجو مورد توجه قرار گیرد؟ مصائب کارجویی سجاد مرادی: فدراسیون دوومیدانی تعطیل شده است! «ابتکار» از جلسه غیرعلنی مجلس درباره اصلاح بودجه گزارش می‌دهد تشریح راهکارهای برون‌رفت از فشار اقتصادی «ابتکار» از ابعاد جدید یادداشت‌های لو رفته سفیر بریتانیا در آمریکا گزارش می‌دهد تنش دیپلماتیک بی‌سابقه لندن و واشنگتن رئیس‌جمهوری در سفر به خراسان شمالی: سختی داریم اما دل‌مرده نیستیم فدریکا موگرینی اعلام کرد حمایت اروپا از تلاش عراق برای کاهش تنش میان ایران و آمریکا یک عضو فراکسیون امید مجلس: چرا تا این حد در زندگی خصوصی مردم دخالت می‌کنید؟ پاسخ کدخدایی در رابطه با عدم حضور در دادگاه خاتمی به عنوان شاهد: 10 سال پیش شهادت‌ها را داده‌ایم