فدریکا موگرینی اعلام کرد حمایت اروپا از تلاش عراق برای کاهش تنش میان ایران و آمریکا

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که اروپا از تلاش‌های عراق برای کاهش تنش میان تهران و واشنگتن حمایت می‌کند.
به گزارش ایسنا به نقل از شینهوا، فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از دیدار با محمد الحکیم وزیر امور خارجه عراق در بغداد در یک کنفرانس خبری مشترک تاکید کرد که اروپا از پیشنهاد عراق برای برگزاری کنفرانس صلح منطقه‌ای به منظور کاهش تنش میان تهران و واشنگتن پشتیبانی می‌کند.
وی تصریح کرد: ما به‌ طور کامل از ایده برگزاری یک کنفرانس منطقه‌ای که عراق پیشنهاد آن را مطرح کرده است حمایت می‌کنیم و اتحادیه اروپا به‌طور کامل آماده پشتیبانی از این پیشنهاد است. موگرینی در ادامه گفت که در دیدارهایش با سران عراق درباره لزوم کاهش تنش‌ها و دنبال کردن راه‌های انجام گفت‌وگو برای جلوگیری از عواقب جدی سوء محاسبات رایزنی کرده است. وزارت امورخارجه عراق با انتشار بیانیه‌ای تصریح کرد که دو طرف در این دیدار درباره روابط میان عراق و اتحادیه اروپا و راه‌های تقویت آن گفت‌وگو داشته‌اند. گفتنی است محمد حکیم وزیر خارجه عراق در دیدار با فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به اینکه مذاکره بهترین راه پایان دادن به تنش ها در منطقه است، تاکید کرد که خاورمیانه آماده و پذیرای جنگی جدید نیست.
سایر اخبار این روزنامه
افت قیمت خودرو در راه است؟ از رویای تا واقعیت کاهش قیمت علیرضا صدقی الزامات جراحی درون‌جناحی فرماندار شهرستان پردیس خبر داد نجات دانش‌آموزان مفقودی در سد لتیان در فرآیند استخدامی چه نکاتی باید از سوی کافرما و کارجو مورد توجه قرار گیرد؟ مصائب کارجویی سجاد مرادی: فدراسیون دوومیدانی تعطیل شده است! «ابتکار» از جلسه غیرعلنی مجلس درباره اصلاح بودجه گزارش می‌دهد تشریح راهکارهای برون‌رفت از فشار اقتصادی «ابتکار» از ابعاد جدید یادداشت‌های لو رفته سفیر بریتانیا در آمریکا گزارش می‌دهد تنش دیپلماتیک بی‌سابقه لندن و واشنگتن رئیس‌جمهوری در سفر به خراسان شمالی: سختی داریم اما دل‌مرده نیستیم فدریکا موگرینی اعلام کرد حمایت اروپا از تلاش عراق برای کاهش تنش میان ایران و آمریکا یک عضو فراکسیون امید مجلس: چرا تا این حد در زندگی خصوصی مردم دخالت می‌کنید؟ پاسخ کدخدایی در رابطه با عدم حضور در دادگاه خاتمی به عنوان شاهد: 10 سال پیش شهادت‌ها را داده‌ایم