آقای رئیس جمهور دست نوشته ها را هم بخوانید

  آقای رئیس جمهور، از کنار پلاکاردها و دست نوشته های در دست مردم خطاب به رئیس جمهور به سادگی نگذرید؛ بعضی از آن ها معنادار بود و در عین کوتاهی، پیام بلندی داشت !نمی خواهم بگویم بعضی از آن ها عاری از دخالت اردوگاه های سیاسی بود؛ شاید نیم نگاهی از آن سو هم بتوان برای آن‌ها تصور کرد ولی برخی به طور قطع حرف دل نویسنده بود که نباید بدون توجه از کنار آن گذشت .  البته بعضی از آن ها هم حاکی از غرور مذهبی، ملی و عشق به نظام بود : « جانم فدای رهبر »  و ... .  این قبیل دست نوشته ها در آن هوای داغ، روی دست کسانی که فرسنگ ها راه آمده و ساعت ها در انتظار این دیدار بودند جداً غرور آفرین بود و این فریادهای دست نویس شاید تفسیر سخن جناب عالی باشد در خصوص استقامت و پایداری در مقابل بدخواهان  ولی برخی دست نوشته ها خیلی قابل توجه بود !!
نمی دانم شما به ستاد یا دفتر خودتان دستور دادید که آن ها را به عرض برسانند؟ قطعاً شما آن ها را نادیده نگرفتید، ولی گاهی برخی دست نوشته های خوشبو فقط استشمام می شود و برخی به ظاهر تلخ شاید کمتر دیده شود یا اصلاً نادیده گرفته شود . بدیهی است انتظار و توقع افکار عمومی این است که کارگزاران نظام اسلامی از کنار آن ها سریع عبور نکنند و آن ها را نیز بخوانند . توجه به، « به به »  و « چه چه »  کردن ها نمی تواند پاسخ گوی افکار عمومی باشد .  البته حضور سنگین جمعیت در آن هوای گرم، در یک فضای غیرمسقف و انتظار چندین ساعته به صورت داوطلبانه،حکایتی است قابل تحسین که مردم به نظام و مدیران خودشان دارند و نمی شود از کنار آن فقط چند دست نوشته را ملاک قرار داد؛ شاید این نوع نگاه که چند دست نوشته را ملاک قرار دهیم کوتاه بینی باشد و بس اما نکته قابل توجه این است که ندیدن یا بی توجه بودن به برخی دست نوشته ها نیز نگاهی غیرواقعی است و شاید عامل گرم تر شدن تنور موافقان و مشتاقان این باشد که به آن اندک ها توجه خاص شود .  اگر بناست این لیوان پر بماند باید به بخش خالی آن، جدی تر از بخش پُر نگاه شود .
منظور نویسنده این نیست که همان مشکلی که نوشته شده به صورت خاص و انفرادی حل شود بلکه به صورت ریشه ای به معضل باید نگاه و آن را بخش اندکی از یک معضل تلقی و برای حل آن تدبیر کرد .  بدیهی است فقط به صورت موردی نگاه کردن، به مثابه نگاه به معلول خواهد بود در حالی که علت باید کارشناسی شود . جان سخن این که مردم در اجتماع شیروان و استقبال شما همت کردند، شما هم باید در عمل این جمعیت را ببینید و بیشتر از اعتبارات مصوب این سفر نگاه علت شناسی به برخی حواشی کنید، نه این که فقط خیل جمعیت را ببینید و به  صورت حاشیه ای از حاشیه ها که برخی داغ تر از متن بود، بگذرید . آقای  « روحانی »  از این ها که بگذریم مردم منتظرند مصوبات این سفر، کوتاهی در  اجرا نشدن برخی مصوبات سفر قبلی شما را جبران کند آن چنان که شیرینی اجرای مصوبات، سختی آن بخش اجرا نشده قبلی را به فراموشی بسپارد .  باشد که چنین باشد .