اسناد به جا مانده از آیت‌الله کاشانی و دکتر مصدق هم طعمه حریق حسن‏آباد شد

سردفتر 39 تهران با اشاره به حادثه آتش‏سوزی روز چهارشنبه میدان حسن‌آباد گفت: تعداد دفاتر جاری این دفترخانه که در این حادثه از بین رفته است، بیش از 700 دفتر می‌باشد که اسناد ارزشمندی از جمله سندهای مربوط به آیت‌الله کاشانی و دکتر مصدق نیز طعمه حریق شد.
به گزارش روابط‏عمومی کانون سردفتران و دفتریاران، علیرضا پناهی بدون اشاره به علت وقوع این آتش‏سوزی، اجرای طرح ثبت الکترونیک اسناد را گام بسیار مهمی برای حفاظت اسناد مردم دانست و از اینکه این طرح به طور کامل اجرایی نشده است، انتقاد کرد. وی تعداد دفاتر قدیمی در تهران و کل کشور را قابل توجه دانست و افزود: خطر بروز حریق و آتش‏سوزی همیشه وجود دارد. پناهی خاطرنشان کرد: هرچند با اجرایی شدن ثبت اسناد الکترونیک دغدغه از بین رفتن اسناد و مدارک مردم از بین رفته است، اما همچنان از رئیس جدید سازمان ثبت درخواست می‌کنیم، اسکن دفاتر ثبت اسناد رسمی را در دستورکار این سازمان قرار دهد. سردفتر 39 تهران با اشاره به حادثه آتش‏سوزی روز چهارشنبه میدان حسن‌آباد، تعداد دفاتر جاری این دفترخانه را که در این حادثه از بین رفته است بیش از 700 دفتر برشمرد و گفت: علاوه بر این تعداد، اسناد ارزشمندی از جمله سندهای مربوط به آیت‌الله کاشانی و دکتر مصدق نیز طعمه حریق شد.
محمدرضا کارگر، مدیرکل امور موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی‌-تاریخی سازمان میراث فرهنگی، با اشاره به انتشار خبری درباره از بین رفتن برخی از اسناد مهم تاریخی در جریان حادثه آتش‌سوزی در میدان حسن‌آباد تهران به خبرگزاری مهر گفته است: نگهداری اسناد تاریخی غیرقانونی نیست، اما بهتر این است که اسناد تاریخی در اماکن امن از جمله موزه‌ها یا سازمان اسناد و کتابخانه ملی نگهداری شوند. وی افزود: از همه افرادی که اسناد تاریخی و مهم در اختیار دارند، درخواست می‌کنیم تا برای نگهداری هرچه بهتر از این اسناد و صیانت قوی‌تر از آن‌ها، این اسناد را به موزه‌ها یا به سازمان اسناد و کتابخانه ملی تحویل دهند.
سایر اخبار این روزنامه
همه حاشیه‌های استندآپ کمدی اخیر علیرضا خمسه در کانادا وقتی کلاغ همسایه، غاز می‌شود! علیرضا صدقی قدرت هدف نیست ارزهایی که به مقصد نمی‌رسند در جست‌وجوی دلارهای گمشده «ابتکار» از واکنش نمایندگان مجلس به اقدام متقابل سپاه گزارش می‏دهد باز هم پای ارز دولتی در میان است پای مافیای دارو روی قلب سلامت تذکر نماینده تربت‏جام به کریمی‏قدوسی چه کسی به شما اجازه داده به ارکان نظام بتازید اسناد به جا مانده از آیت‌الله کاشانی و دکتر مصدق هم طعمه حریق حسن‏آباد شد همزمان با تقویت احتمال نخست‏وزیری بوریس جانسون، وزرای دادگستری و خزانه‌داری بریتانیا از سمت‌‏های خود کناره‌گیری می‌کنند ظریف در گفت‏و‏گو با سی‌ان‌ان اروپا نتوانست خود را ثابت کند محسن رهامی: نظام در انتخابات منتظر اصلاح‌طلبان نمی‌ماند سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها: دوتابعیتی‌ها اجازه کاندیداتوری در انتخابات مجلس را ندارند سیاست مهندسی معکوس دونالد ترامپ