جزئیات تازه از «پایتخت ۶»

تهیه‌کننده سریال «پایتخت» از حذف شخصیت «بابا پنجعلی» و بازگشت شخصیت «بهبود» در سریال «پایتخت 6» خبر داد.
به گزارش ایسنا، الهام غفوری در تماس تلفنی با برنامه «سلام صبح بخیر»، درباره جدیدترین اخبار سری ششم این مجموعه گفت: «در مجموعه جدید «پایتخت» دو اتفاق افتاده است؛ یکی حذف شخصیت «پنجعلی» و دیگری اضافه شدن شخصیت «بهبود» که موقعیت‌های کمیکی را در خانواده معمولی رقم می‌زد و برای محسن تنابنده مهم بود.» وی افزود: «ما به این نتیجه رسیدیم که «بابا پنجعلی» از قصه حذف شود و براساس نیاز قصه جدید «پایتخت»، مهران احمدی در نقش «بهبود» به سریال برگردد.» غفوری در پاسخ به این که آیا مرگ «بابا پنجعلی» را در «پایتخت» می‌بینیم یا خیر، توضیح داد: «قرار نیست در سریال با فوت «بابا پنجعلی» مواجه شویم چون کار برای نوروز ساخته می‌شود و قصه از جایی آغاز می شود که مدتی است از فوت او گذشته است.»
این تهیه‌کننده درباره جزئیات دو اتفاق پروژه «پایتخت» یادآور شد: ««بهبود» موقعیت های کمیک خوبی را در قصه به وجود می‌آورد. آقای خمسه هم در مصاحبه‌ای حذف شان از سریال را اعلام کرده بودند و با قصه جدیدی که طراحی شده بود نمی‌شد شرایط جدیدی را برای «پنجعلی» ایجاد کرد. فضا هم برای خمسه تکراری شده بود و هم تنابنده دیگر نمی‌توانست نوآوری کند چون هر شوخی که می‌شد با این شخصیت داشته باشیم در این پنج مجموعه شده بود.» وی از ذکر جزئیات درباره بازگشت «بهبود» خودداری کرد و گفت: «درباره چگونگی بازگشت «بهبود» توضیح نمی‌دهم و حتی می خواستم خبر بازگشت او را به صورت سورپرایز نگه دارم اما چون خبرها پخش می شود گفتم خودم توضیح بدهم ،بگذارید چگونگی این اتفاق را در قصه بفهمیم.» غفوری اعلام کرد: «ما پاییز پیش تولید «پایتخت» را شروع می‌کنیم و از اوایل آذر وارد مرحله تصویربرداری می‌شویم. امیدوارم فصل جدید بتواند موفقیت پنج فصل قبل را تکرار کند. به جز «بابا پنجعلی» همه بازیگران سری قبلی در این فصل حضور دارند.»
علیرضا خمسه نیز در واکنش به این خبر گفت: «من منتظر تلفن بچه‌های «پایتخت» بودم و هنوز نمی‌دانستم درباره شخصیت «باباپنجعلی» می‌خواهند چه کار کنند. خشایار الوند که زنده بود دلش می‌خواست «باباپنجعلی» فوت کند و روحش بیاید پیش ارسطو یا نقی زیرا در این صورت روح می‌توانست مقاطع مختلف سنی را بازی کند و جوانی‌ها و کشتی گرفتن‌های او را ببینیم اما آقای تنابنده یکی از گزینه‌هایشان این بود که «بابا پنجعلی» فوت کرده و اصلاً حضور نداشته باشد.»
او درباره این که خودش دوست داشته کدام اتفاق درباره این شخصیت بیفتد، توضیح داد: «پیشنهاد خشایار الوند را بسیار دوست داشتم زیرا در این صورت «بابا پنجعلی» می‌توانست جوانی، ازدواج، کُشتی، ورزش و شکل‌های جدیدی را نشان دهد. به این ترتیب شخصیت‌اش هم تکراری نمی‌شد.»