رئیس جمهوری در دیدار وزیر امور خارجه عمان: ایران علاقه‌مند به توسعه همکاری‌ها با عمان است

حجت‌الاسلام روحانی گفت: ایران همواره تلاش می‌کند تا دریای عمان، خلیج فارس و تنگه ‌هرمز مسیری امن و مطمئن برای کشتیرانی آزاد بین‌المللی باشد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، حسن روحانی روز یکشنبه در دیدار با ‌یوسف بن علوی، وزیر امور خارجه عمان، با بیان اینکه ایران و عمان همواره برای حل و فصل مسائل و مشکلات منطقه‌ گام‌های مثبتی در کنار هم برداشته‌اند، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران علاقه‌مند به توسعه مناسبات و همکاری‌ها با عمان در سطوح مختلف و در راستای منافع متقابل دو ملت است.
رئیس جمهوری با بیان اینکه ایران و عمان مسئولیت اصلی تامین امنیت در منطقه تنگه هرمز را بر عهده دارند، گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره تلاش می‌کند تا دریای عمان، خلیج فارس و تنگه هرمز مسیری امن و مطمئن برای کشتیرانی آزاد بین‌المللی باشد.
روحانی تاکید کرد: حضور نیروهای خارجی نه تنها کمکی به امنیت منطقه نمی‌کند، بلکه عامل اصلی تنش خواهد بود.


رئیس جمهوری با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در هیچ دوره‌ای آغازگر تنش با دیگران نبوده و نخواهد بود، یادآور شد: اتفاقات ناخوشایند و تنش‌های امروز منطقه، ریشه در خروج یکجانبه آمریکا از توافق برجام و تصورات واهی دولت این کشور دارد.
رئیس جمهوری با بیان اینکه اقدام انگلیس در توقیف نفتکش ایرانی در جبل‌الطارق غیرقانونی بوده و هیچ سودی هم برای آنها نداشته و قطعاً متضرر خواهند شد، اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران همچنان با قدرت در برابر تخلف و هرگونه تخطی از مقررات که امنیت کشتیرانی در منطقه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان را به خطر بیندازد، خواهد ایستاد.
یوسف بن علوی، وزیر امور خارجه عمان نیز در این دیدار ضمن ابلاغ سلام گرم سلطان قابوس، پادشاه عمان به رئیس جمهوری کشورمان، روابط ایران و عمان را دوستانه و برادرانه دانست و گفت: مناسبات تهران – مسقط در زمینه‌های مختلف به ویژه تجاری و سرمایه‌گذاری همواره رو به پیشرفت بوده است.
وزیر امور خارجه عمان افزود: ایران و عمان با وجود همه چالش‌هایی که با آن روبه‌رو هستند، باید تمام تلاش خود را در راستای برقراری ثبات و امنیت پایدار در منطقه به کار گیرند.
سایر اخبار این روزنامه
«ابتکار» از حملات و تخریب‌های صداوسیما علیه دولت گزارش می‌دهد «گاندو» در قفس ظریف ژوبین صفاری رسانه‌ها و گره کور تحمل‌ناپذیری «ابتکار» طرح جدید مالیاتی را بررسی می‌کند راهی برای عبور دولت از تنگنای اقتصادی! تا زمانی‌که مشکلات بازار اصلاح نشود، طرح‌های پیشنهادی موثر نیست نخریدن خانه، تدبیر دولت برای کاهش تقاضا در بازار همه حواشی انتخابات شورایاری‌ها بررسی شد دو روی سکه یک انتخابات محلی رئیس‌جمهوری در نامه‌ای متذکر شد مواخذه 4 وزیر «‌ابتکار» نشست فوق‌العاده کمیسیون مشترک برجام در وین را بررسی می‌کند برجام در میان تحولات سریع رئیس جمهوری در دیدار وزیر امور خارجه عمان: ایران علاقه‌مند به توسعه همکاری‌ها با عمان است برنی سندرز: عربستان یک دیکتاتوری شریر و کریه است دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین: برخی برایشان مهم نیست با نردبان «مصباح» وارد مجلس شوند یا «عارف» سلامت ایران، خورشید مدیریت کلان خط و نشان مجدد اون برای ینگه دنیا