>یک فروند هواپیمای اکتشافی نیروی

دریایی آمریکا در نزدیکی ساحل کریمه مشاهده شد.به گزارش ایلنا، هواپیمای اکتشافی لاکهید ای‌پی-۳ای نیروی دریایی آمریکا در نزدیکی ساحل کریمه به گشت‌زنی و برداشت اطلاعات پرداخته است. این خبر را پایگاه‌های اینترنتی جست‌وجوگر تحرکات هوایی اعلام کردند. بنا به گزارش این پایگاه‌ها، هواپیمای مذکور از ساحل سودا در یونان در جزیره کرت از مین بلند شده و در ساعت ۱۱ و ۱۵ دقیقه به وقت محلی گشت‌زنی
در ساحل کریمه را آغاز کرد.

> رئیس‌جمهور پیشین افغانستان طی کنفرانس مطبوعاتی در کابل اظهار داشته است که طرف هیچ‌کدام از کاندیداها نیست و آن‌ها را ترغیب کرده است تا انتخابات را فراموش کنند و به روند صلح یاری رسانند.به گزارش ایسنا، حامد کرزای، رئیس‌جمهوری پیشین افغانستان اخیرا اظهار داشته است که انتخابات افغانستان نباید در بحبوحه مذاکرات صلح آمریکا با طرف طالبان انجام بگیرد. او به گزارشگران گفته است که مظنون به نوعی توطئه است چون "انتخابات در جهت منافع افغانستان نیست" و این اقدام دموکراتیک، "شدیدا تحت تاثیر نیروی خارجی" انجام می‌گرفته است که از اعتبار آن می‌کاهد.



> ارتش هند دیروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که ادعای پاکستان مبنی بر استفاده آن کشور از بمب‌های خوشه‌ای علیه غیرنظامیان در خط مرزی کشمیر نادرست است.به گزارش ایرنا، ارتش هند ادعا کرد که نیروهای نظامی این کشور تنها علیه اهداف نظامی و تروریست‌های اجیر شده توسط پاکستان دست به اقدام نظامی زده‌اند.بر اساس بیانیه ارتش هند، پاکستان مرتب تلاش می‌کند تا تروریست‌ها را تحت فشار قرار دهد و با در اختیار گذاشتن تسلیحات نظامی، به آنان کمک کند.