دلواپسان دروغ را مثل گوبلز بارها مي گويند

آرمان ملي: «استخر فرح» دو واژه دروغ است که امثال حميد رسايي براي هجمه به آيت‌ا... هاشمي به‌کار مي‌برند. هدف دلواپسان از تاکيد بر استخر فرح براي نشان دادن ثروت و دارايي ايشان بود و هست، اما پس از رحلت ايشان خانه و زندگي در معرض ديد همگان قرار گرفت تا جامعه بيش از پيش به بي‌اخلاقي‌هاي جريان مخالف هاشمي آگاه شود. نخستين بار موضوع استخر فرح در پلاکارد يک طلبه در تجمع مدرسه فيضيه قم مطرح شد و پس از آن منصور ارضي به درگذشت آيت‌ا... هاشمي در اين استخر اصرار کرد که البته موضوع به همين دو مورد ختم نشد؛ چنان‌ که رئيس بنياد تاريخ پژوهي انقلاب اسلامي با اشاره به شعار حاشيه‌ساز تجمع طلاب در قم گفت: ارزنده‌ترين شعار اين تجمع اما شعار «اي آن که مذاکره شعارت؛ استخر فرح در انتظارت» بود که به کساني که در قدرت هستند و در برج عاج نشسته‌اند و قدرت مستشان کرده است، نهيب زد. چندي قبل کريمي قدوسي ادعا کرد پلاکارد مدرسه فيضيه درباره استخر فرح کار خانواده هاشمي است، هر چند مي‌گويد در اين مورد سندي ندارد. محمد هاشمي، برادر آيت‌ا... در پاسخ به اين نماينده دلواپس مجلس قبل گفته بود‌: «آقاي کريمي قدوسي مي‌داند که استخر فرح کجاست. استخر فرح در حقيقت در مشهد است که وقتي آقاي قدوسي فرمانده بسيج مشهد بود، براي شنا به آنجا مي‌رفت و با دوستانش در آنجا درباره مسائلي صحبت و رايزني مي‌کرد.» اما ظاهرا امثال حميدرسايي تمايلي به لحاظ کردن واقعيت ندارند. اگر صفحات مجازي رسايي مرور شود به کررات در آنها استخر فرح را به آيت‌ا... هاشمي نسبت داده است به عنوان مثال روزي نوشت: «مرحوم واقعا از بصيرت بالايي برخوردار بودند. خدا از تقصيرات همه مرحومين بگذرد، خصوصا آنهايي که به تضمين امضاي جان کري دل خوش کرده بودند و با اين اعتقاد در استخر فرح از دنيا رفتند که همه اشکالات منتقدان به ناحق بود و ما در برجام خيلي چيزها گرفتيم و هيچي به غربي‌ها نداديم!» يا بار ديگر مدعي شد: «درباره اينکه هاشمي رفسنجاني، تيم حفاظت قوي و وفاداري داشت که توسط خودش گزينش شده بود. با اين تيم حفاظتي، هيچ‌کس جز خانواده اکبر هاشمي نمي‌توانسته به او نزديک شود! بنابر اين اگر کسي در مرگ هاشمي 82 ساله - آن هم در استخر فرح يا استخر خودش - متهم باشد، آنهايي هستند که به راحتي از تيم حفاظت عبور مي‌کردند» و..
فرح استخر نداشت
مشاور مرحوم آيت‌ا... هاشمي در خصوص تکرار ادعاي حميد رسايي مبني بر فوت آيت‌ا... هاشمي در استخر فرح بيان‌کرد: «بارها گفته‌ام که در کنار تاييد صلاحيت يک امتحان آي‌کيو هم براي نمايندگان مجلس بگذارند تا درصد آي‌کيوهاي پايين مشخص شود. امثال حميد رسايي پيروانان گوبلز، وزير تبليغات هيتلر در دوران نازي هستند، گوبلز مي‌گفت يک دروغ را آنقدر تکرار کنيد که جا بيفتد.» غلامعلي رجايي بيان‌کرد: نکته اين است که اولا اصل قضيه دروغ است زيرا فرح استخر نداشته است. هيچ آدم عاقلي نمي‌پذيرد که زن، استخرش از همسرش جدا باشد، مگر رختخواب و اتاق‌خواب است که اگر اختلاف داشتن جدا شود. نکته دوم اين محوطه سعدآباد نيست، بيرون از سعدآباد در منطقه‌اي است که بعدها اسم آن را کوشک گذاشتند. از نوه آقاي هاشمي شنيدم وقتي حاج آقا در آنجا شنا مي‌کرد مردم از پشت ديوار رد مي‌شدند و اگر سر آن پوشانده نبود، اگر سنگي را پرتاب مي‌کردند به داخل استخر مي‌افتاد پس محوطه کاخ نبوده است. رجايي با تاکيد بر عزم برخي براي حذف آيت‌ا... هاشمي از انقلاب گفت: برخي با شمشيري که احمدي‌نژاد از رو بسته بود تعبيرشان اين بود که با قضيه مهدي مي‌توانند اين خانواده را از انقلاب و ايران حذف کنند. اگر آقاي رسايي نان امام صادق(ع) خورده و عمامه به سر گذاشته بايد بداند که در اسلام چه توصيه‌اي به شنا شده است. خصوصاً وقتي که جنبه درماني داشته باشد. صحبت آقاي رسايي دروغ است. اول اينکه فرح استخر نداشته است دوم، در کاخ سعدآباد نبوده است. مشاور آيت‌ا... هاشمي تصريح کرد: اگر فرح استخر مي‌رفته، استخر جدا از شاه نمي‌رفته و چهارم اينکه همه اينها منتفي است چون در اين 18 سال و بعد از سقوط شاه اين استخر ساخته شده است. نکند آقاي رسايي از عوامل غيبي خبر دارد. فرح از پاريس به تهران مي‌آيد آن هم براي شنا! اين يک دروغي است که با هزار من سيريش چسبانده نمي‌شود‌. آقاي رسايي پاسخ دروغ‌هاي شان را از مردم با عدم راهيابي به مجلس گرفت.
ادعاهاي رسايي کذب بود


غلامعلي رجايي گفت: براي اينکه آقاي رسايي به عنوان کسي که عمامه دارد و نمايندگي مردم را برعهده داشته متوجه شود دروغ ديگر او که چالش برانگيز بود را يادآوري مي‌کنم؛ ايشان گفته بود که سيد علي خميني در مراسم 9 دي حضور يافته و از او خواسته شد که يک عکس منتشر کند و او ساکت شد و گفتند که بعد‌ها منتشر مي‌کنيم و هنوز هم خبري نيست. او در خصوص اتهام ديگر رسايي در خصوص اينکه هاشمي درصدد از بين بردن توان دفاعي و موشکي کشور بود، گفت: هاشمي که آقايان از مرده آن هم ‌مي‌ترسند به خود من گفت که من (هاشمي) پدر موشکي کشور هستم. در دولت من پول داده شد و صنعت موشکي راه افتاد. چطور مي‌توانم با بنيه دفاعي کشور مخالف باشم. اين صحبت يک عوامفريبي و مغلطه‌بازي است. دعوت مي‌کنم رسايي خاطراتي که از آقاي هاشمي منتشر شده است را بخواند تا ببيند آقاي‌هاشمي چقدر به آقاي رفيقدوست و وزراي ديگر در رابطه با تقويت صنايع دفاعي و موشکي پول داده است. مشاور آيت‌ا... هاشمي در خصوص ادعاي ديگر رسايي مبني بر سازش هاشمي با آمريکا گفت: اين يک تهمت است. آقاي هاشمي گفته‌اند که نظرات خود را به رهبري منتقل مي‌کنند و در نهايت رهبري است که تصميم گيرنده است. هاشمي شاگرد امامي بود که مطرح کرد ما که براي هميشه با آمريکا قهر نيستيم. در زمان رهبري فعلي هم شاهد بوديم که براي مذاکره اجازه گرفته شد. مذاکره با آمريکا تز هاشمي نيست. امر مذاکره را هيچ‌کس رد نمي‌کند. نفس مذاکره که ايراد ندارد مهم نتيجه مذاکره است. اگر هاشمي زنده بود ممکن بود حرف خود را مي‌زد و مي‌گفت نبايد از مذاکره کنار کشيد، اما مسلما حرف آخر را رهبري مي‌زدند.