بازداشت مرد واگذاری های پرحاشیه

روز گذشته ساعتی پس از انتشار خبر استعفای پوری حسینی از ریاست سازمان خصوصی سازی وی از سوی دستگاه قضایی بازداشت شد. به این ترتیب، پوری حسینی با کارنامه ای مملو از واگذاری های پرحاشیه از سازمان خصوصی سازی کنار رفت  وبه نظر می رسد باید منتظر محاکمه‌اش باشیم . به گزارش روابط عمومی وزارت اقتصاد، فرهاد دژ‌پسند طی حکمی، داوود خانی را به عنوان سرپرست سازمان خصوصی سازی منصوب کرد. در دوره ریاست پوری حسینی بر سازمان خصوصی سازی، انتقادهای فراوانی درباره شیوه خصوصی سازی برخی شرکت ها توسط کارشناسان و رسانه‌ها مطرح شد.
واگذاری های هپکو، آذرآب، نیشکرهفت تپه، آلومینیوم المهدی و هرمزال، پالایشگاه کرمانشاه، ایران ایرتور و برخی شرکت های دیگر که حاشیه هایی درباره نحوه واگذاری آن مطرح بود و پس از واگذاری دچار افت تولید و تعدیل نیروی کار شد، با اعتراض های بسیاری از کارشناسان و نمایندگان مجلس همراه شده بود.
این تغییر در شرایطی است که امسال سازمان خصوصی سازی، واگذاری حدود 50 هزار میلیارد تومان از شرکت های دولتی از جمله سهام دولت در دو شرکت خودروساز و چند بانک، بیمه، پالایشگاه و پتروشیمی را در دستور کار دارد.
در همین حال تسنیم اعلام کرد که میرعلی اشرف عبدا... پوری حسینی، رئیس سابق سازمان خصوصی‌سازی، صبح دیروز به سازمان بازرسی کل کشور احضار شد که متعاقب آن از سمت خود استعفا کرد و این استعفا مورد پذیرش وزیر امور اقتصاد و دارایی قرار گرفت. ناصر سراج؛ رئیس سازمان بازرسی کل کشور نیز با تأیید این خبر به تسنیم  گفت: گزارش سازمان خصوصی‌سازی، مراحل پایانی خود را در سازمان بازرسی طی می‌کند و به محض تکمیل به مراجع ذی‌صلاح ارسال خواهد شد. با این حال، شامگاه دیشب خبرگزاری میزان متعلق به قوه قضاییه  به نقل از یک منبع  آگاه خبر دستگیری پوری حسینی از سوی دستگاه قضایی را تایید کرد.