هشــدار این تصاویر شامل صحنه‌هایی غیر انسانی است

همدلی| نیما آویدنیا: روزگذشته صحنه‌هایی در فضای مجازی از کشتار سگ‌ها در سولهٔ پسماند شهرداری کهریزک منتشر شد که قلب هر آنکس که کمترین بویی از انسایت برده است را بار دیگر به درد آورد.
سگ‌های بی‌دفاع و مظلومی که تنها «به جرم زندگی» به بدترین و دردناک‌ترین شکل ممکن به مرگ محکوم شدند. این حیوانات با وحشت شاهد کشته شدن هم‌نوعانشان بودند و می‌دانستند که نوبت خودشان هم به زودی فرامی‌رسد. آن‌ها جلوی چشم همدیگر و چه بسا چشم مادر یا فرزندانشان با خشونت به زمین کوبیده شده و با تزریق اسید به قلبشان به شکل سبوعانه ای کشته شدند.
بی رحمی عاملان این کشتار وحشیانه به قدری بود که این تصاویر با هشدار خشونت در شبکه‌های اجتماعی به نمایش درآمد.ماجرا آنجا تلخ و غم انگیزتر هم می‌شود که بدانیم این جنایت دقیقاً در روزی اتفاق افتاد که با عنوان «روز جهانی حمایت از حیوانات بی خانمان» نامگذاری شده است!
پخش این تصاویر در شبکه‌های اجتماعی با عکس العمل تند برخی هنرمندان نیز همراه شد، به عنوان مثال رضا صادقی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:


«میدونم اینقدر ماجرا و فاجعه هست که اینا توش گم میشه اما کاش یکم دردمون بیاد، کاش پشتمون بلرزه، کاش باور کنیم امثال همین وحشی‌ها فردا اشباء میشن از ازار حیوان زبان بسته و بی گناه ومیشه نوبت انسان...لعنت به شرف نداشتتون که دیگه وقاحتتون به اوج رسیده، کسی هم نه پاسخگو میشه نه لازم میبینه باشه.. به بچه هامون یاد بدیم مهربونی و با بی زبون تا فردا با زبان و دست و همه وجودش انسان بودن و حس کنه
شرمم میاد از فرهنگ و تمدن بگم...
همیشه هم هستن بی مغزهایی که بگن: بابا مردم گرسنه ان شما به سگ کشی گیر دادین ... اره آدم نا حسابی، اسیاب به نوبت، فردا نوبت...
کاش از بچه هامون شرافت و یاد بگیریم، من به دخترهام عاشقی و از مهربونی با مخلوق بی زبون و بی دفاع یاد میدم، از نرفتن به باغ وحش و ندیدن اسارت یاد میدم، از زباله ننداختن توی طبعت یاد میدم ...
میگن این اتفاق توی کهریزک و به دستور شهردار اون منطقه افتاده امیدوارم اشتباه باشه و اگر نه بیچاره شهری که شماها اداره کننده اون هستن ... جوابگو باشید.. حتماً»
و همچنین پرویز پرستویی گفت:
«نمیدونم این رفتار غیر انسانی رو چه کسی داره انجام میده، زیر فیلم نوشته شده بود شهرداری کهریزک درست و غلط اش و من نمیدونم.
مگه نمیگیم خداوند خالق همه هستی است
از آدم گرفته تا حیوان و...
پس این چه جنایتی است؟
آگه این حیوان مخل آرامش و آسایشه، راهش آینه که بکشیمش؟
جنایت، جنایته، چه فرقی میکنه؟ چه در مورد آدم باشه، چه در مورد پشه! من نمیدونم این پایی که روی گردن این حیوان زبان بسته است متعلق به چه کسی است، فقط میتونم بگم بویی از انسانیت نبرده است.»
به‌هرروی، این البته اولین بار نیست و شوربختانه آخرین بار هم نخواهد بود که شاهد چنین خشونت افسارگسیخته‌ای هستیم که هر بار پنجه بر چهره امنیت روانی جامعه ما می‌کشد و همچنان سوالی تکرار و بی‌جواب باقی است که اساساً چه کسی پاسخگوست؟!
آیا نمی‌توان در راستای عقیم‌سازی و کنترل جمعیت و رهاسازی این حیوانات بی‌سرپرست از طریق روش‌های علمی و البته انسانی توسط نهادهای مسئول اقدام نمود تا دیگر شاهد بروز چنین صحنه‌های خشن و غیرانسانی نبوده که یقیناً با هیچ متر و معیار اخلاقی و دینی کشور ما سازگار نیستند؟!