دولت باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کند تا در دو سال باقی مانده وعده‌های خود را جامه عمل بپوشاند

رئیس فراکسیون پاسخگویی مجلس با تاکید بر این که نباید منافع ملی فدای منافع حزبی یا جناحی شود، گفت: باید جناح‌های سیاسی کشور منافع ملی را سرلوحه خود قرار داده و با انسجام و وحدت به دنبال کلید حل مشکلات کشور باشند. آن چه که به کشور آسیب می‌زد زیر پا گذاشتن منافع ملی توسط یک جناح برای بالابردن پرچم حزب خودش است.
به گزارش ایسنا، علی بختیار در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به فرارسیدن هفته دولت بیان کرد: دولت هم‌اکنون وارد دو سال پایانی خود شده است و آقای رئیس جمهور و هیئت دولت تنها دو سال فرصت دارند تا به قول ها و اهداف و برنامه‌هایی که در سرآغاز دولت به مردم داده‌اند عمل کنند. دولت باید به گونه‌ای برنامه ریزی کنند تا در دو سال باقی مانده وعده‌های خود را جامه عمل بپوشاند و همچنین در راستای تکمیل طرح‌های که کلید زدند حرکت کند. اکنون 6 سال از دولت آقای روحانی می‌گذرد و در این دوره با توجه به مطالباتی که مردم در سراسر کشور داشتند مجلس مصوباتی را تصویب کرده است. و دولت باید نسبت به اجرایی شدن و عملیاتی شدن این مصوبات اقدام کند.
وی در ادامه  با اشاره به ضرورت تمرکز دولت در ایجاد زمینه‌های لازم برای رونق اقتصادی بیان کرد: شعار امسال رونق تولید است و باید اعضای دولت با جدیت و برنامه‌ریزی در جهت حمایت از تولید کنندگان گام بردارند. مردم باید در پایان امسال نتایج شعار رونق تولید را در زندگی خود احساس کنند. باید در زمینه اقتصاد کشور یک تحول چه از لحاظ درون گرا بودن اقتصاد و چه از لحاظ توسعه فعالیت‌های اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار اتفاق افتد.
نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت باید گام‌هایی را در جهت مولد شدن اقتصاد کشور و هدایت نقدینگی از بازارهای غیر مولد به سمت بازارهای مولد بردارد. باید سرمایه‌های موجود در بخش‌های غیر مولد نظیر بازار مسکن، طلا و ارز به سمت بازارهای مولد هدایت شود. یکی از طرح‌هایی که مجلس در این زمینه به تصویب رسانده است طرح ایجاد پالایشگاه‌ها و پترو پالایشگاه‌ به وسلیه سرمایه مردمی است. در صورت اجرایی و عملیاتی شدن این طرح بخش زیادی از سرمایه‌های کشور به سمت صنایع پایین دستی نفت هدایت می‌شود. در این طرح جذابیت‌هایی برای جذب سرمایه مردمی دیده شده است.


این عضو فراکسیون امید در ادامه با اشاره به ضرورت فاصله گرفتن دولت از حاشیه‌ها بیان کرد: بخش زیادی از حاشیه‌هایی که امروز دولت با آنها سروکار دارد مربوط به بحث‌های سیاسی و عدم انسجام بخش‌های مختلف کشور برای رفع مشکلات اقتصادی ، سیاسی و گام برداشتن در جهت توسعه کشور است. تشکل‌ها و جناح‌های سیاسی باید منافع ملی را در اولویت قرار داده و از ایجاد حاشیه پرهیز کند در کشورهایی که نظامات حزبی حاکم است با وجود تفکرات و اندیشه‌های مختلف سیاسی اما در نهایت همه با یک اندیشه برای تحقق منافع ملی کشور گام برمی‌دارد.
وی در ادامه اظهار کرد: متاسفانه گاهی اوقات برخی مسائل به گونه‌ای در کشور ما جلو می‌رود که بعضا جناح‌های سیاسی به دنبال  این بوده تا چوب لای چرخ دولت بگذارند و دولت را از انجام اهداف خود دور کنند و در نهایت از این موضوع برای پیروزی خود در انتخابات آینده استفاده کنند. در کشور ما دو جریان سیاسی اصولگرا و اصلاح طلب وجود دارد که هر یک اندیشه متفاوت خود را دارند. اما در نهایت باید با انسجام و اتحاد برای حل مشکلات کشور با سرلوحه قرار دادن منافع ملی گام بردارند.
بختیار در ادامه با اشاره به این که بیان انتقاد به کشور آسیب نمی‌زند گفت: آن چه که بعضا به توسعه یافتگی و تحقق اهداف کشور آسیب می‌زند این است که بعضا برخی از جناح‌ها حاضرند منافع ملی را زیر پا بگذارند تا پرچم حزب خود را بالا ببرند. امروز سکاندار اداره کشور در حوزه اجرایی دولتی است که با شعار اعتدال‌گرایی بر سر کار آمده است و این دولت باید بتواند در جهت رفع مشکلات مردم و معضلات آنها گام بردارد. وی در ادامه اظهار کرد: یکی از مسائلی که امروز چالش برانگیز شده بحث برجام است شخص وزیر خارجه برای حل مسئله هسته‌ای کشور کار بزرگی انجام داده. چرا که اگر برجام نبود امروز امکان شکل گیری یک اجماع جهانی برای جنگ علیه ایران وجود داشت. اما خوشبختانه می‌بینیم که دیپلماسی توانست از بحرانی شدن وضعیت جلوگیری کند. این که امروز بعضا شاهد هستیم برخی از افراد وزیر امور خارجه را مورد خطاب قرار می‌دهند و به ایشان هتاکی می‌کند با اهداف انقلاب و فرامین مقام معظم رهبری و منافع ملی سازگاری ندارد امروز باید همه گروه‌ها و جناح‌های سیاسی برای حل مسائل کشور در عرصه‌های مختلف با یکدیگر همگرا باشند. برای همه مسائل کشور در حوزه‌های مختلف راه حلی وجود دارد تنها باید همه مسئولان با وحدت و همگرایی به دنبال راه حل مشکلات باشند.