محمدرضا منصوری قبل از قوه قضائیه، باید مجلس اوضاع بازار خودرو را ساماندهی کند

در ماه‌های اخیر اتفاقات زیادی در بازار خودرو افتاد که در نهایت منجر به تصمیمی شد تا وزیر صنعت، معدن و تجارت استیضاح شود. در پی گرانی‌ خودرو در بازار و مشکلاتی که این صنعت برای مصرف‌کنندگان ایجاد کرد، نمایندگان خواستار طرح استیضاح وزیر صمت شدند. چرا که باید پاسخ سوالاتی که با این گرانی‌ها در ذهن مردم ایجاد شده است، از زبان وزیر شنیده شود.
در حال حاضر گروهی از نمایندگان مجلس در حال بررسی این موضوع هستند تا وزیر به بهارستان آمده و درباره علت این اتفاقات توضیح بدهد. هر چند وزیر تازه از راه رسیده و ما خواستار برکناری وی نیستیم، اما به نظر می‌رسد که به دلیل اتفاقات ماه‌های اخیر این تصمیم باید گرفته می‌شد و نمایندگان مجلس خواستار رسیدگی به این موضوع و استیضاح وزیر صمت هستند تا بتوانند جلوی مشکلاتی را که برای مردم در این بازار ایجاد شده است، بگیرند.
هدف از این استیضاح این است تا بدانیم که چه اتفاقی افتاده که به وضعیت فعلی رسیدیم. یکی دیگر از دلایل این استیضاح این است که مجلس به موضوع خودرو قبل از قوه قضائیه رسیدگی کند و پیش از اینکه پرونده به دست قوه قضائیه برسد، مشکل را بررسی کند. همه تصمیماتی که بعد از جلسه استیضاح گرفته می‌شود نیز بستگی به چگونگی پاسخ وزیر دارد. فعلا برای قضاوت در زمینه نتیجه‌ای که از این سوال و جواب گرفته می‌شود زود است.
اما باید دید که وزیر در قبال اتفاقاتی که افتاده است چه پاسخی به مجلس دارد؟ چرا که مشکلات اخیر در این بازار نیاز به رسیدگی و پاسخ از سوی وزیر دارد. واقعیت این است که افرادی که در حال حاضر جزئی از پرسنل وزیر هستند و پست‌های مدیریتی را به عهده گرفته‌اند، شایستگی لازم در این زمینه را ندارند و وزیر باید برای انتخاب این افراد به مجلس پاسخ دهد. اما از سوی دیگر معاونین وزیر چند نفر از افراد جوان و لایقی هستند که در این زمینه توانایی کافی را دارند.
بالاخره این استیضاح ضروری است تا انجام شود و علت مشکلات بازار خودرو مشخص شود. فرقی هم نمی‌کند، چه در ماه اول فعالیت دولت دوازدهم قرار گرفته باشیم و چه در دو سال پایانی، انجام این گونه استیضاح‌ها برای ریشه‌یابی مشکلات ضروری است و نباید در این زمینه درنگ کرد. چرا که کشور ما بزرگ است و باید ریشه اتفاقاتی که در آن می‌افتد بررسی شود. همه تصمیم‌گیری‌ها بستگی به پاسخ وزیر صمت به نمایندگان دارد.
سایر اخبار این روزنامه
سالانه ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ کارگر ساختمانی در ایران می‌میرند تنهاجایی که کارگران اول شدند اسماعیل گرامی مقدم در گفت‌وگو با «همدلی» از علل خروج عبدالله ناصری و محمدرضا خاتمی می گوید: اصول‌گرایان باید بدانند که در صورت حذف اصلاح‌طلبان باید با براندازان و سلطنت طلبان دست و پنجه نرم کنند سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با «همدلی»: زیرساخت‌های لازم برای اجرای صحیح کمپین‌های اجتماعی وجود ندارد شرکت‌های دارای هدف و فلسفه، مشتری‌مدار هستند روحانی در مراسم تجدید میثاق هیات دولت با آرمان‌های امام راحل: با تضعیف دولت کسی تقویت نمی‌شود بعد از بازداشت مدیران خودروسازی و2 نماینده مجلس، طرح استیضاح وزیر صمت کلید خورد محمدرضا منصوری قبل از قوه قضائیه، باید مجلس اوضاع بازار خودرو را ساماندهی کند بیشتر از 10 سال زندان برای مرضیه امیری محمدرضا منصوری قبل از قوه قضائیه، باید مجلس اوضاع بازار خودرو را ساماندهی کند کلامی با پزشکان محترم بازآفرینی میدان توپخانه، پاسداشت مواریث گذشته