برنمي‌گردم؛ سفير نظام هم نيستم

واكنش جالب توجه آقازاده شهردار قم مقيم آمريكا:
برنمي‌گردم؛ سفير نظام هم نيستم
نظرات پدرم مصرف داخلي دارد
آرمان ملي: بحران «آقازادگي» در کشور ما روزبه‌روز حاشيه‌هاي تازه‌اي را خلق مي‌کند. پديده‌اي که هربار با مطرح کردن يک موضوع تازه به سوژه داغ رسانه‌ها تبديل مي‌شود. آقازاده‌ها يک باراز «ژن خوب» حرف مي‌زنند و آن را وارد گفتمان روزمره مردم مي‌کنند يا گاهي پسرو عروس سفير مي‌شوند و با عروسي‌هاي اعياني‌ جنجال راه مي‌اندازند. آنها بعضي اوقات هم با عوض کردن اسم و بددهني‌شان در فضاي مجازي سر و صدا به پا مي‌کنند. بين همه اين‌ها تازه‌ترين چهره اين دسته که طي يکي دو هفته گذشته از آن رونمايي شد آقازاده‌هاي شهردار قم بودند. همين چند وقت پيش بود که مشخص شد هر 6 فرزند آقاي مسئول براي زندگي و تحصيل در آمريکا به سر مي‌برند. مجله مهر نوشت؛ خبري که رسانه‌اي شدن آن طبق رسم هميشگي با اعتراض افکار عمومي رو‌به‌رو شد و در نهايت آقاي شهردار در جواب تمام پرسش‌هاي مردمي در اين باره اعلام کرد: «خانواده بنده ولايي و مذهبي بوده و به رعايت اخلاق اهتمام دارند. اگر برخي فرزندان من براي تحصيل علم و دانش به خارج رفته‌اند همگي به عنوان سفيران گويا براي نظام بوده اند؛ يکي از فرزندانم بعد از تحصيلات عالي در قم مي‌خواهد تحصيلات خود را دنبال کند و خانواده من هيچ علاقه‌اي به زندگي در خارج از کشور نداشته و در خدمت نظام هستند.» حالا فرزند اين مسئول طي يک مصاحبه با شبکه ضدانقلاب حرف‌هاي عجيبي زد که هيچ خط و ربطي به توصيف‌هاي پدر در وصف يک فرزند انقلابي نداشت. کسي که جناب مسئول او را به عنوان سفير گوياي نظام معرفي کرده بود.


نظرات پدرم مصرف داخلي دارد
«يکي از فرزندانم بعد از تحصيلات عالي در قم مي‌خواهد تحصيلات خود را دنبال کند و خانواده من هيچ علاقه‌اي به زندگي در خارج از کشور نداشته و در خدمت نظام هستند.» اين بخشي از مصاحبه «مرتضي سقاييان‌نژاد» در دفاع زندگي و تحصيل 6فرزندش در خارج از کشور بود. اما اين دفاعيه شايد تا قبل از مصاحبه آقازاده جناب شهردار کاربردي به نظر مي‌رسيد، چون اول از همه «حامد سقاييان‌نژاد» ترجيح داده بود تا به عنوان فرزند يکي از مسئولان نظام جمهوري اسلامي به جاي رسانه‌هاي وطني با شبکه ضدايراني «من و تو» حرف بزند و پرسشگر سوالاتش «مسيح علي‌نژاد» باشد. ثانيا او در اين مصاحبه ادعاهايي را مطرح کرد که مثال نقض تمام حرف‌هاي پدرش بود. فرزند جناب مسئول در اين گفت‌وگو صراحتا اعلام کرد: «من نظرم (با پدرم) فرق مي‌کند. شايد ايشان وقتي نظر دادند چيزهايي را در نظر گرفتند که مصرف داخلي دارد. من سفير گوياي نظام نيستم. من يک شهروند عادي هستم.»
 
 
 
 
 
 
 
 
 
يک بام و دوهوا به سعي آقازاده‌ها
يکي از نقدهايي که هميشه درباره آقازاده‌ها نقل مي‌شود اين است که اين افراد نمي‌توانند. بسته به منافعشان در هر موقعيت موضع و ديدگاه متفاوتي داشته باشند. نمي‌توانند يکبار از موقعيت پدرشان به عنوان مسئول نظام جمهوري اسلامي استفاده کنند و ازطرفي در شرايطي ديگر رفتاري از خودشان نشان دهند که کاملا مغاير با سياست‌ها و چارچوب‌هاي همان نظام است. نکته‌اي که شايد بخش پررنگي از مصاحبه حامد سقاييان نژاد را به خودش اختصاص داده بود. او در اين مصاحبه بر خلاف پدرش گفت که اصلا قصد بازگشت به ايران را ندارد و اعلام کرد «من با شرايط کنوني به ايران بر نمي‌گردم؛ چون اگر بخواهم در ايران هر کاري هم انجام بدهم باز هم به من مي‌گويند که با پارتي پدرش سر کار آمده.»
در زندگي خصوصي آدم‌ها تجسس نکنيد!
يکي ديگر از بحث‌هاي محوري مصاحبه شب گذشته، نقد عجيب اين آقازاده به مردم ايران بود. سقاييان‌نژاد که معتقد بود در اين مدت فقط و فقط با اتکا بر زحمات و تلاش‌هاي خودش در زندگي به جايي رسيده است به دنبال به وجود آمدن حاشيه‌هاي اخير براي او و خانواده‌اش، ايراني‌ها را به تجسس در زندگي خصوصي يکديگر متهم کرد. خيلي‌ها در جواب اين ادعا معتقد بودند که زماني زندگي يک نفر در خارج از کشور مي‌تواند جنبه عمومي پيدا نکند که به عنوان فرزند يکي از مسئولان نظام شناخته نشود. آن هم مسئولاني که همواره مردم عادي را به داشتن زندگي ساده و تلاش همگاني براي پيشرفت کشور در شرايط سخت اقتصادي دعوت مي‌کنند اما در موقعيت‌هاي دشوار حاضر نيستند سهمي از اين سختي‌ها را براي خودشان و فرزندانشان در نظر بگيرند.