رهبر انقلاب اسلامی فرمانده خیمه‌گاه مقاومت است

گروه جهان/ دبیرکل حزب‎الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت ظهر عاشورای حسینی(ع)، با تأکید بر حمایت از فلسطینی‎ها و یمنی‎ها و ستایش جبهه مقاومت، رهبر معظم انقلاب ایران را حسین زمان نامید. وی دوشنبه شب نیز در مراسم شب عاشورا تأکید کرده بود: به امام خامنه‌ای، در مقابل امریکا و اسرائیل، می‌گوییم ای فرزند حسین، شما را ترک نخواهیم کرد.
به‌ گزارش ایسنا، به‌نقل از سایت العهد، سید حسن نصرالله یک روز پس از آنکه حزب‎الله لبنان اقدام به سرنگون کردن یک فروند پهپاد اسرائیلی در مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی کرد، در مراسم عزاداری ظهر عاشورا با تأکید بر پایبندی این حزب به مسأله فلسطین به‌عنوان مسأله اصلی با وجود تمامی هزینه‌های آن، تجاوز سربازان صهیونیستی به حرم شریف ابراهیمی را محکوم و تأکید کرد، حزب‌الله با نیروهای مقاومت و مبارزان فلسطینی در یک جبهه و یک نبرد مشترک است و همواره حامی فلسطینی‌ها باقی خواهد ماند. وی همچنین تأکید کرد: هر گونه طرح جنگ علیه ایران را رد می‌کنیم، هر جنگی علیه ایران به منزله جنگ علیه کل محور مقاومت بوده و هدف از آن نابودی مسأله فلسطین است، ما هرگز بی‌طرف نخواهیم بود. هر گونه جنگ تحمیلی علیه محور مقاومت به منزله پایان رژیم صهیونیستی و پایان رؤیاهای امریکا در منطقه خواهد بود. او در ادامه تأکید کرد: آیت‌الله خامنه‌ای، حسین زمان، رهبر محور مقاومت و رهبر ما است و ایران در قلب این محور و پایه اصلی و حامی بزرگ آن است. ما در پاسخ به تمامی کسانی که بر خروج ما از محور مقاومت حساب باز کرده‌اند شعار هیهات منا الذله امام حسین(ع) را سرمی‌دهیم. ما در محور مقاومت تنها شاهد پیروزی‌ها بوده‌ایم و این محور تنها امید ملت‌های ستمدیده است.
دبیرکل حزب‌الله لبنان دوشنبه شب در سخنرانی خود به مناسبت شب عاشورا نیز در همین ارتباط  گفته بود: امریکا و رژیم صهیونیستی در تلاشند تا اردوگاه ما را محاصره کنند. رهبر اردوگاه ما امروز، امام خامنه‌ای و مرکز این اردوگاه، جمهوری اسلامی ایران است. ما به امام خامنه‌ای، در مقابل امریکا و اسرائیل، می‌گوییم ای فرزند حسین، شما را ترک نخواهیم کرد.
شبه جزیره عربستان، محور انتقادات نصرالله


نصرالله در سخنرانی ظهر عاشورا همچنین با اشاره به اینکه یمنی‌ها امروز نماد مظلومیت هستند، اظهار کرد: محاصره و جنگ علیه مردم یمن در سایه سکوت جامعه جهانی و مشارکت امریکا و انگلیس به جنگی بی‌هدف تبدیل شده است. نصرالله در ادامه بار دیگر از ائتلاف عربی خواست به این جنگ ظالمانه علیه یمن پایان داده و اجازه دهند یمنی‌ها خودشان درباره سرنوشت‌شان تصمیم بگیرند. دبیرکل حزب‌الله لبنان با تأکید بر اینکه رژیم آل خلیفه (بحرین) رژیمی خائن بوده و به مردم خود و علمای این کشور ظلم کرده و به تلاش‌های خود برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل ادامه می‌دهد، تأکید کرد: رژیم آل خلیفه به خیانت خود ادامه می‌دهد تا جایی که بابت حملات اسرائیل به آن تبریک می‌گوید. او خطاب به مردم بحرین گفت: شما به مقاومت خود در برابر این رژیم خائن ادامه دهید و قطعاً تلاش‌های شما نتیجه خواهد داد و ما نیز در کنار شما خواهیم بود.
روزهای بد پهپادهای اسرائیل
وی درباره مسائل اخیر لبنان و حمله اخیر رژیم صهیونیستی علیه ضاحیه جنوبی گفت: این حمله که با استفاده از پهپادهای بمب‌گذاری شده انجام شد، حمله بزرگی بود و موضعگیری دولت و مردم لبنان در قبال این حمله اسرائیل بسیار جدی و بزرگ است. وی در ادامه تأکید کرد: لبنانی‌ها تلاش اسرائیل برای تغییر در اصول جدید درگیری را که از سال 2006 معمول بود، ناکام گذاشتند و مقاومت با سرنگون کردن پهپادی در شهرک رامیه به حمله اخیر پهپادهای اسرائیلی در ضاحیه جنوبی پاسخ داد و به این ترتیب ارتش اسطوره‌ای که شکست نمی‌خورد به یک ارتش هالیوودی ناتوان تبدیل شد.
نصرالله این سخنان را یک روز پس از آن ایراد کرد که نیروهای مقاومت اسلامی یک فروند پهپاد اسرائیلی را هنگام عبور از مرز اراضی اشغالی به سمت شهرک رامیه در جنوب لبنان سرنگون کردند. این دومین پهپاد اسرائیل است که در دو هفته اخیر در لبنان ساقط  شده است. به گفته خبرنگار سایت لبنانی العهد، این پهپاد مسلح و مجهز به دستگاه‌های شنود و جاسوسی بود و مأموریتی نظامی انجام می‌داد.‎ اولین پهپاد اسرائیلی 6 شهریور ماه در ضاحیه جنوبی سرنگون شده بود.
لازم به ذکر است، جنبش حماس، دیگر محور مقاومت در خاورمیانه نیز دوشنبه شب یک پهپاد رژیم صهیونیستی را در شرق رفح در نوار غزه ساقط  کرد. ارتش رژیم صهیونیستی سقوط پهپاد این رژیم در نوار غزه را تأیید کرده است.