سیدحسن نصرالله: نتیجه هر جنگی علیه مقاومت پایان اسرائیل و حضور آمریکا در منطقه خواهد بود

دبیرکل حزب‌الله لبنان با بیان اینکه « جمهوری اسلامی ایران قلب تپنده محور مقاومت است»، تاکید کرد که نتیجه هر جنگی علیه محور مقاومت پایان اسرائیل و حضور آمریکا در منطقه خواهد بود و همه منطقه را به آتش خواهد کشید.
سید حسن نصرالله در سخنرانی روز سه شنبه خود در ضاحیه جنوبی بیروت به مناسبت سوگواری عاشورای حسینی گفت: در لبنان و از محور مقاومت که در راس آن آیت‌الله خامنه‌ای قرار دارد، می‌گویم، امام ما و عزیز ما و حسین زمان ما، آیت‌الله خامنه‌ای است و جمهوری اسلامی ایران قلب محور مقاومت است.
دبیرکل حزب‌الله افزود: امروز اعلام می‌کنم، محور مقاومت در نبرد حق و باطل و نبرد حسین و یزید بی‌طرف نبوده و نیست و به کسانی که گمان می‌کنند جنگ در صورت وقوع، پایان مقاومت خواهد بود می‌گویم با اراده و جانفشانی محور مقاومت نتیجه هر جنگی پایان اسرائیل و سلطه جویی و حضور آمریکا در منطقه خواهد بود.
وی تاکید کرد: از این محور که در راس آن آیت‌الله خامنه‌ای قرار دارد به همه کسانی که به دنبال ترساندن و تهدید کردن ما به جنگ و تحریم و گرسنگی هستند، می‌گویم که از این محور و معادله خارج نمی‌شویم. در روز عاشورا اعلام می‌کنیم ما فرزندان امامی هستیم که در روز دهم محرم به پا خاست و موضع خو را به روشنی اعلام کرد و ندای هیهات من الذله سر داد.


سید حسن نصرالله ادامه داد: من به سرور و امام و رهبرمان امام خامنه‌ای می‌گویم،اگر هزار بار کشته شویم و جسد ما به آتش کشیده و خاکستر ما به باد داده شود، تو را‌ای فرزند حسین تنها نمی‌گذاریم.
گزینه‌ای بجز مقاومت نداریم
وی در بخش دیگری از سخنرانی امروز با تاکید بر اینکه گزینه‌ای جز مقاومت برای امت ما وجود ندارد، افزود: جنگ علیه ایران، جنگ علیه منطقه و علیه تمام محور مقاومت است.
سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه محور مقاومت از جمله جمهوری اسلامی ایران و سوریه و جنبش‌های مقاومت با هدف فشار مالی و اقتصادی بر آنان صورت می‌گیرد.
وی گفت: محور مقاومت یعنی پیروزی، کرامت و حفظ مقدسات و حاکمیت؛ این محور تنها امید ملت‌های مستعضف است بنابراین امید بستن به آمریکا یا غرب که حامی مطلق اسرائیل هستند، چیزی جز شکست نیست.
دبیرکل حزب‌الله لبنان تصریح کرد:ما به مردم و جنبش‌های مقاومت، جهاد، روحیه حسینی‌ خود و محور مقاومت تکیه داریم.
در دفاع از لبنان خط قرمزی نداریم
سید حسن نصرالله ضمن قدردانی از حضور گسترده مردم در سراسر لبنان در مراسم سوگواری حسینی با اشاره به تحریم‌های آمریکا گفت، این تحریم‌ها ظالمانه علیه ایران و سوریه و جنبش‌های مقاومت در فلسطین، لبنان و عراق است و تجاوزی است که دولت آمریکا بعد از شکست در دو نقطه به آن متوسل شده است:
- اول جنگ‌های اسرائیل علیه فلسطین و لبنان زیرا اسرائیل نتوانست هیچ یک از اهداف خود را در این جنگ‌ها به ثمر برساند.
- دوم شکست آمریکا در جنگ با واسطه گروه‌های تروریستی تکفیری در لبنان، سوریه و عراق.
دبیر کل حزب‌الله لبنان اظهار داشت: در صورت هرگونه تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان، دفاع ما از حاکمیت و شرافت و مال لبنان و حق قانونی، انسانی و شرعی لبنانی‌ها است و تاکید می‌کنیم به تجاوز رژیم صهیونیستی در وقت مناسب پاسخ داده خواهد شد و دیگر خط قرمزی وجود نخواهد داشت.
به جنگ علیه ملت یمن پایان دهید
وی با اشاره به جنگ عربستان و امارات متحده عربی علیه ملت یمن گفت: در سال هجری جدید، کربلای جدیدی در یمن رقم خورده است؛ ملت یمن امروز سرفصل مظلومیت و محاصره هستند همانطور که حسین(ع) در کربلا بود.
سید حسن نصرالله افزود:جنگ علیه ملت یمن در پرتو سکوت جامعه جهانی به یک جنایت تبدیل شده است؛ جنایتی که با هزینه دهها میلیارد دلاری برای تامین سلاح و تجهیزات متجاوزان علیه ملت یمن همراه است.
دبیرکل حزب‌الله خاطرنشان کرد: امارت و عربستان از این جنگ جز شکست و خفت و خاری بدست نیاوردند و دروغین بودن تمام شعارهای آنان برای توجیه جنگ علیه یمن برملا شده است و رخدادهای یمن از جمله تحولات جنوب این کشور دروغ‌های آنها را ثابت کرده است و نیت واقعی آنان مبنی بر تجزیه یمن و اشغال بنادر این کشور و طمع داشتن به ثروت‌های آن روشن شده است.
وی تصریح کرد: زمان آن فرا رسیده است که یمنی‌ها به واقعیت اهداف امارات و عربستان واقف شده و وارد گفت وگوی ملی شوند که ضامن احیای وحدت کشورشان باشد.
سید حسن نصرالله تاکید کرد: در روز عاشورا بار دیگر توقف جنگ علیه یمن را خواستارم.
اعلام همبستگی با ملت بحرین
دبیرکل حزب‌الله به اوضاع بحرین اشاره کرد و گفت: ملت بحرین همچنان در سال جدید هجری در پرتو حاکمیت نظامی فاسد و خائن به سر می‌برد که حرمت مراسم سوگواری حسینی را حفظ نمی‌کند، حال آنکه این مراسم بخشی از هویت فرهنگی و دینی و تاریخی و اجتماعی بحرینی‌ها است.
وی میزبانی سران بحرین از کنفرانس اقتصادی مربوط به معامله قرن را خیانت برشمرد و افزود: به ملت بحرین می‌گویم که در انقلاب مسالمت آمیز و حقوق خود واقعیت این نظام فاسد و خائن را فاش کنید و ما بار دیگر همبستگی خود را با شما اعلام می‌کنیم.
هدف آمریکا تحریم ملت و اقتصاد لبنان است
سید حسن نصرالله با اشاره به شکست جنگ‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطین و لبنان خاطرنشان کرد: ما در حزب‌الله باید گزینه‌های خود را به دقت بررسی کنیم، در صورت ادامه ظلم علیه امت خود، باید به شیوه دیگری برخورد کنیم و دولت لبنان نیز باید از لبنانی‌ها حمایت کند نه اینکه برخی نهادهای دولتی در اجرای خواسته‌های آمریکایی شتاب کنند، این غیرقابل قبول و محکوم است.
دبیرکل حزب‌الله با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه مقاومت تصریح کرد: مقاومت لبنان سالها است در فهرست تحریم‌ها قرار دارد و این موضوع جدیدی نیست و هدف آمریکا از این تحریم‌ها خدمت به منافع اسرائیل است و اکنون لبنان و اقتصاد آن هدف قرار گرفته است.
تعهد ابدی خود به فلسطین را اعلام می‌کنم
وی در بخش دیگری از سخنرانی اظهار داشت: فلسطین، موضوع اصلی ماست و بار دیگر اعلام می‌کنم، امت ما راهی جز مقاومت برای آزادسازی فلسطین ندارد. تعهد ابدی خود به آرمان فلسطین را بار دیگر اعلام می‌کنیم گرچه این موضع برای ما بهای زیادی داشته است، اما باید بگویم آرمان فلسطین، تکیه گاه مقابله با پروژه آمریکایی اسرائیلی در منطقه است.
سید حسن نصرالله ادامه داد: ما در یک سنگر در کنار مردم فلسطین و مقاومت آنان در کرانه باختری و غزه و اسرای فلسطین در زندان‌های اشغالگران ایستاده‌ایم و اعلام می‌کنیم که به حقوق پناهجویان فلسطینی در لبنان پایبند هستیم و بازگشت آنان به سرزمین مادریشان را خواستاریم.
ارتش اسرائیل، ارتش هالیوودی است
دبیرکل حزب‌الله تاکید کرد که دسیسه اخیر اسرائیل برای تغییر قواعد نبرد علیه لبنان که از سال 2006 جریان دارد، ناکام مانده و شکست خورده است. تجاوز اخیر به ضاحیه جنوبی بیروت و ارسال پهپادهای بمب‌گذاری شده تجاوزی بزرگ بود و ما اکنون با وجود همه تهدیدها قدرت بازدارندگی خود را که ضامن حفظ امنیت لبنان است، تقویت می‌کنیم.
وی گفت: اخیرا ما شاهد استفاده اسرائیل از آدمک‌هایی بودیم که ارتش این رژیم به منظور فریب دادن حزب‌الله آن را در خودروهای نظامی در مرز کار گذاشته بود؛ حال نکته مهم این است ارتشی که تا دیروز می‌گفتند شکست ناپذیر است اکنون تا آنجا سست و ضعیف شده که به نمایش‌های هالیوودی شبیه فیلم‌های سینمایی متوسل شده است؛ دشمنی که تا دیروز برای خود نوار امنیتی ایجاد می‌کرد امروز به وضعیتی رسیده که مرز را تخلیه می‌کند.
پایبندی لبنان به قطعنامه 1701
سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: سخن گفتن از نبود خطوط قرمز در دفاع از لبنان به معنی عدم پایبندی ما به قطعنامه 1701 نیست اما شما می‌دانید که اسرائیل هیچگاه به آن پایبند نبوده است و لبنان به این قطعنامه احترام می‌گذارد و حزب‌الله بخشی از دولت است.
دبیرکل حزب‌الله تاکید کرد: اکنون لبنان احترام خود را به کرسی نشانده است تا جایی که آمریکایی‌ها، آلمانی‌ها، انگلیسی‌ها، فرانسوی‌ها، مصری‌ها و بسیاری دیگر پیش از پاسخ مقاومت و هنگام پاسخ مقاومت تماس گرفتند.
وی تصریح کرد: زمانی که نماینده آمریکا به عنوان دوست اسرائیل در صدد دیدار با رمقامات لبنان و گفت وگو در خصوص مسائل مرزی، گازی و نفتی برمی آید، رهبران لبنان باید بدانند که محترم هستند و مسئولیت سنگینی در حفظ امانت نفتی، گازی، آبی و خاکی برعهده دارند.
سید حسن نصرالله در پایان سخنان خود که با استقبال حاضران مواجه شد، تاکید کرد: امروز و در سالروز سوگواری عاشورا بار دیگر فریاد سر می‌دهیم امروز، فردا و تا همیشه لبیک یاحسین.
سایر اخبار این روزنامه