بازداشت دوباره شبنم نعمت‌زاده!

شبنم نعمت‌زاده چه کرد؟
مرداد سال گذشته خبري مبني بر کشف انباري در استان البرز از داروهاي احتکار شده به ارزش پنج ميليارد تومان منتشر شد و برخي آن را متعلق به دختر نعمت‌زاده وزير اسبق صنعت، معدن و تجارت دانستند. در بررسي‌هاي اوليه مشخص شد که تعداد زيادي از اين داروها تاريخ مصرف گذشته و اغلب اين داروها جزو داروهاي جنرال و مکمل‌ها بوده است. سيدياسر رايگاني سخنگوي سازمان تعزيرات حکومتي در اين زمينه گفت: اين فرد دو پرونده داشته است. يکي از اين پرونده‌ها به ارزش يک ميليارد و 200 ميليون تومان و ديگري به ارزش پنج ميليارد تومان بوده است که براي پرونده اول، حکم صادر و اجرا شده و تمامي داروهاي انبار اين خانم با هزينه شخصي خود معدوم شده است. وي درباره پرونده ديگر اين فرد گفت: پرونده پنج ميلياردي اين فرد که مربوط به قاچاق دارو است، مفتوح بوده و به دليل اينکه در صلاحيت تعزيرات نبود به دادسراي استان کرج ارجاع شده است. محمدرضا نعمت‌زاده که پس از مدتي، بدهکاري کلان دخترش به سيستم دارويي کشور را تأييد کرد، در اين زمينه گفت: دخترم در گذشته بر اساس مجوزهايي واردات دارو انجام مي‌داد اما در چند سال گذشته با همکاري فردي يک شرکت پخش راه‌اندازي کرد که در طول يک سال اخير فروش آنها متوقف شده و مشغول پرداخت بدهي اين شرکت است. وي افزود: فرد متخلف در شرکت پخش فرار کرده و دخترم درگير بازپرداخت بدهي‌هاست. به گفته يکي از سهامداران شرکت شفادارو، شبنم نعمت‌زاده در مجموع به اين شرکت و دو شرکت ديگر بيش از 350 ميليارد تومان بدهکار است که اين بدهي در زمستان 96 موجب شکايت از او و گشوده شدن پرونده قضايي براي وصول اين مطالبات از دختر وزير اسبق شد. 7 اسفند 96 هم منصور سميعي مدير عامل و عضو هيأت مديره شرکت سرمايه‌گذاري شفادارو در پاسخ به سوالي مبني بر بررسي صورت‌هاي مالي 3 شرکت اسوه، راموفارمين و جابر و مطالبات آن‌ها از «شرکت پخش توسعه دارويي رسا» گفت: شرکت‌هاي داروسازي موظف به ارائه دارو‌ها به شرکت‌هاي پخشي هستند که داراي پروانه از وزارت بهداشت باشندکه شرکت پخش توسعه دارويي رسا هم در اين زمره است، اين مشکل فقط مربوط به شفا دارو نيست و خوشبختانه کمترين مقدار از کل مطالبات 350 ميليارد توماني از اين شرکت، به شفادارو تعلق دارد. شبنم نعمت‌زاده در اوايل شهريور ماه 1397 به اتهام احتکار دارو بازداشت و بعد با توديع وثيقه آزاد شد.
ويلايي که تخريب شد
شش ماه بعد از رو شدن ماجراي بدهي کلان شرکت متعلق به دختر وزير سابق صمت به شرکت‌هاي داروسازي، دوباره نام شبنم نعمت‌زاده اين بار به خاطر تخلفات ساختماني در لواسان به رسانه‌ها راه پيدا کرد. عزت‌ا... چراغي معاون شهرسازي شهرداري لواسان درباره ويلاي لواسان دختر وزير سابق صمت گفت: ساختمان 4 طبقه حدودا 150 متر پروانه داشته، اما تخلف ساختماني انجام داده‌اند و طبق کميسيون ماده 100 بدوي اين تخلفات ارجاع داده و حکم تخريب صادر شده است. همچنين به گفته معاون عمراني شهرداري لواسان ويلاي متعلق به شبنم نعمت‌زاده در لواسان حدود هزار و 12 متر تخلف داشت که تخريب اين بخش غيرمجاز در 12 اسفندماه 1397 توسط کارگران آغاز شد. 12 اسفند 1397 ساعت 9 صبح ويلاي دختر وزير سابق براساس حکم قضايي تخريب شد. شبنم نعمت‌زاده دختر وزير سابق رئيس‌جمهور در لواسان تخلفاتي داشته است که در هر طبقه 160 متر جواز ساخت داشته، ولي 500 متر ساخته است که براساس حکم کميسيون ماده 100، حکم تخريب ويلا اجرايي شد. اين اقدام در راستاي حفاظت از منابع طبيعي و باغات منطقه صورت گرفت، قطعا در شهر لواسان تخريب ساخت و ساز‌هاي غيرمجاز به جديت دنبال خواهد شد.


واکنش نعمت‌زاده چيست؟
شبنم بارها تاکيد کرده اقدامات او ارتباطي با پدرش ندارد و نبايد او را در فعاليت‌هايش داراي نقش دانست. او چندي پيش توضيح داد: «من سال 75 از دانشگاه شهيد بهشتي فارغ‌التحصيل شدم و سال 80 در داروخانه بيمارستان ميلاد مشغول شدم. رفتن من به بيمارستان ميلاد نيز به واسطه يکي از مسئولان دانشکده‌اي که در آن تحصيل مي‌کردم، بود. او مسئوليت آنجا را برعهده داشت و از من و چند نفر از دانشجويان خواست در آنجا مشغول به کار شويم و در راه‌اندازي داروخانه بيمارستان ميلاد به او کمک کنيم. مثل همه داروساز‌هايي که آنجا مشغول به کار بودند، در آنجا يک شيفت کاري داشتم که آن هم سال 80 بود و من نزديک به پنج سال يعني از سال 75 که فارغ‌التحصيل شده بودم تا آن زمان بيکار بودم. بعد از بيمارستان ميلاد هم در چند داروخانه و شرکت ديگر مشغول به کار شدم تا اينکه سال 88 شرکت‌ خودم را تأسيس کردم. در واقع پله‌پله به اينجا رسيدم.»
واکنش نعمت‌زاده به اتهامات دخترش
محمدرضا نعمت‌زاده در اين زمينه گفت: دخترم در گذشته بر اساس مجوز‌هايي واردات دارو انجام مي‌داد، اما در چند سال گذشته با همکاري فردي يک شرکت پخش راه‌اندازي کرد که در طول يک سال اخير فروش آن‌ها متوقف شده و مشغول پرداخت بدهي اين شرکت است. وي افزود: فرد متخلف در شرکت پخش فرار کرده و دخترم درگير بازپرداخت بدهي‌هاست. به گفته يکي از سهامداران شرکت شفادارو، شبنم نعمت‌زاده در مجموع به اين شرکت و دو شرکت ديگر بيش از 350 ميليارد تومان بدهکار است که اين بدهي در زمستان 96 موجب شکايت از او و گشوده شدن پرونده قضايي براي وصول اين مطالبات از دختر وزير اسبق شد.