فساد فراجناحی شده

حجت‌الاسلام رئیسی می‌گوید وضعیت فعلی کشور در شأن ملت ایران نیست. او می‌گوید آمده تا مشکلات کشور و مردم را حل کند و دیگر جوانی به خاطر بیکاری از همسرش خجالت نکشد. کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری از فساد و رانت‌های دولتی گفته و تاکید کرده اگر تنها 2 نفر از کسانی که با دور زدن قانون وام‌های میلیاردی می‌گیرند، بدهی‌شان را پس دهند، می‌توان به 500 هزار جوانی که در صف دریافت وام هستند، وام ازدواج داد. حجت‌الاسلام رئیسی از وعده‌های تحقق‌نیافته دولت نیز گفت و تاکید کرد 4 سال گذشت، چرا به وعده‌های‌تان عمل نکردید؟ چرا گفتید جلوی واردات بی رویه
را می‌گیرید اما در دولت شما واردات 2 برابر شده است؟  حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی، کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری صبح دیروز در اجتماع پرشور مردم همدان، با بیان اینکه شهیدان ما افتخارآفرینند و عزت و اقتدار کشور مرهون شهداست، تصریح کرد: آنچه سایه جنگ را از کشور کوتاه کرده است حضور مردم متدین و بصیر ایران در صحنه‌های مختلف است.
وی با بیان اینکه بعد از 39 سال، وقتی نگاه به اقتصاد و معیشت مردم می‌کنیم سخت غصه‌دار می‌شویم، چرا که وضعیت امروز در شأن ملت ایران نیست، تاکید کرد: بدون تردید ما ثروت عظیمی در کشور داریم و کشور ما کشوری ثروتمند است؛ طبق همه آمارها، کشور ما دارای ثروت‌های عظیم است. کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: چرا جوان ما بعد از تحصیلات کار نداشته باشد؟ چرا فرزندان ما بیکارند و از پدر و مادر خود خجالت می‌کشند؟ برخی زندگی‌شان با همین یارانه‌ها می‌چرخد. کسانی هستند که زندگی‌شان در فقر مطلق است. آیا کشور منابع ندارد که اینها در فقر مطلق زندگی می‌کنند؟رئیسی  با بیان اینکه 11 میلیون جوان در سن ازدواج هستند، گفت: از دختر خانم می‌پرسیم چرا به این آقا پسر پاسخ مثبت نمی‌دهید؟ می‌گوید ایشان کار ندارد؛ این شرایط قابل قبول نیست. 500 هزار جوان در صف وام ازدواج هستند اما آقایان قانون را دور می‌زنند و وام میلیاردی می‌گیرند؛ اگر فقط 2 نفر از اینها وام‌شان را پس بدهند می‌شود به همه این 500 هزار نفر وام داد. حجت‌الاسلام رئیسی با بیان اینکه لازمه رونق کشور حمایت از سرمایه‌گذاری و تولیدکنندگان است، بر 3 برابر شدن یارانه دهک‌های پایین تاکید کرد و گفت:  ما نمی‌گوییم شماها چرا اینقدر درآمد دارید اما می‌گوییم چرا کارمندها مالیات می‌دهند اما شما یقه‌سفیدها با درآمدهای میلیاردی مالیات نمی‌دهید؟ وی گفت: فساد در کشور ما فراجناحی شده ‌است؛ هرکس می‌آید فساد را به گردن آن یکی می‌اندازد اما بدانند ما در مقابله با فساد هیچ خط قرمزی نخواهیم داشت، چون این وضعیت شایسته نظام اسلامی نیست. به گزارش تسنیم، کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری خاطرنشان کرد: دولتی‌ها مدام می‌گویند فساد، فساد؛ اینکه مشکل را حل نمی‌کند. بهتر است اعلام کنید در فلان جا فساد بود و ما با آن برخورد کردیم نه اینکه شعار مبارزه با فساد دهید. دولت می‌گوید لیست مفسدان را فرستادیم، دستگاه قضا می‌گوید به ما نرسیده ‌است؛ اینکه نمی‌شود مبارزه با فساد. در برخورد با فساد، رسانه‌ها باید کارشان را بکنند اما رئیس دولت باید در صف اول برخورد با فساد باشد.رئیسی ادامه داد: 4 سال گذشت، چرا به وعده‌های‌تان عمل نکردید؟ چرا گفتید جلوی واردات بی رویه را می‌گیرید اما در دولت شما واردات 2 برابر شده است؟ حجت‌الاسلام رئیسی با بیان اینکه تحریم می‌تواند تبدیل به فرصت شود، گفت: بیگانگان برای هیچ ملتی گره‌گشایی نکردند که ما دومی آن شویم. 4 سال کشور را معطل گذاشتند تا فلان شرکت خارجی مشکل مردم و کشور را حل کند. هر کجا به جوانان اعتماد کرده و مدیریت جهادی و انقلابی داشتیم، پیروز شدیم. حجت‌الاسلام رئیسی گفت: من برای هوا و هوس وارد این عرصه نشدم، آمده‌ام تا مشکل کشور و مردم را حل کنم؛ آمده‌ام مدافعان حرم که برای ما امنیت می‌آفرینند، با آرامش کارشان را انجام بدهند؛ آمده‌ام تا پیچ و خم اداری، مردم را رنج ندهد؛ آمده‌ام رونق اقتصادی در کشور باشد؛ آمده‌ام که یک جوان دیگر به‌خاطر بیکاری از همسرش خجالت نکشد.