اقدامات بانک ملت در حوزه رونق تولید و محرومیت زدایی

نوید زنده روحیان - مدیر شعب بانک ملت در استان و هیئت همراه از موسسه فرهنگی هنری خراسان بازدید و با مدیر عامل این موسسه دیدار و گفت وگو کردند. به گزارش خراسان رضوی، «علیرضاحمیدی» در این دیدار ضمن تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان اباعبدا... الحسین (ع) بر نقش عقلانیت و تفکر در قیام کربلا اشاره کرد و به بیان گزیده‌ای از بیانات رهبری در این خصوص پرداخت و افزود شعار اصلی و دیدگاه استراتژیک بانک ملت همواره این بوده که هرکاری که در این مجموعه صورت می‌گیرد موجبات اقتدار نام اسلام و در راه خدمت به مردم باشد. وی همچنین با قدردانی از تلاش های روزنامه خراسان در عرصه فرهنگی کشور گفت: این روزنامه با این سبقه تاریخی و وجود نام هایی مانند ملک الشعرا‌ء بهار، دکتر علی شریعتی و همچنین با افتخاراتی که امروز کسب کرده است، مایه مباهات و افتخار ما خراسانی هاست.
توسعه اقتصادی با طرح استاندار به نتیجه می رسد
حمیدی همچنین با قدردانی از اقدامات استاندار در خصوص طرح های توسعه اقتصادی و مثلث اقتصادی استان تصریح کرد: این طرح یکی از دستاوردهای بزرگ استاندار در استان بوده که قطعا برکات زیادی برای این خطه خواهد داشت، چراکه تفاوت این طرح با نمونه های مشابه در اینجاست که بنگاه های خرد و متوسط تجاری در سطح استان فعال خواهند شد و این کار قطعا چرخه اقتصادی را با سرعت بیشتری به حرکت در خواهد آورد. وی در ادامه افزود: بنگاه های اقتصادی بزرگ مانند فولادبرای هر یک نفراشتغال‌زایی  نیازمند میلیاردها ریال سرمایه اولیه و حمایت گسترده برای ادامه کار هستند اما در بنگاه های متوسط و خرد که در طرح مثلث اقتصادی به آن توجه شده با سرمایه اولیه اندک اقدامات بزرگ و اشتغال بالا ایجاد می کند و این از فکر و اتفاقات خوب چند ماهه اخیر بوده است. مدیر شعب بانک ملت خراسان همچنین به طرح بانکداری الکترونیک اشاره و اعلام کرد: یکی از اقدامات بزرگ بانک ملت در سال های اخیر همکاری این بانک با طرح هدفمندسازی انرژی بوده به طوری که در این راستا کارت های سوخت مشترکین به بانک ملت متصل شده و می توانند از آن به عنوان کیف پول همراه استفاده کنند.
وی خاطرنشان کرد: این یک طرح بزرگ و پرهزینه بوده و اگر همین امروز یک بانک دیگر بخواهد آن را راه اندازی کند باید 7 سال زمان برای آن صرف کند. در برخی جایگاه ها تا 300میلیون تومان تجهیزات استفاده شده که این کار کوچکی نیست، همچنین حجم بالای تراکنش های بانکی از کارت سوخت و بانک مبدا به حساب جایگاه دار، در لحظه انجام می شود که این تراکنش هرکدام به اندازه 30 دستگاه پوز گردش اطلاعات در خود دارد و در یک ملاک ارزیابی ساده، پهنای باند مورد نیاز آن یک بحث مهم است که خوشبختانه ایجاد شده است.


41هزارمیلیارد ریال تسهیلات پرداختی در سال گذشته
حمیدی در بخش دیگری از سخنان خود درباره اهداف بانک ملت از فعالیت اقتصادی اظهار کرد: ما به دنبال توسعه اقتصادی در استان هستیم و معتقدیم که اگر در استان خراسان رضوی یک ریال درآمد از مردم کسب شده باشد باید به اندازه همان برای مردم استان هزینه شود، به همین منظور در سال گذشته 41 هزارمیلیارد ریال میزان تسهیلات اعطایی بانک ملت در استان بوده که حدود 18 هزار میلیارد ریال یعنی 44 درصد آن تسهیلات در بخش صنعت، تولید و کشاورزی است. همچنین  در پنج ماهه نخست سال جاری 21هزار میلیارد ریال کل تسهیلات پرداختی بانک ملت در استان بوده که نزدیک به 10هزارمیلیارد ریال آن یعنی 47درصد باز هم به بخش‌های تولید و صنعت رسیده است تا ضمن کمک به رونق اقتصادی، بتوانیم در تولید و افزایش اشتغال که یکی از مهم ترین مباحث اقتصادی کشور و استان است نقش آفرینی کنیم.
مسئولیت اجتماعی بانک ملت بیش از بانک های دولتی
وی همچنین با تاکید بر این که فعالیت های اجتماعی بانک ملت پایاپای یا در برخی موارد بیش از بانک های دولتی بوده توضیح داد : در سال گذشته 1200میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به 14هزار و 31 زوج اعطا شد که پس از افزایش مبالغ وام ازدواج در 5 ماهه نخست سال جاری به 3هزار و 998 زوج، تسهیلات قرض الحسنه ازدواج 30 میلیون تومانی با حجم 1230 میلیارد ریال پرداخت شده است.
پرداخت تسهیلات به مددجویان و روستاییان
حمیدی همچنین در خصوص اقدامات بانک ملت برای محرومیت زدایی و کمک به مددجویان سازمان بهزیستی و کمیته امداد حضرت امام(ره) نیز گفت: تسهیلات اشتغال‌زایی ویژه مددجویان این نهاد نیز از دیگر فعالیت های بانک ملت بوده که در سال گذشته به هزار و 528 نفر با ارزشی معادل 282میلیارد ریال اختصاص یافته که حدود 98 درصد سقف اعتبار تخصیص یافته به استان را دربرمی‌گیرد و برای سال جاری نیز جدیدا این تسهیلات ابلاغ شده که قطعا گسترده تر و بیشتر از گذشته نیز خواهد بود. وی افزود: در بحث مسکن روستایی نیز خطراتی در زمینه کیفیت این منازل وجود دارد که در صورت بروز حوادث غیرمترقبه می تواند مشکلات بزرگی را برای استان به وجود آورد، بر همین اساس در سال گذشته برای بازسازی و ساخت مسکن روستایی تسهیلاتی حدود313 میلیارد ریال اختصاص یافت و در پنج ماهه نخست امسال نیز تاکنون 76 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.
تاکید بر تعاملات به نفع مردم
مدیر شعب خراسان رضوی بانک ملت همچنین با تاکید بر تعامل بین سازمان های بزرگ و اثرگذار در جامعه، تصریح کرد: هرچه این تعامل بین سازمانی بیشتر و در ابعاد گسترده تری باشد، بهره برداری مردم از این تعاملات بیشتر خواهد بود و امیدواریم این تعاملات روز به روز گسترده‌تر شودتا نفع آن بیش از پیش به مردم برسد. وی افزود: حضور دستگاه های نظارتی در بخش اقتصادی که در سال های گذشته پررنگ تر بوده، باعث ایجاد فضای امن و آرامی برای بنگاه های اقتصادی و همچنین بانک ها شده و زمینه حل مشکلات مردم به ویژه در مباحث اقتصادی را بیش از گذشته فراهم کرده است که امیدواریم با همین پشتوانه بتوانیم کمک کنیم تا مشکلات عمده اقتصادی مردم به ویژه در حوزه اشتغال با سرعت بیشتری رفع شود.