انتقاد چین از اتهام‌زنی‌‌های بی‌سند آمریکا به ایران درباره یمن

سخنگوی وزارت خارجه چین از اتهام‌زنی‌های بی‌سند آمریکایی‌ها به ایران درباره عملیات روز شنبه یمن علیه تاسیسات نفتی عربستان انتقاد کرد.
در اولین واکنش رسمی پکن به عملیات پهپادی یمن به پالایشگا‌ه‌های «بقیق» و «خریص» عربستان، سخنگوی وزارت خارجه چین خواستار خویشتنداری طرف‌ها شده و از اتهام‌زنی‌های آمریکا علیه ایران انتقاد کرده است.
به نوشته خبرگزاری رویترز، «هوا چون‌یینگ» سخنگوی دستگاه دیپلماتیک چین در نشست دیروز خود در پکن به سوالی درباره عملیات پهپادی یمن به تاسیسات آرامکوی عربستان پاسخ داد.
سخنگوی وزارت خارجه چین در رد اتهام‌زنی‌های آمریکا اعلام کرد، تا زمانی که حقایق قطعی درباره این حمله به دست نیامده است اتهام ‎زدن به هر کسی، اقدامی غیرمسئولانه است.
این مقام چینی افزود پکن امیدوار است که همه طرف‌های جنگ یمن، از خود خویشتنداری نشان دهند.
سایر اخبار این روزنامه
زنگنه: نخستین بار برداشت ایران از پارس جنوبی از قطر پیشی می‌گیرد روحانی در اجلاس سه جانبه سران کشورهای ایران، روسیه و ترکیه در آنکارا مطرح کرد تاکید بر تمامیت ارضی و حاکمیت ملی سوریه سندرز: آقای ترامپ، به خواست دیکتاتوری وحشی عربستان مجوز جنگ نمی‌دهیم پایان جنگ علیه یمن چگونه رقم می‌خورد؟ انتقاد چین از اتهام‌زنی‌‌های بی‌سند آمریکا به ایران درباره یمن شرط انصارالله برای پایان حملات یمن به عربستان رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا: اکنون زمان بازگشت به دیپلماسی با ایران است رئیس سازمان انرژی اتمی ایران: تحریم‌های غیرقانونی آمریکا دستاوردهای دیپلماسی را به خطر انداخته است سخنگوی وزارت امور خارجه: دیدار رئیس‌جمهور با ترامپ در دستور کار نیست یادداشت مدیرمسئول روحانیت و ضرورت حرکت اصلاحی (1) توقیف یک فروند شناور توسط نیروی دریایی سپاه شورای نگهبان به موادی از طرح ساماندهی صنعت خودرو ایراد گرفت صدور حکم غیرقطعی حبس و اعدام برای 2 عضو گروهک تروریستی سعودیها هرگز انتظار چنین لحظه‌ای را نداشتند