سخنگوی وزارت امور خارجه: دیدار رئیس‌جمهور با ترامپ در دستور کار نیست

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به برخی گمانه زنی‌های رسانه‌ای درباره دیدار ترامپ با رئیس‌جمهور در جریان سفر به نیویورک گفت:نه این دیدار در دستورکار ما هست و نه فکر می‌کنم چنین اتفاقی در نیویورک رخ دهد.ما به دیدار برای عکس گرفتن حساب نمی‌کنیم بلکه دیدار باید دستور کار و نتایج ملموس داشته باشد.
سید عباس موسوی تصریح کرد: همانطور که قبلا هم اعلام کردیم، اگر آمریکایی‌ها به برجام بازگردد و از تروریسم اقتصادی را بردارند آنها می‌توانند به نشست کمیسیون مشترک بازگشته و حرف‌هایشان را بزنند.
وی درباره اتهام‌زنی به ایران درباره حملات اخیرپهپادی به تاسیسات نفتی سعودیها تصریح کرد: پنج سال است که یمن درگیر جنگ خونین است و ائتلاف سعودی با حمایت کشورهای غربی جنایات گسترده‌ای علیه ملت یمن مرتکب شده است. طبیعی است که مردم و ارتش یمن به این جنایاتها واکنش نشان دهد.
موسوی خاطرنشان کرد: ایران اعلام کرده که از مردم یمن و حقوق آنها دفاع می‌کند ولی اینکه این گونه اقدامات دفاعی به ایران نسبت داده شود، در راستای دروغ حداکثری است که در ادامه ناکامی‌هایشان است.


وی ادامه داد: ما از این اقدامات تعجب نمی‌کنیم. کشورهای وابسته همچنان وابسته هستند و آنهایی که قرار است آنها را بدوشند این حرف‌ها را می‌زنند تا به این کشورهای وابسته احساس امنیت بدهند. این حرف‌ها بی‌اساس و محکوم هستند.
سخنگوی وزارت خارجه درباره مصادره شده اموال ایران در کانادا یادآورشد:این پرونده ازچند سال پیش در جریان بود. این حکم دو سال قبل صادر شد که ما هشدارهای لازم را دادیم که اجرا نکنند. اجرایی شدن آن دو سال طول کشید. الان هم اعلام می‌کنیم اجرای این حکم مغایر با نص حقوق و قوانین بین‌المللی است ایران نیز این حق را برای خود محفوظ می‌دارد تا از حقوق خود دفاع کند.اقدامات لازم دراینباره شروع شده است.
وی درباره راه‌اندازی سوئیفت روسی عنوان کرد: با توجه به اقداماتی که ازسوی آمریکا در سوء‌استفاده از قدرت دلار خود انجام می‌دهد و از این مسئله به عنوان ابزار در روابط سیاسی نسبت به کشورهای مستقل انجام می‌دهد، جمهوری اسلامی ایران سعی می‌کند با کشورهای دارای مراوده از سازوکارهای خاص خود استفاده کند حذف دلار و مبادله با ارزهای ملی یکی از این راهکارهاست. هم‌اکنون با کشورهای دوست با ارزهای ملی مبادلات خود را انجام می‌دهیم.
موسوی درباره بازرسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از دانشگاه‌ها گفت: این موضوع مربوط به برجام نبوده و نیست. این بازدیدها در راستای اجرای تعهدات داوطلبانه ایران ذیل پروتکل الحاقی بوده است که برای شفاف‌سازی بیشتر و گرفتن بهانه از مخالفان بوده است. این مسئله چند مورد بوده و در گذشته هم انجام شده است. این بازدیدها چند مورد بوده و تمام شده است.
سایر اخبار این روزنامه
زنگنه: نخستین بار برداشت ایران از پارس جنوبی از قطر پیشی می‌گیرد روحانی در اجلاس سه جانبه سران کشورهای ایران، روسیه و ترکیه در آنکارا مطرح کرد تاکید بر تمامیت ارضی و حاکمیت ملی سوریه سندرز: آقای ترامپ، به خواست دیکتاتوری وحشی عربستان مجوز جنگ نمی‌دهیم پایان جنگ علیه یمن چگونه رقم می‌خورد؟ انتقاد چین از اتهام‌زنی‌‌های بی‌سند آمریکا به ایران درباره یمن شرط انصارالله برای پایان حملات یمن به عربستان رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا: اکنون زمان بازگشت به دیپلماسی با ایران است رئیس سازمان انرژی اتمی ایران: تحریم‌های غیرقانونی آمریکا دستاوردهای دیپلماسی را به خطر انداخته است سخنگوی وزارت امور خارجه: دیدار رئیس‌جمهور با ترامپ در دستور کار نیست یادداشت مدیرمسئول روحانیت و ضرورت حرکت اصلاحی (1) توقیف یک فروند شناور توسط نیروی دریایی سپاه شورای نگهبان به موادی از طرح ساماندهی صنعت خودرو ایراد گرفت صدور حکم غیرقطعی حبس و اعدام برای 2 عضو گروهک تروریستی سعودیها هرگز انتظار چنین لحظه‌ای را نداشتند