لیست پیشنهادی به سفیر ایران برای سخنرانی در سازمان ملل

آفتاب یزد - گروه شبکه: حسام الدین آشنا، مشاور رسانه ای رئیس جمهور در تازه‌ترین پست در حساب توئیتری‌اش از کاربران شبکه‌های اجتماعی درخواستی را داشته است. او نوشته است:«لطفا برای سخنرانی رئیس جمهوری اسلامی‌ایران در اجلاس مجمع عمومی‌ملل متحد یک تا سه جمله کلیدی و موثر پیشنهاد بدهید که به نظر شما می‌تواند عصاره پیام ملت ایران به جهان باشد. همه پیشنهاد‌ها بررسی خواهد شد.» بعد از انتشار این توئیت کاربران بسیاری به این خواسته حسام الدین آشنا پاسخ دادند.
یکی از کاربران در این مورد نوشته است: «جنگ نمی‌شود؛ مذاکره نخواهیم کرد و اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود»
کاربر دیگری گفته است:«قبلا در مورد عراق، کوبا و ونزوئلا مطرح شده بود که تحریم‌ها شکلی از نسل کشی‌اند. اما تحریم‌های وارده بر ایران شدیدترین در نوع خود هستند. روحانی در سازمان ملل می‌تواند روی مسئله نسل کشی بودن تحریم‌ها تاکید کند»
کاربر دیگری اینطور می‌نویسد:« بگوید: ما رهبران جهان در قبال درد و رنجِ تک‌تک انسان‌ها مسئولیم، باید «گفتگوی برابر»را جایگزین روش‌های غیرانسانی چون تحریم و جنگ کنیم»


کاربران دیگر نوشته‌اند:« 1.دوران بازی تک قطبی ابر قدرت‌ها تمام شده است.2.خاورمیانه جدید در حال شکل گیری است اما نه بر اساس طرح‌های صهیونیستی. 3.آقایی دلار در حال فروپاشی است و این نوید دنیایی بدون استکبار و زورگویی است. 4.نه به دلار پایان فقر و تبعیض در سراسر جهان خواهد بود»، «1. جهان جای بهتری برای زیستن خواهد شد اگر آمریکا از ظلم به ملت‌ها، جنگ افروزی، فتنه‌گری و تروریسم اقتصادی دست بردارد.2. آمریکا، غیر قابل اعتمادترین دولت برای مذاکره است. 3. تنها راه نجات ملتها آگاهی و مقاومت است»، «بگوید تحریم واقعی دیپورت آقازاده‌ها و فرزندان مسئولین از بلاد کفر است ! نه محروم کردن کودکانی که در اینجا کار و بازی می‌کنند»،‌ « اگر نگران خلعِ سلاح هسته‌ای هستید، از دیمونای رژیم آپارتایدی اسرائیل شروع کنید»،‌«بفرمایند آمریکا که هیچ تمام دنیا هم با همدیگر متحد شوند تا ما رو شکست بدهند نمی‌توانند هربلایی سر ما آمده از داخل است»، « خطاب به دولت آمریکا: تحریم‌های شما عمدتا معیشت و سلامت توده مردم را نشانه گرفته و هر کدام از این تحریم‌ها همانند تخم نفرت و کینه‌ای از شما در دل مردم رشد می‌کند و کسی که باد بکارد مسلما جز طوفان درو نخواهد کرد»،‌«روی جمله برگشتن به میز مذاکره تاکید کنید. ترامپ مدام می‌گه ایران به میز مذاکره برگرده درحالی که خودش ترکش کرده»،‌«به گواه تاریخ، جنگ پرهزینه‌ترین راه برای رسیدن به صلح است. بدتر از جنگ، گروگان گرفتنِ حقوق حیاتی انسانها، از طریق فشارهای اقتصادی است. این راه به صلح نخواهد رسید.»
کاربرانی که به دیده طنز به ماجرا نگریسته‌اند، گفته‌اند:« حاجی داری میری یه آیفون 11 ناقابل هم برای ما بیار»،‌«سه تا عطسه پشت هم»، «سخنرانی هنوز آماده نیست؟ زود باشین دیگه »