ارتش سرخ فاتح دربی پرهیاهو

آرمان‌ملي: آخرين و حساس‌ترين ديدار هفته چهارم ليگ‌برتر روزگذشته بين تيم‌هاي پرسپوليس و استقلال در ورزشگاه آزادي برگزار شد. در اين ديدار که ميزباني آن را آبي‌هاي پايتخت برعهده داشتند، علي کريمي هافبک استقلال هم پنالتي را به گل تبديل نکرد و هم از زمين بازي اخراج شد تا شاگردان کالدرون سه امتياز شيرين را به‌دست آورند.
نيمه اول
دقيقه 11 ضربه آزاد ترابي را جونيور به بيرون زد. دقيقه 15 يک ضربه آزاد براي استقلال به‌دست آمد که وريا غفوري آن را روي دروازه ارسال کرد که مدافعان پرسپوليس آن را برگشت دادند و به ضدحمله تبديل کردند. ضدحمله پرسپوليس سودي نداشت. دقيقه 16 شوت تبريزي در داخل محوطه جريمه پرسپوليس راهي به دروازه پيدا نکرد. دقيقه 18 ضربه سر سيامک نعمتي از پشت محوطه جريمه راهي اوت شد. فرهاد مجيدي (سرمربي تيم‌ملي اميد) حميد استيلي (مدير تيم‌ملي اميد) و ابراهيم شکوري (سرپرست دبيرکلي فدراسيون فوتبال) از شاخص‌ترين چهره‌هاي غايب در ورزشگاه بودند. دقيقه 22 منصور پورحيدري از سوي هواداران استقلال و در دقيقه 24 هادي نوروزي از سوي هواداران پرسپوليس تشويق شدند.دقيقه 24 ضربه عليپور از پشت محوطه جريمه استقلال از بالاي دروازه حريف به بيرون رفت. دقيقه 26 خطاي شجاع خليل‌زاده روي شجاعيان منجر به اعلام پنالتي به سود استقلال شد.دقيقه 28 بيرانوند ضربه پنالتي علي کريمي را مهار کرد.تمام نيمکت‌نشين‌هاي استقلال و استراماچوني که اعتقاد به حرکت خطاي بيرانوند در زمان پنالتي براي خروج از دروازه داشتند پس از اين صحنه به داور چهارم اعتراض کردند. پس از مهار پنالتي از سوي بيرانوند خوشحالي برخي هواداران پرسپوليس در جايگاه ويژه سبب اعتراض هواداران استقلال به آنها و پرتاب اشيايي سمت جايگاه پرسپوليس شد که نيروي انتظامي براي جلوگيري از تشديد درگيري وارد معرکه شد. يکي از هواداران را ماموران حراست براي کنترل وضعيت از جايگاه بيرون بردند.همچنين اعتراض شجاع خليل‌زاده به بنيادي‌فر سبب شد بازيکنان پرسپوليس مانند کنعاني‌زادگان جلوي او را بگيرند و داور هم تنها يک تذکر به مدافع سرخ‌پوشان داد. هواداران تيم استقلال به‌دنبال از دست رفتن پنالتي، کريمي را تشويق کردند. دقيقه 36 پس از درگيري مرتضي تبريزي با مهدي شيري هواداران استقلال اشيايي به زمين پرتاب کردند که برخورد يکي از آنها به کنعاني‌زادگان سبب مصدوميت او شد. در اين لحظه محسن خليلي براي اعتراض به نيمکت استقلال از روي نيمکت اين تيم بلند شد، اما فتاحي و مسئول برگزاري بازي جلوي او را گرفتند. بازار فحاشي بين هواداران 2 تيم داغ بود و در اين ميان به تبريزي، خليل‌زاده و کنعاني‌زادگان فحاشي شد. دقيقه 44 برخورد وحشتناک عارف غلامي با سيامک نعمتي سبب شد تمام اعضاي کادرفني و پرسپوليس از جاي خود بلند شده و به بنيادي‌فر اعتراض کنند. در اين لحظه کارت‌زرد نگرفتن غلامي سبب فحاشي هواداران پرسپوليس به داور شد. نيمه نخست اين ديدار با نتيجه تساوي بدون گل به پايان رسيد. پس از اتمام نيمه اول استراماچوني و «لتو» سمت بنيادي‌فر رفتند و به او اعتراض کردند.
نيمه دوم


گابريل کالدرون در نيمه دوم با دقايقي تاخير وارد زمين شد. دقيقه 50 پيش از ارسال کرنر تيم پرسپوليس روي دروازه استقلال برخورد شجاع خليل‌زاده با سياوش يزداني سبب توقف بازي و اعتراض شجاع و کنعاني‌زادگان به داور پشت دروازه شد. دقيقه 51 اشتباه حسيني در شروع بازي توپ را پشت محوطه جريمه استقلال به جونيور رسيد، اما پاس بد اين مهاجم برزيلي سبب شد بار ديگر توپ به دروازه‌بان آبي‌ها برسد. دقيقه 53 اشتباه بيرانوند در دفع توپ مسعود ريگي را صاحب موقعيت کرد، اما ضربه او از پشت محوطه جريمه با اختلاف کمي راهي اوت شد. دقيقه 57 ارسال کرنر مهدي ترابي با ضربه سر شجاع بيرون رفت. دقيقه 59 شوت مسعود ريگي به شکل مشکوکي با برخورد به شجاع راهي کرنر شد. در اين لحظه بازيکنان و کادرفني استقلال اعتقاد به خطاي دست مدافع پرسپوليس پشت محوطه جريمه داشتند. دقيقه 61 تکرار شروع مجدد بد‌هاي حسيني سبب شد بهزاد غلامپور، مربي دروازه‌بان‌هاي استقلال از روي نيمکت بلند شده و به او تذکر بدهد. مارک ويلموتس که در کنار تاج بازي را تماشا مي‌کرد و پس از توقف‌هاي زياد مسابقه سرش را به حالت تاسف تکان داد. دقيقه 71 پس از اعلام خطاي بشار رسن روي عارف غلامي، گابريل کالدرون اعتراض کرد و به داور چهارم معترض شد. دقيقه 82 مهدي عبدي که جاي وحيد اميري به بازي آمده بود در نخستين تماس پايش به توپ با ضربه‌اي دقيق که از زير دستان حسيني عبور کرد توپ را به تير زد که اين توپ در ادامه به بدن حسيني برخورد کرد تا گل اول پرسپوليس به ثمر برسد. پس از اين گل هواداران پرسپوليس به هر طريقي که مي‌توانستند خوشحالي‌شان را ابراز کرده و استقلالي‌ها به بهت فرو رفته بودند.استراماچوني پس از گل اول پرسپوليس علي دشتي و محسن کريمي را به زمين فرستاد. دقيقه 86 ضربه خطرناک علي کريمي با برخورد به مدافع پرسپوليس راهي کرنر شد. مارک ويلموتس و محمدرضا ساکت پيش از اتمام بازي ورزشگاه را ترک کردند. دقيقه 89 علي کريمي با دريافت کارت زرد دوم از زمين بازي اخراج شد. اواخر بازي هواداران استقلال و پرسپوليس در بخش رو به‌روي جايگاه به هم سنگ و بطري پرتاب مي‌کردند. ‌درگيري بين بازيکنان 2 تيم در اواخر بازي به سکو‌ها هم سرايت کرد و ماموران نيروي انتظامي براي بازگردادندن آرامش بين تماشاگران رفتند. يک هوادار پرسپوليس وارد زمين شد و به سمت بيرانوند رفت. در نهايت اين ديدار با نتيجه يک بر صفر به سود پرسپوليس به پايان رسيد. بازيکنان تيم فوتبال پرسپوليس با حضور در زمين خوشحالي کردند. استراماچوني و غفوري به سمت داور رفته و به او اعتراض کردند. بازيکنان استقلال پس از باخت نمي‌توانستند از روي زمين بلند شوند. نيمکت‌نشينان پرسپوليس کالدرون را در آغوش گرفتند.