«بوریس جانسونِ» گیج در سازمان ملل راهش را گم کرد!

«بوریس جانسون»، نخست‌وزیر انگلیس(معروف به بوریس دلقک، بوریس زن باره) که بیشتر مخاطبانش در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک صندلی‌های خالی بودند، حرف جدیدی برای گفتن نداشت و بیشتر از اهمیت فناوری‌های جدید در زندگی بشر و اهمیت اطلاعات در جهان امروز گفت!
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، «جانسون» مثلا در بخشی از سخنرانی خود گفته: «هیدروکربن، اطلاعات و داده‌ها، نفت خامِ مورد نیاز اقتصاد مدرن هستند. ما در جهانی زندگی می‌کنیم که نمی‌دانیم چه کسی مالکیت این منابع جدید نفتی را در اختیار خواهد داشت و نمی‌دانیم که چه کسی اختیار این منابع عظیم مالی را در اختیار خواهد داشت. همچنین نمی‌دانیم که چه کسی درباره چگونگی استفاده از این اطلاعات تصمیم‌گیری خواهد کرد. سؤالی که مطرح است این است که آیا ما می‌توان جهان جورج اورلی کنونی‌مان را که برای سانسور، سرکوب و کنترل طراحی و ساخته شده است رها کنیم و به جای آن جهان آزاد، جهان بحث و گفت وگو و یادگیری را بپذیریم جهانی که در آن فناوری می‌تواند قحطی و بیماری‌ها را ریشه‌کن کند، اما نمی‌تواند آزادی ما را نابود کند. انگلیس امروزه در بخش فناوری در جهان همچون یک رهبر است و من از رهبران حاضر در این نشست دعوت می‌کنم در نشست سال آینده در لندن درباره فناوری‌های مدرن شرکت کنند». او که بدون‌اشاره به دولت‌هایِ منشأ مشکلات و تبعیض در جهان امروز، تنها آرزو می‌کرد با کمک فناوری بتوان مشکلات جهان را حل کرد، پس از پایان سخنرانی راهش را در مسیر نشست گم کرد!
بازگشایی پارلمان انگلیس
باید افزود، عالی‌ترین مرجع قضایی در انگلیس پس از رسیدگی به شکایت مخالفان تصمیم «بوریس جانسون» به تعلیق پارلمان این کشور که با حکم «الیزابت» ملکه انگلیس صورت گرفت، روز سه‌شنبه این اقدام را غیرقانونی خواند، به گزارش فارس، متعاقب این حکم، پارلمان انگلیس روز چهارشنبه کار خود را پس از 16 روز تعطیلی از سر گرفت.