حادثه خروج قطار زاهدان - تهران از ریل 5 کشته برجا گذاشت

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: حادثه خروج قطار زاهدان - تهران از ریل متاسفانه پنج کشته و 35 مجروح برجا گذاشت.
عبدالرحمن شهنوازی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایرنا افزود: این حادثه ساعت 16 و 20 دقیقه عصر دیروز در مسیر ریلی زاهدان - تهران ایستگاه شورو محدوده نصرت آباد زاهدان روی داد.
وی ادامه داد: علت بروز این حادثه در دست بررسی است.
به گفته مدیرکل روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، قطار زاهدان - تهران در منطقه «شورو» زاهدان در اثر گرفتگی ریل با ماسه بادی از راه آهن خارج و یکی از واگن‌های آن واژگون شد.


جوادسالارزهی اظهار داشت: نیروهای امدادی بلافاصله پس از وقوع این حادثه به منطقه اعزام شدند.
وی تصریح کرد: مجروحان این حادثه درحال مداوا و انتقال به مراکز درمانی زاهدان هستند.
به گزارش ایرنا، منطقه شورو در مسیر بادهای شدید و ماسه بادی قرار دارد که هرازگاهی سبب خروج قطار از ریل می‌شود.
گفت‌وگوی تلفنی معاون اول رئیس‌جمهور با استاندار سیستان و بلوچستان
معاون اول رئیس‌جمهور در تماسی تلفنی با احمد علی موهبتی در جریان آخرین وضعیت حادثه خروج قطار زاهدان-تهران از ریل قرار گرفت و دستورات لازم برای رسیدگی‌های اولیه و فوری به پیامدهای این حادثه را صادر کرد.
اسحاق جهانگیری در این تماس تلفنی با ابراز همدردی و تسلیت به خانواده درگذشتگان این حادثه تلخ، به مسئولان استانی دستور داد که کلیه امکانات خود را برای رسیدگی‌های لازم و درمان مصدومان حادثه به کار گیرند.
معاون اول رئیس‌جمهور در این گفتگوی تلفنی همچنین لزوم بررسی فنی و دقیق علت حادثه را یادآور شده و تاکید کرد که ضمن بازگشایی هرچه سریع‌تر این مسیر ریلی، اقدامات لازم برای جلوگیری از تکرار حوادث مشابه انجام شود.
استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این مکالمه تلفنی ضمن ارایه گزارشی از حادثه و آخرین اقدامات انجام شده برای امدادرسانی، گفت: تمام امکانات استان برای کمک به مصدومان و بازگشایی این مسیر ریلی بکار گرفته شده است.