معاون وزیر ارتباطات: سه ماهواره جمهوری اسلامی ایران امسال تکمیل می‌شود

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: سه ماهواره ایران نیمه دوم امسال تکمیل می‌شود که از این تعداد 2 ماهواره سنجش از دور هستند که قرار است در مدار 500 کیلومتری زمین قرار گیرند.
مرتضی براری در مشهد افزود: یک ماهواره دیگر نیز مخابراتی است که در مدار 250 کیلومتری زمین قرار خواهد گرفت.
وی اظهار داشت: متخصصان ما برای اتمام این سه ماهواره تلاش می‌کنند و ما نیز درحال هماهنگی با وزارت دفاع برای پرتاب ماهواره و قرارگیری آنها در مدار هستیم.
رئیس سازمان فضایی ایران ادامه داد: این ماهواره‌ها با نام‌های پارس یک، ظفر و ناهید هستند که دو ماهواره از این تعداد سنجش از دور و ماهواره ناهید نیز مخابراتی است.


وی با اشاره به توجه سازمان فضایی به زیرساخت‌ها گفت: یکی از حوزه‌هایی که درحال توسعه آن در کشور هستیم توجه به زیر ساخت‌ها و ایستگاههای فضایی است که محل ارتباط زمین با فضا هستند.
براری با اشاره به جایگاه خوب ایران در زمینه ماهواره افزود: جمهوری اسلامی جزو 9 کشور نخست جهان است که صاحب چرخه فناوری فضایی شده و متخصصان ما با توان و دانش بومی، توانسته‌اند بر این فناوری تسلط پیدا کنند.
وی ادامه داد: جمهوری اسلامی از سال 1387 با پرتاب ماهواره امید به این جایگاه رسید و هم‌اکنون 12 کشور دنیا صاحب این چرخه کامل فن آوری فضایی هستند.
معاون وزیر ارتباطات گفت: مهمترین دغدغه ما در برنامه 10 ساله دوم فضایی کشور این است که بتوانیم مردم را با ظرفیت‌های این حوزه آشنا کنیم.
وی افزود: هدف ما این است که بتوانیم از حوزه فناوری فضایی که اقتدار علمی آن را کسب کرده‌ایم در راستای اقتدار اقتصادی نیز استفاده کنیم.