دعوای اصولگرایان در مجلس و حمله به لاریجانی دیکتاتور کیست؟

اصولگرایان که این روزها به بهانه‌های مختلف به همدیگر انتقاد می‌کنند و به هر بهانه‌ای از یک طیف و از این جریان عبور می‌کنند روز گذشته نیز به علی لاریجانی حمله کردند. هر‌چند پیش از این برادر او یعنی صادق لاریجانی، رئیس سابق قوه قضائیه مورد هجمه تندروهای اصولگرا قرار گرفته بود. گویا عبور اصولگرایان از لاریجانی‌ها جدی شده است و تندروهای این جریان سیاسی پرچم‌دار این عبور هستند‌ به گونه‌ای که روز گذشته دو نفر از نمایندگان اصولگرا علی لاریجانی را دیکتاتور خواندند و دعوای اصولگرایان مجلس بالا گرفت و جو مجلس برای دقایقی متشنج شد.
برخی معتقدند حمله روز گذشته نماینده پایداری به علی لاریجانی درواقع به ماجرای انتقادات روز سه‌شنبه رئیس مجلس به صداوسیما برمی‌گردد که اخیرا با کمک برخی از چهره‌های تندرو علیه مجلس و نمایندگان فعالیت زیادی داشته‌اند. لاریجانی روز سه‌شنبه در نطق پیش از دستور خود، هزل‌گویی در برخی شبکه‌ها از سوی مجریان را تاسف‌آور دانست و گفت که هیئت نظارت بر صدا‌و‌سیما باید به این موضوع رسیدگی کند. شبکه سه سیما به‌تازگی در برنامه‌های مختلف علیه نمایندگان فعالیت کرده است. لاریجانی در همین زمینه افزود: «قانون‌گذاری کار جدی حکومت است و صدا‌و‌سیما موظف است فرهنگ قانونی را در جامعه رشد دهد؛ نه اینکه با سخنان تمسخرآمیز که مثلا مجلس رکورد زد و حرف‌های وهن‌آمیز و غلط مطرح کند. حکمرانی در سطح قانون‌گذاری از جنس امور فکاهی نیست که دستاویز یک مجری کم‌اطلاع شود و آن را وسیله هجو‌گویی قرار دهد و هِر‌ّ و‌ کر راه بیندازد» او خطاب به رئیس سازمان صدا‌وسیما گفت: «از آقای عسگری، رئیس صداوسیما، می‌خواهم به این وضع صدا‌و‌سیما شخصا رسیدگی کند. وظیفه صدا‌و‌سیما در حکمرانی خوب این است که زمینه تحقق قانون را فراهم کند». گویا همین نقد لاریجانی به صداوسیما‌ کافی بود تا تندروها و مخالفان او دوباره به او حمله کنند.
دیکتاتور کیست؟
روز گذشته در جریان بررسی طرح تشکیل وزارت بازرگانی مشاجره لفظی پژمان‌فر و لاریجانی برای دقایقی جو مجلس را متشنج کرد. به گزارش خبرگزاری‌ها دیروز پس از تصویب طرح تشکیل وزارت بازرگانی، پژمانفر نماینده مشهد و از اعضای جبهه پایداری با حضور در جایگاه هیئت رئیسه اعتراض خود را اعلام کرد. لاریجانی هم او را به سمت صندلی خود هدایت کرد. اعتراض او به رئیس مجلس از روی صندلیش هم ادامه پیدا کرد آنقدر که درنهایت علی لاریجانی به او تذکر داد. رئیس مجلس خطاب به نماینده مشهد گفت: آقای پژمانفر تذکرتان را ثبت کنید تا رسیدگی شود. اینکه فریاد می‌زنید درست نیست، فقط که شما در مجلس تشریف ندارید. عادت کرده‌اید کارهایتان را با فریاد پیش ببرید. دیکتاتور هم شما هستید که در کشور این بساط را راه ‌انداخته‌اید. بنشینید و مطابق آیین‌نامه جواب‌تان را می‌دهیم. لاریجانی در ادامه افزود: تریبون یکطرفه هم شما هستید که همه تریبون‌ها دست شماست. مملکت این طوری شده که هر‌چه دلتان می‌خواهد به همه می‌گویید و کسی چیزی به شما نمی‌گوید و همه باید تسلیم‌تان باشند. هر چه دلتان خواسته گفته‌اید. سخنان لاریجانی با دفاعیات نماینده مشهد روبه‌رو شد و پژمانفر در تذکری مجدد گفت: آقای دکتر بنده تذکری داشتم و قصد داشتم در پنج محور تذکر خود را بیان کنم اما شما اجازه مطرح کردن به من را ندادید. اتفاقا تریبون در دست ما نیست که برای بیان مسائل حق حرف زدن نداریم و باید داد و بیداد به راه بیندازیم.


پژمانفر گفت: تریبون دست من است یا شما؟ ده سال اخوی شما رئیس قوه قضائیه بودند، 12 سال شما رئیس مجلس هستید. در میدان سیداسماعیل هم می‌گویند بین دیدگاه روحانی و شما تفاوتی نیست، مملکت دست شماست یا ما؟ حرف ما این است که ما مسائلی داریم که طبق روال می‌خواهیم آن را مطرح کنیم. شما وظیفه قانونی‌تان که برای اجرای آن قسم یاد کردید را زیرپا می‌گذارید. ما دیکتاتور هستیم یا مدیریتی که نمی‌گذارد وظیفه قانونی را انجام دهیم؟
این نماینده جبهه پایداری ادامه داد: عامل بسیاری از مسائل همین است که تریبون‌ها را بستید و نمایندگان نتوانستند مسائل‌شان را پشت تریبون بگویند. شما باعث این بی‌نظمی‌ها شدید، اختیارات مجلس را هم گرفتید و بردید در جلسه سران سه قوه تصمیم می‌گیرند و مجلس را ناکارآمد کردید.
در ادامه لاریجانی خطاب به پژمانفر گفت: می‌گویید اختیارات مجلس را بردید جای دیگر، آیا من بردم؟ کسی نباید زحمات مجلس را زیر سوال ببرد. کشور ما یک نظام مردم سالار است که در راس آن ولی فقیه قرار دارد. همگی باید از کیان مجلس دفاع کنیم.
سایر اخبار این روزنامه
سرباز فداکار حادثه تروریستی رژه نیروهای مسلح در اهواز، امروز کجاست و چه می‌کند؟ قهرمان فراموش شده آخرین روز تابستان علیرضا صدقی باید برای چنین دنیایی نگران بود! «ابتکار» مهم‌ترین تحولات پیرامون ایران و آمریکا در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل را بررسی می‌کند صدور مجوز توزیع و نظارت بر شبکه نمایش خانگی و وی.او.دی‌ها از دست وزارت ارشاد خارج می‌شود؟ «ابتکار» پیامد تشکیل وزارت بازرگانی را بررسی کرد پایان ماجرای یک جدایی حمایت و توسعه تولید ملی تنها بر روی کاغذ مانده است بنویس تولید ملی، بخوان محصول خارجی دعوای اصولگرایان در مجلس و حمله به لاریجانی دیکتاتور کیست؟ رئیس‌‌جمهوری ایران در سازمان ملل متحد: به‌جای نمایش مذاکره به واقعیت مذاکره بازگردید رئیسی از بازداشت عده‌ای در قوه قضائیه خبر داد اخذ رشوه‌هایی بهت‌آور در قوه قضائیه با تایید رئیس مجلس نمایندگان آمریکا فرآیند استیضاح ترامپ به طور رسمی آغاز شد دادستان کل کشور: راه کسانی که دستاوردهای نظام اسلامی را زیر سوال ببرند به گورستان است ۳۵ مصدوم و سه کشته؛ تلفات اعلام‏شده سانحه قطار زاهدان-تهران