معاون وزیر راه و شهرسازی: تنها 5 درصد پروژه مسکن مهر باقی مانده است

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد، هم‌اکنون تنها پنج درصد از پروژه مسکن مهر در سراسر کشور باقی مانده که آن هم در دست تکمیل است.
به گزارش ایرنا، «حامد مظاهریان» در گفت‌و‌گو با خبرنگاران افزود: در طرح مسکن مهر یک پروژه بزرگ ناتمام در اختیار دولت یازدهم قرار گرفت که تنها 55 درصد آن در دولت‌های نهم و دهم انجام شده بود.
وی با بیان اینکه 45 درصد باقی مانده مسکن مهر در طول کمتر از چهار سال فعالیت دولت یازدهم در شرف تکمیل است، گفت: هم‌اکنون پنج درصد این پروژه در سطح کشور باقی مانده و دولت درصدد است امسال آن را به پایان برساند.
مظاهریان بیان کرد: آمارها نشان می‌دهد هم‌اکنون حدود 130 هزار واحد مسکن مهر در دست ساخت است و دولت تمام توان خود را به کار بسته تا این پروژه به پایان برسد.


مظاهریان تاکید کرد، با اتمام پروژه مسکن مهر، طرح مسکن اجتماعی و حمایتی در کشور آغاز می‌شود و در پنج سال آینده دولت در نظر دارد 500 هزار مسکن برای اقشار کم درآمد کشور بسازد.
وی با بیان اینکه سیاست‌های غلط در هشت سال دولت‌های نهم و دهم در حوزه مسکن سبب شد امروز شاهد 2 میلیون و 600 هزار واحد مسکن خالی در کشور باشیم، گفت: این تعداد مسکن خالی در کشور بیش از 200 میلیارد دلار از سرمایه‌های کشور را در بازار مسکن حبس کرده است.
مظاهریان بر خرید مسکن مورد نیاز خانوارها از طریق رژیم پس انداز تاکید کرد و گفت: با این طرح اقبال عمومی برای سپرده‌گذاری در بانک مسکن زیاد شد و هم‌اکنون بیش از 165 هزار نفر خانه اولی‌ها در این بانک سپرده‌گذاری کرده‌اند تا با دریافت تسهیلات 8 و 9.5 درصدی خانه مورد نیاز خود را خریداری کنند و هر روز نیز 500 نفر برای سپرده‌گذاری در این حساب‌ها به بانک مسکن مراجعه می‌کنند.
این مقام مسئول اظهار داشت: این آمارها برای ما بسیار نگران‌کننده است که بخش عمده‌ای از خانه‌های خالی در کشور واحدهای لوکس با قیمت‌های بالا هستند که نمی‌تواند نیاز واقعی خانواده‌های ایرانی را برای خرید مسکن تامین کند.
وی در باره مالیات خانه‌های خالی نیز گفت: قانون دریافت مالیات از خانه‌های خالی در مجلس تصویب شده است و امسال باید دریافت مالیات از این خانه‌ها آغاز شود و خرداد امسال سامانه آن در اختیار وزارت دارایی قرار می‌گیرد تا دریافت مالیات را از خانه‌های خالی آغاز کند.
سایر اخبار این روزنامه
ثبت 375 میلیون دلار مازاد تراز تجاری در فروردین امسال در دیدار ظریف با مقامات عالیرتبه پاکستانی مطرح شد ؛ تاکید ایران و پاکستان بر امنیت بیشتر در مرزها دستور ویژه معاون اول رئیس‌جمهور برای رسیدگی به مصدومان و محبوسان حادثه انفجار معدن در آزادشهر نوبخت: پاکستان باید امنیت مرزهای داخلی خود را تامین کند استاندار تهران:دولت با برگزاری صحیح و قانونی انتخابات شورایاری‌ها مخالف نبود پیام تسلیت دکتر روحانی به استاندار چهارمحال و بختیاری 2هزار نفر از سربازان منتخب نیروهای مسلح با آرمان‌های امام راحل تجدید میثاق می‌کنند جنگ افروزی چند منظوره ترامپ در شبه جزیره کره با تصویب شورای پول و اعتبار؛ سقف وام مسکن زوج‌ها 120 میلیون تومان شد/افزایش وام مسکن خانه اولی‌ها به 200میلیون تومان روسیه: برجام پیمانی متعادل بین طرفین و استوار بر ان‌پی‌تی است با تصویب شورای پول و اعتبار؛ سقف وام مسکن زوج‌ها 120 میلیون تومان شد/افزایش وام مسکن خانه اولی‌ها به 200میلیون تومان وزیر اطلاعات تاکید کرد: بیشترین افراد لیست دو تابعیتی‌ها، اقامت دارند نه تابعیت از سرگیری نشست "آستانه" درباره سوریه رئیسی: انتخابات در کشور ما تزیینی نیست بلکه رای مردم تاثیر مستقیم در سرنوشت آنان دارد میرسلیم: طرح افزایش یارانه‌ها برای جلب آرای عوام است وزیر دادگستری: ادعای قاچاق 25میلیاردی کذب و قابل تعقیب است دکتر جهانگیری: اقتصاد کشور دوباره در جاده توسعه قرار گرفته است معاون وزیر راه و شهرسازی: تنها 5 درصد پروژه مسکن مهر باقی مانده است دکترحسن روحانی: نمی‌خواهیم به عقب بازگردیم و در میانه راه بمانیم