روسیه: برجام پیمانی متعادل بین طرفین و استوار بر ان‌پی‌تی است

رئیس اداره کنترل تسلیحات و منع گسترش تسلیحات وزارت خارجه روسیه با تاکید بر اهمیت بین‌المللی برجام، اعلام کرد: توافق تهران و 1+5، پیمانی متعادل برای همه طرفین و استوار بر معاهده منع گسترش سلاح هسته‌ای است.
به گزارش ایرنا، میخائیل اولیانف در نشست کمیته برگزاری کنفرانس بررسی کارکرد پیمان ان.پی.تی در وین که قرار است سال 2020 برگزار شود، گفت: پیمان ان.پی.تی امکان عقد برجام را فراهم کرد.
وزارت امور خارجه روسیه روز چهارشنبه به نقل از سخنان اولیانف نوشت: پیمان منع گسترش سلاح هسته‌ای یا ان.پی.تی در طول 50 سال بنیادگذاری همواره رکن ثبات راهبردی جهانی بوده است و آن را می‌توان سنگ بنای ساختار امنیت در جهان خواند.
وی افزود: بنیانگذاران این پیمان (ان.پی.تی) راهکارهایی را پیش‌بینی کردند که بارها با موفقیت از بوته آزمایش بیرون آمده و همچنان پاسخگوی چالش‌های بین‌المللی است و برجام نمونه بارز آن بشمار می‌رود.


رئیس اداره کنترل تسلیحات و منع گسترش تسلیحات وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرد: عقد برجام تا اندازه زیادی به دلیل استوار شدن آن بر پیمان ان.پی. تی است که تعادل بین حقوق و تعهدهای طرفین پیش‌بینی شده است.
اولیانف پیشتر نیز گفته بود: برجام توافقی سنجیده و حساس است و باید ازسوی همه طرف‌ها اجرا و پیگیری شود.
وی تاکید کرده بود که وضعیت پیرامون برجام حساسیت بسیاری یافته است و تمام شرکت کنندگان در این روند باید با احتیاط و دقت بیشتری عمل کنند.
اولیانوف اظهار کرد: این طرح بطور مستمر اجرا می‌شود و به همین دلیل تمام طرف‌ها باید احتیاط کرده و منصفانه مفاد برجام را اجرا کنند.
سایر اخبار این روزنامه
ثبت 375 میلیون دلار مازاد تراز تجاری در فروردین امسال در دیدار ظریف با مقامات عالیرتبه پاکستانی مطرح شد ؛ تاکید ایران و پاکستان بر امنیت بیشتر در مرزها دستور ویژه معاون اول رئیس‌جمهور برای رسیدگی به مصدومان و محبوسان حادثه انفجار معدن در آزادشهر نوبخت: پاکستان باید امنیت مرزهای داخلی خود را تامین کند استاندار تهران:دولت با برگزاری صحیح و قانونی انتخابات شورایاری‌ها مخالف نبود پیام تسلیت دکتر روحانی به استاندار چهارمحال و بختیاری 2هزار نفر از سربازان منتخب نیروهای مسلح با آرمان‌های امام راحل تجدید میثاق می‌کنند جنگ افروزی چند منظوره ترامپ در شبه جزیره کره با تصویب شورای پول و اعتبار؛ سقف وام مسکن زوج‌ها 120 میلیون تومان شد/افزایش وام مسکن خانه اولی‌ها به 200میلیون تومان روسیه: برجام پیمانی متعادل بین طرفین و استوار بر ان‌پی‌تی است با تصویب شورای پول و اعتبار؛ سقف وام مسکن زوج‌ها 120 میلیون تومان شد/افزایش وام مسکن خانه اولی‌ها به 200میلیون تومان وزیر اطلاعات تاکید کرد: بیشترین افراد لیست دو تابعیتی‌ها، اقامت دارند نه تابعیت از سرگیری نشست "آستانه" درباره سوریه رئیسی: انتخابات در کشور ما تزیینی نیست بلکه رای مردم تاثیر مستقیم در سرنوشت آنان دارد میرسلیم: طرح افزایش یارانه‌ها برای جلب آرای عوام است وزیر دادگستری: ادعای قاچاق 25میلیاردی کذب و قابل تعقیب است دکتر جهانگیری: اقتصاد کشور دوباره در جاده توسعه قرار گرفته است معاون وزیر راه و شهرسازی: تنها 5 درصد پروژه مسکن مهر باقی مانده است دکترحسن روحانی: نمی‌خواهیم به عقب بازگردیم و در میانه راه بمانیم