در دیدار ظریف با مقامات عالیرتبه پاکستانی مطرح شد ؛ تاکید ایران و پاکستان بر امنیت بیشتر در مرزها

وزیر امور خارجه در سفری یک روزه به پاکستان و در دیدار با مقامات عالیرتبه این کشور بر امنیت بیشتر و کاملتر مرزها میان ایران و پاکستان تاکید کرد.
دکتر ظریف و هیات عالی رتبه سیاسی-نظامی-امنیتی همراه وی روز گذشته با نخست‌وزیر پاکستان ملاقات کرد و در این ملاقات بر ضرورت حل و فصل مسائل مرزی بین دو کشور تاکید شد.
محمد جواد ظریف و محمد نواز شریف در این ملاقات ضمن گفت وگو در خصوص حادثه تروریستی اخیر در نزدیکی مرز ایران در پاکستان که منجر به شهادت 9 مرزبان، مجروح شدن دو نفر و به گروگان گرفتن یک نفر دیگر از آنها توسط تروریست‌ها شد، بر ضرورت جلوگیری از تکرار این گونه مسائل و مشکلات در مرزهای بین دو کشور تاکید کردند.
همچنین وزیر کشور پاکستان در ملاقات وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد: از این ملاقات می‌خواهیم این پیام را به دنیا مخابره کنیم که ایران و پاکستان همواره در کنار یکدیگر خواهند ماند و با همکاری با یکدیگر مشکلات را حل خواهند کرد.


چودری نثار علی خان دیروز در دیدار با ظریف ضمن تسلیت و ابراز همدری با دولت و ملت ایران بخاطر شهادت مرزبان‌های کشورمان گفت: مناسبات دو کشور ایران و پاکستان فراتر از روابط عادی است و مردم دو کشور دارای روابطی دیرینه هستند.
وی گفت: آمادگی داریم در سطوح سیاسی، نظامی و تمام مقامات مسئولان محلی مشکلات و مسائل موجود میان دو کشور را حل و فصل کنیم.
این مقام عالی پاکستان تاکید کرد: نگاه مقامات پاکستان به ایران منحصر به فرد بوده و همه آنها بر اهمیت روابط با ایران واقف هستند.
چودری نثار علی خان افزود: می‌خواهیم این پیام را به دنیا مخابره کنیم که ایران و پاکستان همواره در کنار هم خواهند ماند و در کنار یکدیگر مشکلات را حل خواهند کرد.
دکتر ظریف نیز در این ملاقات با اشاره به روابط دیرینه دو کشور، بر ضرورت حل مشکلات مرزی و مبارزه قوی و موثر با تروریست‌ها، تعقیب و دستگیری و مجازات گروه‌های تروریستی به ویژه عوامل جنایت هولناک نقطه مرزی میرجاوه که منجر به شهادت تعدادی نیروهای مرزبان جمهوری اسلامی ایران شد، تاکید کرد.
در این دیدار طرفین همچنین قاچاق مواد مخدر، عبور غیرقانونی متجاوزین مرزی و اقدامات تروریستی را از نگرانی‌های مشترک دو کشور نامیدند و مقرر شد که این موضوع‌ها در کمیسیون مرزی مورد بررسی قرار گرفته و برای مقابله با این تهدیدها تصمیم گیری شود.
طرفین همچنین با تاکید بر اهمیت مناسبات، ضرورت تماس و ارتباط بیشتر میان مقامات و مسئولان مرزی و امنیتی دو کشور را مورد تاکید قرار دادند.
همچنین رئیس مجلس پاکستان در ملاقات با وزیر امور خارجه و هیات عالی رتبه سیاسی-نظامی-امنیتی همراه وی گفت: درخصوص مسائل مرزی آمادگی کامل داریم تا با همکاری و هماهنگی ایران نسبت به پیشگیری از حوادث تلخ و ناگوار مرزی بین دو کشور اقدام کنیم.
سردار ایاز صادق نیز در ملاقات با محمد جواد ظریف ضمن ابراز تاسف و تسلیت به مناسبت شهادت جمعی از مرزبانان کشورمان گفت: ایران یکی از مهم‌ترین کشورها برای پاکستان است و ما به عنوان دو کشور همسایه، مسلمان و دوست می‌توانیم بهترین و بیشترین همکاری‌ها را داشته باشیم.
این مقام عالی پاکستان همچنین بر آمادگی کشورش برای همکاری کامل با ایران در زمینه مبارزه مشترک با تروریسم تاکید کرد.
ظریف نیز در این ملاقات اظهار داشت: رابط دو کشور در سطح خوبی قرار دارد و امیدواریم با توجه به تاکید سران دو دولت، مناسبات دو کشور در زمینه‌های مختلف توسعه یابد.
در این دیدار مقرر گردید که مقامات نظامی و انتظامی طرفین در خصوص راه کارهای پیشگیرانه و مبارزه با تروریسم همکاری کنند.
در همین زمینه، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در آخرین برنامه سفر یک روزه خود به پاکستان با فرمانده ارتش این کشور ملاقات کرد و دو طرف بر ضرورت انجام اقدامات جدی برای پیشگیری تکرار حوادث ناگوار در مرزهای دو کشور تاکید کردند.
افزایش حضور نیروهای ارتش پاکستان در امتداد مرز ایران با هدف تقویت امنیت نوار این منطقه مرزی از جمله مهم‌ترین موضوع‌های مورد گفت وگو بین محمد جواد ظریف و ژنرال قمر جاوید باجوا بود.
همچنین توافق شد که یک خط تماس مستقیم بین فرمانده هان نظامی و عملیاتی دو کشور ایجاد شود.
فرمانده ارتش پاکستان گفت که کشورش خواهان روابط با دوام و طولانی مدت با جمهوری اسلامی ایران است.
سایر اخبار این روزنامه
ثبت 375 میلیون دلار مازاد تراز تجاری در فروردین امسال در دیدار ظریف با مقامات عالیرتبه پاکستانی مطرح شد ؛ تاکید ایران و پاکستان بر امنیت بیشتر در مرزها دستور ویژه معاون اول رئیس‌جمهور برای رسیدگی به مصدومان و محبوسان حادثه انفجار معدن در آزادشهر نوبخت: پاکستان باید امنیت مرزهای داخلی خود را تامین کند استاندار تهران:دولت با برگزاری صحیح و قانونی انتخابات شورایاری‌ها مخالف نبود پیام تسلیت دکتر روحانی به استاندار چهارمحال و بختیاری 2هزار نفر از سربازان منتخب نیروهای مسلح با آرمان‌های امام راحل تجدید میثاق می‌کنند جنگ افروزی چند منظوره ترامپ در شبه جزیره کره با تصویب شورای پول و اعتبار؛ سقف وام مسکن زوج‌ها 120 میلیون تومان شد/افزایش وام مسکن خانه اولی‌ها به 200میلیون تومان روسیه: برجام پیمانی متعادل بین طرفین و استوار بر ان‌پی‌تی است با تصویب شورای پول و اعتبار؛ سقف وام مسکن زوج‌ها 120 میلیون تومان شد/افزایش وام مسکن خانه اولی‌ها به 200میلیون تومان وزیر اطلاعات تاکید کرد: بیشترین افراد لیست دو تابعیتی‌ها، اقامت دارند نه تابعیت از سرگیری نشست "آستانه" درباره سوریه رئیسی: انتخابات در کشور ما تزیینی نیست بلکه رای مردم تاثیر مستقیم در سرنوشت آنان دارد میرسلیم: طرح افزایش یارانه‌ها برای جلب آرای عوام است وزیر دادگستری: ادعای قاچاق 25میلیاردی کذب و قابل تعقیب است دکتر جهانگیری: اقتصاد کشور دوباره در جاده توسعه قرار گرفته است معاون وزیر راه و شهرسازی: تنها 5 درصد پروژه مسکن مهر باقی مانده است دکترحسن روحانی: نمی‌خواهیم به عقب بازگردیم و در میانه راه بمانیم