مرجان شیخ‌الاسلامی، مجید سعادت و روح‌ا... زم در «اعلان قرمز»

آرمان ملي: رئيس پليس بين‌الملل ناجا از درخواست صدور اعلان قرمز براي مرجان شيخ‌الاسلامي و مجيد سعادت خبر داد و گفت: درخواست صدور اعلان قرمز براي روح‌ا... زم نيز در دستور کار پليس بين‌الملل قرار دارد. سردار هادي شيرزاد با بيان اينکه اينترپل 194 عضو در دنيا دارد، اظهار کرد: پليس بين‌الملل در سه سطح تشکيل شده است؛ سطح نخست درخواست و صدور اعلان قرمز، سطح دوم بازداشت فردي که سطح قرمز براي وي تعيين شده و سطح سوم استرداد اين مجرم است. رئيس پليس بين‌الملل ناجا افزود: سازمان اينترپل براي صدور اعلان قرمز اساسنامه‌اي دارد، بايد اقدامات فني و کارشناسي صورت گيرد تا اين درخواست صادر شود. اين مقام انتظامي با بيان اينکه عمده‌ترين کار پليس بين‌الملل هر کشور درخواست اعلان قرمز براي يک مجرم است، تصريح کرد: اعلان قرمز يعني اينکه توانستيم مجرم بودن يک فرد را به اينترپل اثبات کنيم. وي ادامه داد: در حوزه استرداد بايد 194 کشور عضو اينترپل باشند البته در صورت تعامل دو کشور مي‌توان يک مجرم يا متهم را به کشور بازگرداند.
پليس براي بازگرداندن خاوري اعلان قرمز صادر کرده بود
وي درباره استرداد خاوري به کشور نيز يادآور شد: مهم‌ترين کار پليس بين‌الملل براي وي حفظ اعلان قرمز بوده و بخش استرداد نيز پيگير به نتيجه رسيدن درخواست استرداد وي است، نقشي که پليس به تنهايي بايد انجام دهد صدور اعلان قرمز است که اين کار انجام شده است. شيرزاد به روش‌هاي حذف اعلان قرمز نيز اشاره کرد و عنوان داشت: يکي از روش‌هاي حذف اعلان قرمز اين است که فرد متهم يا مجرم وکيل بگيرد و ثابت کند متهم نيست، اگر توضيحات و درخواست وي قانع‌کننده باشد اعلان قرمز وي باطل مي‌شود. رئيس پليس بين‌الملل ناجا با بيان اينکه اقدامات مجرمانه خشونت‌آميز ملاک اقدامات پليس بين‌الملل هر کشور است، متذکر شد: مواردي که اقدام تشنج‌آفرين دارند يا باعث تشنج در کشور مي‌شود، احصاء و با پليس بين‌الملل مطرح مي‌شود. اين مقام انتظامي از درخواست صدور اعلان قرمز براي مرجان شيخ‌الاسلامي و مجيد سعادت متهمان فراري پرونده‌هاي پتروشيمي و بانک ملت خبر داد و گفت: درخواست صدور اعلان قرمز براي روح‌ا... زم نيز در دستور کار پليس بين‌الملل قرار دارد. وي درباره استرداد سران منافقين نيز به کشور گفت: اعلان قرمز منافقين همچنان پابرجا و استرداد اين افراد به دليل تروريستي بودن آنها در کار پليس اينترپل است. شيرزاد يادآور شد: مقر سازمان اينترل پل در فرانسه است، اگر سازمان اينترپل با اين گروهک تروريستي موافق بود براي آنها اعلان قرمز صادر نمي‌کرد اما استرداد آنها به کشورهايي باز مي‌گردد که در آنها حضور دارند.
معرفي 3 چهره فراري


مرجان شيخ‌الاسلامي آل‌آقا متهم پرونده موسوم به فساد در پتروشيمي بود که به کانادا رفت و در بيانيه‌اي آورد: «من حدود هشت سال است به طور قانوني به کانادا مهاجرت کرده‌ام و تاکنون هيچ پرونده‌اي در ايران نداشته‌ام که تحت تعقيب باشم، چنانکه چندين‌بار پس از مهاجرت به ايران سفر کرده‌ام.» روح‌ا... زم متهم ديگري است که از کشور گريخت و مشغول سياه‌نمايي درباره ايران است. اواخر سال گذشته مشرق درباره زم نوشت: «زم در پناه چند لايه سرويس‌هاي اطلاعاتي اروپايي و با تغذيه مستمر از سوي سيا و موساد قصد داشت به ليدر هدايت افکار عمومي و براندازي در ايران تبديل شود. وي در کانال آمدنيوز تلاش مي‌کند به مخاطبان خود بباوراند دسترسي‌هاي ويژه و بسيار سطح بالا به اسناد به کلي سري در جمهوري اسلامي ايران دارد و مي‌تواند پشت پرده همه پديده‌هاي سياسي، اجتماعي و امنيتي را قبل از ديگران فاش کند». مجيد سعادتي 51 ساله، فرزند علي متهم رديف دوم پرونده کلاهبرداري و خيانت در امانت نسبت به وجوه بانک‌هاي ملت و پارسيان به جرم مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادي کشور از طريق عضويت در يک شبکه کلاهبرداري و خيانت در امانت و تحصيل مال نامشروع به ميزان 300 هزار درهم و تحصيل 21 ميليون و 582 هزار و 494 دلار در ازاي مابه‌التفاوت ارزي از فروش فرآورده‌هاي نفتي با مشارکت باختري، همکاري با متهم مختاري در خريد و فروش کشتي به ميزان 36 ميليون دلار و قاچاق ارز به ترکيه متهم که اکنون متواري شده داراي هويت مشکوکي است.