عضو هیئت رئیسه مجلس خبر داد تشکیل کمیته حقیقت‌یاب برای بررسی حادثه لردگان

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از موافقت هیئت رئیسه با تشکیل کمیته حقیقت‌یاب برای بررسی حادثه اخیر لردگان و احتمال ابتلای جمعی از مردم روستای چنارمحمودی به بیماری ایدز خبر داد.
به گزارش ایسنا، محمدعلی وکیلی اظهار کرد: من به همراه تعدادی از همکاران نماینده براساس ماده ۴۵ آیین‌نامه داخلی مجلس درخواست کردیم کمیته‌ای برای کشف تخلف احتمالی یا سوءمدیریت احتمالی در حادثه لردگان و همچنین کشف اصل واقعیت تشکیل شود.
وی افزود: با موافقت هیئت رئیسه مجلس این درخواست به کمیسیون بهداشت ارجاع شد و قرار است کمیته‌ای از سوی این کمیسیون، موضوع احتمال ابتلای جمعی از مردم روستای چنار محمودی لردگان به ویروس ایدز را مورد بررسی قرار دهند.
همچنین روز گذشته در صحن علنی مجلس در رابطه با رسیدگی به مشکلات روستائیان و دلایل این اتفاق، علی لاریجانی، رئیس مجلس گفت: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس موظف شده به ماجرای روستای چنارمحمودی لردگان رسیدگی کند.


محمد خدابخشی نماینده مردم الیگودرز در جلسه علنی نوبت عصر روز گذشته مجلس شورای اسلامی در تذکری بیان کرد: اتفاقی که در روستای چنارمحمودی لردگان رخ داده است و عده‌ای به بیماری اچ‌آی‌وی مبتلا شده‌اند باید رسیدگی و دلایل این اتفاق و تعداد بیماران روشن شود.
رئیس مجلس در پاسخ به تذکر وی بیان کرد: نماینده مردم لردگان توضیحات لازم را ارائه کردند و کمیسیون بهداشت و درمان موظف شد تا گروهی را به منطقه فرستاده و به موضوع رسیدگی کند تا دلایل روشن شود.
سایر اخبار این روزنامه
در هفته سلامتِ روان «خودکشی» در ایران مورد بررسی قرار گرفت صعود خودکشی بر قله مشکلات روانی علیرضا صدقی طغیان علیه «سنت ستبر اخلاقی» وجه انسانی توسعه چرا درآمدی که تلویزیون از طریق «برنده باش» کسب کرد به مردم بازگردانده نشد؟ واکنشی کلیشه‌ای به نام «رد مسئله»! «‌ابتکار» توقف مذاکرات کارشناسی میان آمریکا و کره‌شمالی در استکهلم سوئد را بررسی می‌کند جیب مردم بیگانه با قدرت ریال قیمت دلار چقدر برای کاهش جا دارد؟ «ابتکار» از عوامل بروز بحران بازتولید در جریان‌های سیاسی گزارش می‌دهد تحزب در احتضار «ابتکار» دلایل پیش‌فروش خودرو علی‌رغم معوقات تحویل خودروسازان را بررسی کرد جبران زیان با پیش‌فروش؟! محمدجواد ظریف: اروپا نمی‌تواند از برجام خارج شود] عضو هیئت رئیسه مجلس خبر داد تشکیل کمیته حقیقت‌یاب برای بررسی حادثه لردگان در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح شد ابر‏اولویت سیاست خارجی ایران از زبان ظریف سرلشکر سلامی : دشمن در حال ترک میدان است وجه انسانی توسعه