اربعین؛ رستاخیز ظهور!

اربعین و زیارت اربعین در این سال‌ها که حیات تازه ودوباره‌ای گرفته وصد البته به زندگی ماشیعیان ومسلمانان هم حیات وروح دگر باره‌ای بخشیده، از سر چشمه وجود دردانه پیامبر و سید وسالارشهیدان عالم سرچشمه گرفته وسال به سال برشکوه وعظمت وحیرت انگیزی وشورانگیزی این جنبش و رستاخیز افزوده می‌شود.
اربعین مبدأ تحول وتعالی بشر در همه عصر‌ها ونسل‌ها وسیرمن الخلق الی الحق وفانی فی الحق شدن وجود سالار شهیدان است که بروز وظهور جسمانی یافته است. حرکت وگام نهادن در سیر وسلوک اربعین، چون وسوسه‌ای گرمابخش قلوب، هرسال جان شیفتگان بیشتری را به خود جذب وجلب می‌کند وهرم حرارت وشور وشعور حسینی روزبه روز فراگیر‌تر می‌شود.
بی تردید بر اساس وعده الهی این هرم حرارت بخش روزی عالمگیر خواهد شد وآتش فتنه اصحاب جور و بساط ظلم جهانی را برخواهد چید.
اربعین بستر ظهور ومطلع فجر حضور و دل‌ها را به سمت وسوی غایب از منظر‌ها ودیده‌ها هدایت می‌کند و نقطه آغازین حرکت عظیم جهانی حکومت مهدوی است.


امروز راه اربعین بر دل‌های خسته ونا امید از بی عدالتی هموار شده و جمعیتی کثیر از ره یافتگان به این قافله وکاروان دل بسته‌اند.
برای اینکه شایستگی پیوستن به این کاروان را بیابیم دل از اغیار واطوار باید برکنیم ویک رنگ شویم. رنگ سبز مهدوی نشانه راه ماست وتحت لوای پرچم سرخ حماسه حسینی عمود‌های فراق را پشت سر می‌گذاریم تا به اقیانوس عشق و مطاف و قبله بیدار دلان بپیوندیم.
اربعین مسیر هدایت و یافتن راه از بیراه و رسیدن از گمگشتگی وسرگشتگی به نور هدایت و ولایت است.
سفر نامه اربعین، سیری وسیاحتی کم نظیر و مسیر تغییر وتحول درونی و مشاهده عمق عشق وارادت به ساحت مولای پاک باختگان ورهبر دلدادگان است.
بیایید همه باهم به این سیر وسفر برویم و وجود خود را در زلال آبشار مهربانی خلق بشوییم. طریق اربعین، راه ایثار و به عرصه آوردن همه هیمنه مال ومنال برای خدمت ومحبت به سیل خروشان زائران کعبه دل هاست. در این مسیر هیچ کس بیکار نیست. همه جمعیت ایرانی وعراقی در حال پویش و کوشش هستند. برای که وبرای چه؟!
حسین (ع) مظهر عشق وایمان ودلدادگی و مهر و ماه همه عاشقان سوخته دل است و اربعین محفلی برای انس والفت وهمدمی وهمراهی با خالق وآفرینشگر اربعین.
اربعین طلوع دوباره حیات معنوی بشریت و خیزش ورستاخیز معاصر برای طلب ظهور است و سرآغاز حرکت دوباره تاریخ.
مطالبه حق ودفع باطل و برون راندن کژی‌های جهان معاصر از راه اربعین می‌گذرد وباید اربعین را پاس داشت وبه اربعین نگاهی دوباره وژرف داشت.
اربعین را باید بزرگ داشت، اربعین راه طی شده یا طی کردن دوباره یک راه نیست، چرا که با هر بار حضور دراین سیر معنوی جلوه‌های تازه‌ای از این دریای عمیق معرفت به رویت گشود ه می‌شود.
هربار حضور دوباره فرصت زایش و رویش تازه‌ای است. اینکه اتحاد شوم عبری، عربی وغربی با همه هیمنه دست به دست هم می‌دهند تا این شور حسینی را با شورش درهم آمیزند و از شور وشورانگیزی آن بکاهند خود دلیلی بر عظمت و شأن والای اربعین و تغییروتحولاتی است که بر بستر آن در عالم شکل می‌گیرد؛ لذا امسال دلدادگان حسینی با درک اهمیت و حساسیت اربعین پای در میدان گذاشته‌اند وهر لحظه بر شور حضور و شکوه این راهپیمایی افزوده می‌شود.
بیا تا وقت باقی است ره سپار ره عشق شویم! ماهمه می‌رویم تا بگوییم «یا لیتنا کنّا معک»‌ای کاش ما هم می‌بودیم ودر راهت جان می‌باختیم، اما باید فعلاً توکل کرد و پا در راه این سفر گذاشت تا شاید قدری قلب‌های‌مان به هم نزدیک شود!