افشای توافق ترکیه و آمریکا درباره حمله به سوریه

مشاور رئیس جمهوری ترکیه فاش کرد که آنکارا و واشنگتن درباره ماهیت حمله مناطق شمالی سوریه در غالب عملیاتی موسوم به "چشمه صلح" توافق کردند.
"گلنار اِبِت" با بیان این مطلب به شبکه خبری " سی. ‌ان. ان" عربی افزود: "دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا و "رجب طیب اردوغان" رئیس جمهور ترکیه، 13 نوامبر (22 آبان) برای بررسی جزئیات بیشتر این موضوع به بحث و گفت‌و‌گو خواهند نشست و یکی از این جزئیات بررسی سرنوشت گروه تروریستی "داعش" و مسئولیت‌های جامعه جهانی است.
وی تاکید کرد: آنکارا و واشنگتن توافق دارند که این گروههای مسلح خارجی از اروپا هستند و باید به کشورهای خود بازگردند و چند ماه پیش از آغاز این عملیات نیز، با برخی مسئولان آمریکایی درباره مدیریت عناصر بازداشتی داعش مذاکراتی انجام شد که این موضوع نیز در دیدار آینده خود بررسی خواهند شد و باید به توافق روشنی درباره آن رسید.
ابت ادامه داد فزود: دقیقا نمی‌دانم منظور ترامپ از برخی توییت‌هایش چیست. اما فکر می‌کنم او نیز با اینکه می‌داند هدف این عملیات چیست اما از حد و مرز آن نگران است و با وجود تمامی صحبت‌های اخیر خود در حمایت از ترکیه و این عملیات و بازگرداندن سربازان آمریکایی اما فکر می‌کنم این یک سیاست بزرگ به ویژه در عرصه داخلی است.
رئیس جمهور آمریکا درحالی که به ترکیه برای حمله به سوریه چراغ سبز نشان داده، حمله به این کشور را یک ایده بد توصیف کرده است.
سایر اخبار این روزنامه
رئیس کل بانک مرکزی مطرح کرد: ثبات و کنترل بازار ارز بدون از دست دادن ذخایر ارزی آیت‌الله سیستانی دولت عراق را مسئول ریخته شدن خون در خشونت‌های اخیر خواند افشای توافق ترکیه و آمریکا درباره حمله به سوریه مرگ و آوارگی هزاران کرد در شمال سوریه حاصل تجاوز نظامی ترکیه واکنش‌های داخلی و خارجی به انفجار نفتکش ایرانی در دریای سرخ وزیر نیرو خبر داد: استفاده از فناوری نانو برای تامین آب با کیفیت و مطمئن وزیر راه و شهرسازی: احداث 2 هزار کیلومتر راه روستایی در دستور کار است پیشنهاد انصارالله به عربستان برای تبادل 2 هزار اسیر افتتاح 561 طرح محرومیت‌زدایی در استان اردبیل سخنگوی وزارت امور خارجه: امیدواریم نماینده عالی جدید اتحادیه اروپا با یکجانبه گرایی آمریکا مقابله کند غلامرضا بنی‌اسدی ناامیدسازی به نام انقلابیگری؟! ظریف در گفتگو با شبکه تلویزیونی تی‌آر‌تی: امنیت از طریق تجاوز و تهاجم به سوریه به دست نمی‌آید دیوان عدالت اداری نظارت دیوان محاسبات بر شهرداری‌ها را تاییدکرد غیرمنطقی‌ترین بهانه! تاکید ایران بر لزوم توقف فوری حملات و خروج نظامیان ترکیه از خاک سوریه