برای نخستین بار در کشورمان یک هواپیمای مسافربری با 160 مسافر از سوی دو خلبان خانم هدایت شد

آسمان ایران به خود بالید
آفتاب یزد- گروه شبکه: برای اولین بار و براساس اعلام جهانداری، پرواز دوشنبه تهران به مشهد با ۱۶۰ مسافر و پرواز برگشت این مسیر با ۱۷۱ مسافر با دو خلبان زن صورت گرفت. خلبان اول این پرواز‌ها نشاط جهانداری و خلبان دوم فروز فیروزی بوده است. در این راستا نشاط جهانداری، خلبان پرواز‌های مسافری در صفحه شخصی خود نوشت که روز دوشنبه اتفاقی تاریخی در صنعت پرواز ایران رخ داده است.
> حالم وصف نشدنی بود
همچنین خلبان جهانداری گفت: حس و حالم وصف نشدنی بود این اتفاق تاریخی،در صنعت پرواز ایران بی‌سابقه بود و برای اولین بار، یک پرواز داخلی در ایران با دو خلبان خانم انجام شد.وی گفت: همین که وارد دانشکده خلبانی شدم،خیلی‌ها متعجب شدند و می‌گفتند که این حرفه پسرانه است و به درد تو نمی‌خورد.اما من به عشقم ایمان داشتم و کار خودم را می‌کردم. وی ابرازداشت: در دنیای امروز، همانطور که سرآشپزهای حرفه‌ای مرد داریم،مهندسین و مکانیک موفق زن هم داریم.در واقع موفقیت به جنسیت هیچ ارتباطی ندارد. وی افزود:حق می‌دهم وطبیعی است که مردم با دیدن و شنیدن اینکه خلبان یک پرواز خانم است شگفت زده و متعجب شوند. این خلبان گفت: آینده را روشن می‌بینم و امیدوارم موفقیت من،مسیر را برای سایر بانوان علاقه مند هموارتر سازد.


> واکنش کاربران
این اتفاق مهم نیز از دید کاربران شبکه‌های اجتماعی دور نماند و واکنش‌های آنها را در پی داشت.
یکی از کاربران در این مورد نوشته است: « مرزهای جذابیت‌ رو میلیون‌ها «پا» جابجا
کردن. قانونش اینجوری بوده که حتما باید یه مرد تو کاکپیت باشه، یعنی اگه خلبان اول خانم بود دومی حتما باید آقا میبود...»
کاربر دیگری گفته است:« مایه افتخار ایران و ایرانی هستید. ما به نشان احترام کلاه از سر برمیداریم»
یکی دیگر از کاربران اینطور می‌نویسد: «یکی از پر افتخارترین روزهای زندگیم امروزه،یه خلبان زن ایرانی کاپیتان پرواز تهران - مشهد بود»
دیگری نوشت:« برای اولین بار دو خلبان زن هدایت پرواز تهران مشهد را بر عهده داشتن که این باعث افتخاره، چیزی که خیلی ناراحت کنندست اینکه خیلیا این اتفاق رو مورد تمسخر قرار دادن»
کاربران دیگر نوشته‌اند:« آسمان ایران امروز به خود بالید. این موضوع باعث افتخار همه ما ایرانیان است و به تمام مردم ایران مخصوصا بانوان ایرانى تبریک عرض مینمایم.»، «ما مفتخریم که بانوان و زنان، پیر و جوان و خرد و کلان در صحنه‌های فرهنگی و اقتصادی و نظامی حاضر و همدوش مردان یا بهتر از آنان، در راه تعالی اسلام فعالیت دارند»،‌« آسمون ایران ۲۲مهر رو فراموش نمیکنه. دم مدیری که اجازه این پرواز را داد هم گرم»، «چقدر عالی و چه قدر خوشحال‌کننده بهشون افتخار میکنم»،‌« اولین پرواز رفت و برگشت تهران مشهد با دو خلبان زن در تاریخ 22 مهر ماه سال 98 با هدایت دو بزرگ بانوی این سرزمین اتفاق افتاد و برگ زرینی به صفحه افتخارات هوانوردی کشورمون افزود»، «چه حسه خوبی داشتن هردوشون احتمالا بهترین حس دنیا رو تجربه کردن در موقعیت شغلیشون»،‌«این یک گام بزرگه و همه ما میدونیم که قطعا راه پرفراز و نشیبی رو برای جلب اطمینان مدیران ناوگان هوایی طی کردند»، «تلاش کردن به مرد وزن نیست واقعا جای تحسین دارن که به این مرحله رسیدن»