ارتش سوریه وارد رقه شد

منابع خبری از وارد شدن ارتش سوریه به شهر رقه خبر دادند.
به گزارش شبکه خبری المیادین، منابع سوری اعلام کردند که نیروهای ارتش سوریه برای اولین بار از پنج سال پیش واردشهر رقه شدند و پست‌های دیده‌بانی را در آنجا ایجاد کردند.به دنبال حمله ترکیه به شمال شرق سوریه، ارتش سوریه بعد از توافق با کردها وارد شهر منبج و تعدادی از شهرهای شمالی شد.
گروه‌های تروریستی معارض سوریه سال 93 شهر رقه را اشغال کردند. گروه تروریستی داعش، اما پس از چندی این شهر را از معارضان پس گرفت و به اشغال خود درآورد.
نیرو‌های دموکراتیک سوریه هم با حمایت ائتلاف موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا در 17 اکتبر 2017 پس از توافق با داعش، این شهر را به تصرف خود درآوردند. رقه مرکز خلافت خودخوانده داعش در سوریه بود.


گفته می‌شود با استقرار نیرو‌های ارتش سوریه در فرودگاه «الطبقه شمار زیادی از مردم استان رقه به ویژه در شهر رقه به خیابان‌ها آمدند و شعار‌های حمایتی برای ارتش سر دادند.
یک مسئول سوری با تاکید بر اینکه شمار زیادی از ساکنان رقه به ورود ارتش سوریه اصرار دارند، تصریح کرد که دولت سوریه به محض ورود به استان رقه، باید بازسازی مدارس را در راس اولویت‌های خود قرار دهد.
در همین راستا، ساکنان شهر رقه در حمایت از ارتش سوریه، دست به تظاهرات زدند.ساکنان رقه ضمن محکوم کردن تجاوزات ترکیه به سوریه، تاکید کردند که همه باید در پشت ارتش سوریه قرار بگیرند تا بتوانند از مناطق خود در برابر تجاوزات ترکیه دفاع کنند و نیرو‌های متجاوز را بیرون برانند.
منابع محلی هم گفتند که اکثر مناطق رقه، از ورود ارتش سوریه به مناطق تحت کنترل شبه‌نظامیان کُرد در استان‌های رقه و حسکه ابراز شادمانی و تاکید کردند که رویا‌های اردوغان در برابر اراده ارتش سوریه، نقش بر آب خواهد شد.
این درحالی است که ترکیه به همراه تروریست‌های موسوم به «ارتش آزاد» از هفدهم مهر ماه عملیاتی را به بهانه دور کردن شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروی دموکراتیک سوریه» از نوار مرزی خود با سوریه، در شمال شرق این کشور آغاز کرده است.
شبه‌نظامیان کُرد نیز پس از اینکه شاهد خیانت آمریکا به خود بودند، یکشنبه هفته جاری از توافق با دمشق برای ورود نیرو‌های ارتش سوریه به مناطق تحت کنترل خود خبر دادند. این مناطق تحت حملات هوایی ارتش ترکیه قرار دارد.
برخی منابع خبری نیز اعلام کردند که براساس این توافق، ارتش سوریه کنترل تمام مناطق مرزی از جمله شهر عفرین را در دست خواهد گرفت.
حضور ارتش سوریه در شهر‌های شمالی این کشور با درخواست شبه‌نظامیان نیرو‌های دموکراتیک صورت می‌گیرد. این شبه‌نظامیان پس از نا امیدی از آمریکا جهت دفاع از آن‌ها در مقابل حملات ارتش ترکیه، از ارتش سوریه خواستار کمک شدند. از همین رو نیرو‌های ارتش سوریه وارد شهر «منبج» شدند. این شهر تا پیش از این، یکی از مراکز حضور نیرو‌های آمریکایی محسوب می‌شد.
نیرو‌های سوری همچنین از دو روز گذشته در شهر‌های قامشلی، حسکه، عین عیسی، طبقه و بسیاری از روستا‌ها و شهرک‌های شمال سوریه مستقر شده‌اند. گفته می‌شود که ارتش سوریه در آستانه ورود به شهر «عین العرب» در استان حلب نیز قرار دارد.
سایر اخبار این روزنامه
جهانگیری: عده‌ای در کشور مامور از بین بردن روحیه هستند جهانگیری: عده‌ای در کشور مامور از بین بردن روحیه هستند ارتش سوریه وارد رقه شد 1000 نظامی آمریکایی از سوریه به کویت، عراق و اردن منتقل می‌شوند شمخانی در دیدار نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه: هراقدامی که موجب تشدید ناامنی در منطقه شود، باید متوقف گردد سخنگوی دولت: اتهام زنی و بردن‌ آبروی افراد امتداد آمدنیوز است واکنش آذری جهرمی به حمله سایبری آمریکا به ایران: خواب دیدند خیر است! رئیس جمهور در جلسه ارتقاء زیرساخت‌های پایه‌ای و عمومی کشور در حوزه سایبری: حریم خصوصی مردم باید محفوظ بماند تحلیل سیاسی هفته در جلسه هیات دولت صادر شد؛ دستور معاون اول رئیس‌جمهور برای تسهیل صادرات محصولات کشاورزی معاون کل وزارت بهداشت: سامانه بیمه اجباری سلامت در آبان بهره‌برداری می‌شود نامه همدردی جمعی از استانداران ادوار ایران با مردم کرد سوریه وزیر آموزش و پرورش: شورای عالی آموزش و پرورش مرجع رسیدگی به حذف زبان انگلیسی در مدارس است ظریف: تهاجم به سوریه پایان یابد رئیس جمهور در جلسه ارتقاء زیرساخت‌های پایه‌ای و عمومی کشور در حوزه سایبری: حریم خصوصی مردم باید محفوظ بماند رئیس جمهور در جلسه ارتقاء زیرساخت‌های پایه‌ای و عمومی کشور در حوزه سایبری: حریم خصوصی مردم باید محفوظ بماند رئیس جمهور در جلسه ارتقاء زیرساخت‌های پایه‌ای و عمومی کشور در حوزه سایبری: حریم خصوصی مردم باید محفوظ بماند