قدرت جهانی هستیم اما نباید راضی باشیم

محمد محمدی سدهی
خبرنگار
نخستین دوره بازی‌های ساحلی جهان هفته گذشته در قطر برگزار شد و تیم ملی فوتبال ساحلی ایران که یکی از تیم‌های قدرتمند این رشته در جهان محسوب می‌شود در دیدار رده بندی، ایتالیا را در ضربات پنالتی شکست داد و مدال ارزشمند برنز را از آن خود کرد. از سویی مسابقات جام باشگاه‌های جهان از امروز (دوشنبه) در ترکیه آغاز می‌شود و پیمان حسینی، دروازه بان ملی پوش کشورمان به‌همراه تیم «آلانیااسپور» در این مسابقات حاضر خواهد بود.
دروازه‌بان شماره یک تیم ملی فوتبال ساحلی درخصوص بازی‌های جهانی ورزش‌های ساحلی به خبرنگار «ایران» گفت:«تیم ملی فوتبال ساحلی سوم شد و کاروان ایران در جایگاه نهم ایستاد که از نظر من نتایج کسب شده راضی‌کننده بود. ما در این مسابقات قدرت فوتبال ساحلی را به رخ حریفان کشیدیم و نشان دادیم سطح فوتبال ساحلی ایران بالاست. امیدوارم در سال‌های بعد در رشته‌های مختلف شرکت‌کننده‌های بیشتری در بازی‌های ساحلی جهان داشته باشیم و بتوانیم در رنکینگ صاحب جایگاه بهتری شویم.» پیمان حسینی بیان داشت:«تشکر ویژه‌ای از کمیته ملی المپیک دارم چون کاروان ایران نظم بسیار خوبی داشت و هرچیزی که بچه‌ها نیاز داشتند، فراهم می‌شد. با توجه به نگاه مثبتی که کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال به تیم ملی فوتبال ساحلی دارند، امیدوارم روز به روز پیشرفت کنیم و شرایط برای حرفه‌ای‌تر شدن فوتبال ساحلی فراهم شود. نباید به شرایط فعلی راضی باشیم و باید بهتر شویم. ما نیاز داریم در تورنمنت‌های بیشتری حضور یابیم و تن‌مان به تن بازیکنان بزرگ دنیا بخورد تا بتوانیم این سطح را حفظ کنیم. مدال برنز در نخستین دوره بازی‌های ساحلی جهان بسیار ارزشمند است.»


حسینی درخصوص گزارش مجله معتبر «فرانس فوتبال» و حضورش در بین 10 اسطوره فوتبال ساحلی جهان تصریح کرد:«اتفاق خیلی خوبی بود و خوشحالم که این مجله معتبر به فوتبال ساحلی ایران و من پرداخته است. حضورم در بین 10 اسطوره فوتبال ساحلی انتخاب بزرگی بود و این نتیجه کار گروهی ما و البته قدرت فوتبال ساحلی ایران است که من به این افتخار رسیدم. فوتبال ساحلی ایران جایگاه ویژه‌ای دارد و وظیفه ما این است که این تیم را بزرگتر کنیم.»
او در مورد پاداش سومی ایران در بازی‌های ساحلی جهان افزود:«شاید مبالغی که بابت پاداش پرداخت می‌شود، رضایتبخش نباشد اما ایراد از کمیته ملی المپیک نیست. از نظر من مصوبه‌ای که در خصوص پاداش ورزش‌های تیمی وجود دارد، باید تغییر کند و مبالغ بیشتری به بازیکنان اختصاص یابد. در واقع پاداش‌ها در سطح جهانی باید بیشتر از این باشد.» لژیونر فوتبال ساحلی با اشاره به حضورش در تیم آلانیا اسپور ترکیه بیان داشت:«آلانیا اسپور تیم بسیار خوبی است و در این تیم با آرامش بیشتری بازی می‌کنم. خیلی از دغدغه‌هایی که در لیگ ایران وجود دارد در لیگ ترکیه نیست و مسلماً شرایط لیگ ترکیه بسیار بهتر است. مالک آلانیا اسپور یک ایرانی است و همکاری بسیار خوبی با او دارم. مسابقات جام باشگاه‌های جهان از دوشنبه شروع می‌شود. آلانیااسپور بازیکنان بسیار خوبی دارد. من و بازیکنانی از سوئیس و برزیل جزو بازیکنان خارجی این تیم هستیم و امیدواریم در این مسابقات قهرمان شویم. در واقع هدفی جز قهرمانی نداریم.»