قالیباف، جلیلی و عارف به مسیر بهارستان می روند؟

در آستانه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی یک چهره سیاسی اصولگرا از حضورنداشتن قالیباف و احتمال حضور سعید جلیلی در این انتخابات خبر داد و یک چهره سیاسی اصلاح طلب هم مدعی شد که محمدرضا عارف در انتخابات نامزد نخواهد شد و به دنبال حضور در انتخابات ریاست جمهوری است، ادعایی که البته با واکنش مسئول روابط عمومی بنیاد امید ایرانیان مواجه شد.   
شیران: قالیباف نامزد نمی شود اما شاید برای مشهد لیست بدهد
براساس گزارش خبرآنلاین، رضا شیران خراسانی نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس  و نماینده نزدیک به قالیباف، درباره احتمال نامزد شدن سعید جلیلی و محمدباقر قالیباف در انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه مشهد، گفت: قطعا جلیلی و قالیباف از حوزه مشهد نامزد نمی‌شوند و صحبت‌هایی که در این زمینه مطرح می شود، درست نیست. نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی افزود: در مشهد پروسه‌ای چیده شده است که همه جبهه‌های اصولگرا اعم از پایداری‌ و دیگر جبهه ها به لیست واحد برای انتخابات مجلس برسند. شیران خراسانی درباره حضور قالیباف در انتخابات مجلس یازدهم گفت: با قطعیت می‌گویم آقای قالیباف نه از مشهد و نه از تهران نامزد نمی‌شود، چرا که قصدی برای حضور در انتخابات مجلس ندارد، اما این که لیستی در مشهد ارائه ندهند بحث دیگری است و شاید لیستی از جانب قالیباف ارائه شود.
 جلیلی از مشهد نامزد نمی شود


وی درباره احتمال نامزدی سعید جلیلی هم گفت: سعید جلیلی نیز از مشهد نامزد نمی‌شود،‌اما شاید از شهرهای دیگر در انتخابات مجلس نامزد شود.
ناصری: عارف نامزد انتخابات مجلس نمی شود
عبدا... ناصری عضو شورای مشورتی اصلاح طلبان هم در گفت و گو با نامه نیوز، با تأکید بر این که معتقدم با روند کنونی فراکسیون امید، پایگاه اصلاح طلبان در مجلس آینده قوی تر از مجلس فعلی نخواهد بود، گفت: آقای عارف به احتمال زیاد وارد مجلس آینده نخواهد شد. او برای آن که راحت تر بتواند برای انتخابات ریاست جمهوری 1400 تلاش کند، نامزد انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نمی شود. این فعال سیاسی اصلاح طلب همچنین درباره عملکرد فراکسیون امید مجلس گفت: ارزیابی امروز از فراکسیون امید بسیار مردود و منفی است البته چند عضو محدود فراکسیون امید رسالت نمایندگی خودشان را توانستند انجام دهند، گرچه ممکن است دستاورد آن چنانی برای موکلان شان نداشته باشد اما بالاخره آزادمنشی، پاک دستی و بی حاشیه بودنشان، عملکرد آن ها را از دیگر نمایندگان متمایز کرد که امیدوارم این دوره هم تأییدصلاحیت شوند.
بنیاد امید ایرانیان: درباره سیاست‌های آقای عارف هیچ چیز معلوم نیست
البته این اظهارات ناصری با  واکنش روابط عمومی بنیاد امید ایرانیان روبه رو شد و علیرضا خامسیان مسئول روابط عمومی این بنیاد در گفت و گو با اعتمادآنلاین اظهارکرد: هر آن چه قرار است درباره آقای عارف اتفاق بیفتد، باید از جانب شخص ایشان اعلام شود. در واقع حتی نزدیکان عارف نیابتی از طرف ایشان ندارند و به همین دلیل نمی‌توانند درباره برنامه‌های آینده اظهارنظری یا خبری را به رسانه‌ها اعلام کنند.
 وی افزود: تا به امروز درباره سیاست‌های آقای عارف درباره شرکت یا شرکت نکردن در انتخابات مجلس و ریاست‌جمهوری اساساً هیچ چیز معلوم نیست و ایشان همچنین به هیچ‌کس نیابت نداده‌ که اعلام موضع یا خبر کند.
 
 خبر مرتبط
3 روایت درباره سیاست های انتخاباتی اصلاح طلبان
برخی از چهره های اصلاح طلب به تشریح سیاست های این جریان در انتخابات پیش رو پرداخته اند. جواد امام فعال سیاسی اصلاح طلب با تأکید بر ضرورت رایزنی میان شورای نگهبان و اصلاح طلبان گفت: شورای نگهبان باید از عارف به صورت رسمی دعوت کند و او نیز یقینا از این موضوع استقبال خواهد کرد. وی همچنین درباره نظر رئیس دولت اصلاحات درخصوص انتخابات آینده مجلس گفت: خاتمی گفت که ما در انتخابات شرکت می‌کنیم اما شرکت در انتخابات لزوما دادن لیست نیست. بنابراین در جاهایی می‌توانیم لیست ارائه دهیم که نامزد داشته باشیم. اگر قرار باشد نامزدهای ما زیر تیغ استصواب قرار بگیرند و رد صلاحیت شوند و ما نامزد نداشته باشیم، عملا ارائه لیست میسر نخواهد بود. همچنین محمود صادقی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به تجربه گذشته، قطعا تصمیم به ارائه لیست های انتخاباتی مبتنی بر «اصلاح طلبی خالص» بوده و نظر و دیدگاه غالب نیز همین است، اما هنوز در شورای عالی اصلاح طلبان تصمیمی در این باره گرفته نشده است. محمد عطریانفر از دیگر چهره های فعال سیاسی اصلاح طلب هم با اشاره به این که اصلاح طلبان دلسرد و ناامید نیستند و به دلیل علاقه مندی به انقلاب و نظام، هزینه ها و مصائب سیاست ورزی را به جان می خرند، گفت: از آن جاکه اصلاح طلبان به نظام جمهوری اسلامی و انقلاب علاقه مندند و با آن پیوند تاریخی دارند و برای حفظ و صیانت از انقلاب و نظام تلاش می کنند، طبعا از فرصت های سیاسی، خوب بهره می گیرند و در انتخابات به واقع موقعیت خودشان را درحد توان نشان می دهند.