در پیامی به رئیس جمهورو نخست وزیر عراق صورت گرفت: قدردانی رئیس‌جمهور از ملت و دولت عراق در میهمان‌نوازی از زائران اربعین حسینی

رئیس جمهوری اسلامی ایران در پیامی به رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر عراق، با قدردانی از تلاش همه مردم، مسئولان، علما و به‌ویژه مقام مرجعیت برای تامین امنیت کامل و میهمان‌نوازی از زائرین اربعین حسینی، تصریح کرد: این گردهمایی بیش از پیش نشان داد که اربعین فقط یک مناسبت تقویمی نیست، بلکه معجزه ماندگار تاریخی و قوی‌ترین رسانه برای معرفی فرهنگ حسینی و قیام عاشورایی است.
متن پیام حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی به آقای "برهم صالح " رئیس‌جمهور و آقای عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر عراق، به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
جناب آقای برهم صالح


رئیس جمهور محترم عراق
جناب آقای عبدالمهدی
نخست وزیر محترم عراق
در راهپیمایی بزرگ و باشکوه اربعین حسینی که امسال با حضور و مشارکت بی‌نظیر و میلیونی عاشقان ولایت و مشتاقان آزادی و آزادگی برگزار شد، بار دیگر حماسه‌ای جاودانه و به یادماندنی خلق و پیام آزادگی و جوانمردی عاشورا به گوش همه جهانیان رسانده شد. این گردهمایی بیش از پیش نشان داد که اربعین فقط یک مناسبت تقویمی نیست، بلکه معجزه ماندگار تاریخی و قوی‌ترین رسانه برای معرفی فرهنگ حسینی و قیام عاشورایی است.
این همایش جهانی سرشار از برکات است که هر سال بیش از پیش ابعادی آشکارتر می‌یابد و تجلی همبستگی و اتحاد و نزدیکی صمیمانه ارادتمندان رسالت و ولایت به‌ویژه در بین مردم دو کشور ایران و عراق و تشکیل جبهه‌ای واحد علیه ظلم، تبعیض و خشونت است.
اینجانب لازم می‌دانم از همه مسئولان، علما و به‌ویژه مقام مرجعیت که با تامین امنیت کامل و میهمان‌نوازی از زائرین، از هیچ کوششی دریغ نکردند، صمیمانه تقدیر و تشکر نمایم.
همچنین تلاش مردم متدین و فداکار عراق و موکب‌داران عزیز آن کشور که خالصانه و سخاوتمندانه پذیرای میلیون‌ها زائر ایرانی و دیگر کشورهای اسلامی بودند، شایسته نهایت تجلیل و قدردانی است.
با آرزوی توفیقات روزافزون جنابعالی و تمامی تلاشگران برگزاری این مراسم با شکوه، پیوند دوستی، سربلندی و اقتدار هر چه بیشتر دو کشور دوست و برادر ایران و عراق را از خداوند بزرگ مسئلت دارم.
پیام قدردانی رئیس‌جمهور از حضور محبان امامت و ولایت در راهپیمایی زیارت اربعین حسینی
رئیس‌جمهور همچنین در پیامی با قدردانی از حضور پرشور و حماسی محبان امامت و ولایت در راهپیمایی بزرگ و جهانی زیارت اربعین حسینی، تصریح کرد که این حماسه بی‌نظیر و وصف‌ناپذیر، امسال به‌رغم خواسته استکبار جهانی و حامیان آنان، موجب قدرت‌نمایی بیشتر اسلام و یاس و ناامیدی مضاعف دشمنان گردید.
متن پیام حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
مَنْ اَرَادَ‌الله بِهِ الْخَیرَ قَذَفَ فِی قَلْبِهِ حُبَّ الْحُسَینِ علیه‌السلام وَ حُبَّ زِیارَتِهِ «امام صادق(ع)»
بار دیگر استقبال پرشور و حضور حماسی محبان امامت و ولایت در راهپیمایی بزرگ و جهانی زیارت اربعین در سرزمین خاطره‌های باشکوه، جلوه تازه‌ای به عظمت اسلام و وحدت مسلمانان بخشید.
این حماسه بی‌نظیر و وصف‌ناپذیر، امسال به‌رغم خواسته استکبار جهانی و حامیان آنان که قصد داشتند با برخی تحریکات و توطئه‌های مزورانه، قدرت سیاسی، فرهنگی، و معنوی این حماسه عظیم مشتاقان مکتب حسینی را کم‌رنگ‌تر نمایند، به یاری خدا در کمال آرامش و امنیت برگزار شد و موجب قدرت‌نمایی بیشتر اسلام و یاس و ناامیدی مضاعف دشمنان گردید.
امروز یادآور خاطره آن کاروان کوچک و عزیز در دشت کربلا، امواجی بزرگ از هوشیاری و بیداری در سراسر جهان به جنبش در آورده است، حرکتی که خیل بی‌شمار عاشقان خاندان رسالت و ولایت را به اراده‌ای واحد و مستحکم در مسیر تحقق شریف‌ترین ارزش‌های انسانی و الهی یعنی آزادگی و جوانمردی که اکنون بیش از هر زمان دیگری در برابر زیاده‌خواهی‌ها به آن نیاز وجود دارد، تبدیل ساخته است.
اینجانب با آرزوی قبولی زیارت همه زائران عزیز که با شور و شوق خود طراوت‌بخش این همایش بزرگ بودند، از همت خیرین، هیات‌های مذهبی و کرامت موکب‌داران که با تلاش بی‌وقفه، آسایش زائرین را فراهم کردند، قدردانی می‌کنم و توفیق روزافزون ملت و دولت عراق را که میزبانان اصلی این مراسم وحدت‌آفرین بودند، از خداوند منان مسالت دارم.
همچنین از تلاش‌های مستمر همه دست‌اندرکاران برپایین این آیین الهی به ویژه وزارتخانه‌های کشور، امور خارجه، راه و شهرسازی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی، سازمان هلال احمر، سازمان حج و زیارت، مردم بزرگوار استان‌های ایلام، کرمانشاه و خوزستان و سایر دستگاه‌های ذیربط در مدیریت و ارائه خدمات به زائران محترم و نیز از رسانه ملی در انعکاس لحظه به لحظه اخبار حضور میلیونی زائران، اهتمام ورزیدند، تقدیر و تشکر می‌کنم.
امیدوارم با توجهات الهی، شاهد عشق و علاقه روزافزون ملت شریف ایران اسلامی به سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) و یاران با وفای ایشان باشیم و دستاورد این حرکت بزرگ جهانی که همه ساله پرشورتر از سال قبل برگزار می‌گردد، نزدیک‌تر شدن هر چه بیشتر دل‌های مومنین و امت اسلامی به همدیگر و تجلی عظمت اسلام باشد.
سایر اخبار این روزنامه
در پیامی به رئیس جمهورو نخست وزیر عراق صورت گرفت: قدردانی رئیس‌جمهور از ملت و دولت عراق در میهمان‌نوازی از زائران اربعین حسینی رئیس کل بانک مرکزی: تا کی میخواهید به این خودرو سازی «فشل» ادامه دهید؟ می‌خواهند تعطیلات را به 128 روز برسانند! ایران، نیازمند کار است نه تعطیلی دستیار ویژه رئیس سازمان اتمی: مدار ثانویه راکتور اراک تا 2 هفته آینده راه‌اندازی می‌شود عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اعلام کرد: کشف حداقل 200 مورد صندلی فروشی در دانشگاه‌های علوم پزشکی! دبیرکل سازمان ملل هشدار داد: 820 میلیون گرسنه و هدر رفتن یک میلیارد تن مواد غذایی در جهان روزنامه کویتی القبس: فضای مثبتی میان ایران و عربستان ایجاد شده است درس‌های تازه برای متحدین آمریکا در منطقه خطوط مترو تهران به بیش از 500 کیلومتر افزایش می‌یابد ایجاد 780 شغل ازسوی بنیاد برکت در روستاهای استان قم معاون توسعه مدیریت وزارت بهداشت: مجوز استخدام 2هزار نیروی هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی صادر شد