در مراسم خالقان آثار عاشورایی صورت گرفت تجلیل از «رندان تشنه لب» محمدرضا شجریان

آیین «چله عشق» با هدف تجلیل از اصحاب فرهنگ و هنری که آثار مرتبط با قیام عاشورا خلق کرده‌اند، در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار شد.
به گزارش مهر، آیین «چله عشق» عصر دیروز ۲۹ مهر ماه در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار شد.
در این آیین از ۸ موسیقیدان به همراه ۱۰ سینماگر مطرح کشور که آثاری با موضوع قیام امام حسین(ع) خلق کرده‌ بودند، تجلیل شد
در ادامه از سیدجعفر شهیدی نویسنده «پس از پنجاه سال» تجلیل شد.


محمد ابراهیم آیتی نویسنده «بررسی تاریخ عاشورا» و رسول جعفریان نویسنده «تاملی در نهضت عاشورا» از دیگر تجلیل‌شوندگان بودند.
سپس از دکتر علی شریعتی نویسنده «شهادت و حسین وارث آدم» تجلیل شد.
در بخش موسیقی از محمدرضا شجریان خواننده «رندان تشنه لب»، حسین علیزاده آهنگساز آلبوم «نینوا»، لوریس چکناواریان آهنگساز سمفونی «شب قبل عاشورا» تجلیل شد که این افراد در این مراسم حضور نداشتند.
سپس از مجید انتظامی آهنگساز فیلم «روز واقعه» تجلیل شد.
در ادامه از صدیقه بهرانی شروه خوان لالایی «مختارنامه» قدردانی شد. وی در این بخش گفت: ما هر چه داریم از حسین و اولاد حسین است.
تورج زاهدی پژوهشگر موسیقی عاشورا از دیگر تجلیل‌شدگان بود که در این مراسم حضور نداشت.
فردین خلعتبری آهنگساز موسیقی «شب دهم» نیز در این مراسم تجلیل شد که در زمان تجلیل در این مراسم حضور نداشت.
حسام الدین سراج خواننده آلبوم «وداع» نیز مورد تجلیل قرار گرفت.
در بخش هنرهای دراماتیک، از علیرضا شجاع‌نوری بازیگر «روز واقعه» تجلیل کردند. در ادامه از رضا کیانیان بازیگر «مختارنامه» تجلیل شد.
وی در این بخش به شوخی گفت: از خانم بروجردی ممنونم که علما و مطربان را کنار هم جمع کردید! کیانیان عنوان کرد: جای آقای میرباقری خالی است.
سپس از فرامرز قریبیان بازیگر «سفیر» قدردانی شد اما وی در این مراسم حضور نداشت.
در ادامه از علیرضا رییسیان کارگردان مستند «حسینیه‌های تهران» تجلیل شد.
سپس یاد مرحوم عباس کیارستمی کارگردان ویدیو آرت تعزیه گرامی داشته شد.
علی رفیعی کارگردان تئاتر «یادگار سال‌های شن»، بهروز غریب‌پور کارگردان اپرای عروسکی عاشورا و محمد رحمانیان کارگردان «اسب‌ها» مورد تجلیل قرار گرفتند که در این مراسم حضور نداشتند.
در بخش ادبیات از علی موسوی گرمارودی شاعر «خط خون» تجلیل شد.
موسوی گرمارودی در این بخش گفت: وا کارهای ناقابلی ارایه داده ایم. دعا کنیم آنها بپذیرند و آن سو آبرویی داشته باشیم، اهمیت این سویی کارهای ما در این است که برای اولین بار من و طاهر صفارزاده مفاهیم آیینی را در قالب شعر سپید گفتیم. من هم «خط خون» را اوایل انقلاب سرودم.
سیدمهدی شجاعی نویسنده «آفتاب در حجاب» نیز مورد تقدیر قرار گرفت.
از مرحوم قیصر امین‌پور شاعر «نی‌نامه» نیز در این مراسم تجلیل شد.
همسر قیصر امین‌پور در این بخش اظهار کرد: خوشحالم که در جمع این استادان هستم.
سپس ابوالقاسم حسین‌ جانی شاعر «کربلا منتظر ماست بیا تا برویم» مورد تجلیل قرار گرفت.
در بخش هنرهای تجسمی از محمود فرشچیان نقاش «عصر عاشورا»، محمدباقر آقامیری نقاش تابلوی «ذوالجناح»، حسین قوللر آغاسی نقاش «پرده مصیبت کربلا»، غلامحسین امیرخانی خوشنویس ترجیع‌بند محتشم کاشانی تجلیل شد که در این مراسم حضور نداشتند.
سایر اخبار این روزنامه
رضا زاده ، نماینده کازرون در مجلس : واگذاری زندانها به دولت، پایه گذار یک مدیریت دوگانه است «همدلی» نوسانات اخیر بازار سرمایه را ارزیابی کرد نگاه سفته‌بازی به بورس «همدلی» نوسانات اخیر بازار سرمایه را ارزیابی کرد نگاه سفته‌بازی به بورس محمد مهدی جعفری در بازگویی خاطرات محاکمه پایه‌گذاران نهضت آزادی: دادگاهی برای اتمام حجت با شاه سال‌روز محاکمه طالقانی، بازرگان و سحابی در سال 1342 ما آخرین گروهی هستیم که با زبان قانون با شما سخن می‌گوییم گزارش «همدلی»از پیامدهای طرح واگذاری مدیریت زندان ها به دولت؛ نظارت پذیرکردن زندان‌ها گفت و گو با نعمت احمدی درباره هجمه به استقلال کانون وکلا: وکیل مستقل برای قضات بی‌سواد خطرناک است پنج روز پر استرس برای مقامات بیروت 17گام لبنان برای اصلاحات در مراسم خالقان آثار عاشورایی صورت گرفت تجلیل از «رندان تشنه لب» محمدرضا شجریان بازداشت ۲۱ تن از کارگران واحد صنعتی آذرآب اراک استیضاح ترامپ؛ هدف یا بهانه رویای بالکانیزاسیون خاورمیانه