وزیر امور خارجه: آماده سفر به عربستان برای حل اختلافات هستم

وزیر خارجه کشورمان گفت که آماده سفر به عربستان برای حل اختلافات است.
دکتر محمد جواد ظریف در گفتگو با شبکه المسیره گفت: ایران دائما در کنار ملت یمن خواهد ایستاد و ما براین باوریم که توقف جنگ در درجه اول به مردم یمن کمک می‌کند.
ظریف گفت: تماس‌های مداومی با عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان در رابطه با مساله یمن داریم.
وی در گفتگو با این شبکه یمنی افزود: تهران از هر ابتکار عملی برای کاهش تنش در منطقه استقبال می‌کند و برای پایان جنگ یمن همکاری خواهد کرد.


وزیر خارجه کشورمان همچنین گفت: اگر شرایط مناسب فراهم شود، من آماده سفر به ریاض برای حل اختلافات خواهم بود.
ظریف در حاشیه بازدید از کارخانه نوآوری آزادی (شعبه پارک فناوری پردیس در تهران) درباره اظهارات خود در گفتگو با المسیره یمن مبنی بر آمادگی‌اش برای سفر به ریاض برای حل و فصل اختلافات با عربستان به خبرنگاران گفت: همیشه آماده بودیم به کشورهای همسایه سفر کنیم و به کشورهای همسایه برویم.
رئیس دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه کماکان این آمادگی را داریم، خاطرنشان کرد: دست جمهوری اسلامی همیشه به سمت کشورهای منطقه دراز بوده و اگر زمینه فراهم باشد و در کشورهای همسایه آمادگی باشد برای این که همکاری بکنند حتما ما این آمادگی را خواهیم داشت.
* بسیاری از کشورها درحال فاصله گرفتن از دلار هستند
وزیر امور خارجه در بازدید از کارخانه نوآوری آزادی تاکید کرد: بسیاری از کشورها به این نتیجه رسیدند که خودشان را تا جایی که امکان دارد با دلار آمریکا فاصله دهند و خود این یک تحول مهمی است.
محمدجواد ظریف گفت: بسیار خوشحال شدم جوانانی را دیدم که هر کدام‌شان می‌توانند توفیق بسیار زیادی در بازارهای جهانی داشته باشند. امیدوارم دولت بتواند موانعی که تحریم‌های غیرمنطقی و ظالمانه ایالات متحده برای حضور فعال‌تر این عزیزان در صحنه بین‌المللی ایجاد کرده را بردارد.
وزیر امور خارجه ادامه داد: البته آن طور که من این جوانان توانمند را دیدم، اینها خودشان موانع را برمی‌دارند. یعنی دنیا احساس می‌کند نداشتن این توانمندی‌ها و بهره نبردن از این توانمندی‌ها برای خودشان ضرر هست و ان‌شاالله این راه باز خواهد شد. خوشحال شدم که توجه به صادرات براساس روش‌های نوین و علمی صادرات در این جا کاملاً مشهود بود و امیدوارم دوستان ما هر روز موفق‌تر باشند.
وی در خصوص کمک وزارت خارجه به رفع تحریم‌های اپل و گوگل اظهار داشت: وزارت ارتباطات این مسئله را مستقیما پیگیری می‌کند. ما هم در این زمینه کمک می‌کنیم. کاری که وزارت امور خارجه کرده است این است که تحریم‌های آمریکا را در دنیا نامشروع کرده‌ایم. البته آمریکا قدرت زیادی در بازار دارد. قدرت دلار قدرت زیادی است.
رئیس دستگاه دیپلماسی افزود: قدرت بازار آمریکا و نیاز شرکت‌های مختلف به بازار آمریکا قدرت قابل توجهی است اما این به آن معنا نیست که آمریکا می‌تواند با این روش‌ها کار را به صورت دائمی ادامه دهد.
ظریف با بیان اینکه برای مدتی ما فشارهایی را تحمل می‌کنیم که البته باعث نگرانی ما نیز هست که مردم فشار را تحمل می‌کنند، تصریح کرد: این جوانان و توانمندی‌ای که ما داریم حتما آمریکایی‌ها نمی‌توانند این وضع را پیش ببرند. اکنون می‌بینیم خیلی از کشورها به این نتیجه رسیدند که خودشان را تا جایی که امکان دارد با دلار آمریکا فاصله دهند و خود این یک تحول مهمی است. کارهایی که درحال حاضر در کشور درحال انجام است، موجب می‌شود تا بگوییم آینده خوبی خواهیم داشت.
سایر اخبار این روزنامه
اخبار کوتاه اقتصادی وزیر امور خارجه: آماده سفر به عربستان برای حل اختلافات هستم تاکید دولت بر ضرورت تصویب لوایح FATF بدرقه کاروان نظامی آمریکا با سنگ پرانی اهالی قامشلی سوریه ارتش هند یک پایگاه پاکستان را بمباران کرد الغنوشی خطاب به وزیر خارجه بحرین؛ فضولی موقوف، به امور کشور خودت برس! توضیح روابط عمومی مجلس شورای اسلامی درباره نوع پرواز در سفر رئیس مجلس به صربستان تحقق اهداف آتاتورک در رویای کشورگشایی اردوغان دبیر انجمن خودروسازان در واکنش به اظهارات همتی اعلام کرد: قیمت خودرو دلیل اصلی کاهش تولید است معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی با اشاره به سهم 11درصدی از صادرات غیرنفتی خبر داد صادرات 2 میلیارد دلاری بخش کشاورزی در پنج ماهه اول امسال وزیر کار: به کارگران آذرآب یک عذرخواهی بدهکاریم باید موضوع مالکیت را زودتر از اینها برطرف می‌کردیم 120 رقم گندم در کشور ثبت شده است تشکیل یک میلیون و 200 هزار پرونده سلامت برای ایثارگران در جلسه هیات دولت به ریاست دکتر روحانی انجام شد؛ تشکر رئیس‌جمهور از خدمت رسانی شایسته به زائران اربعین حسینی امنیت منطقه بدون بیگانگان