گلایه و دفاع شبنم نعمت زاده از پدر !

چهارمین جلسه دادگاه فساد شرکت دارویی رسا و متهمان شبنم نعمت زاده و لشگری پور، دیروز برگزار شد و طی آن بعد از ارائه دفاعیات توسط وکیل شرکت رسا، متهم نعمت زاده آخرین دفاعیات خود را ارائه کرد. نعمت زاده ضمن انتقاد از شریکش لشگری پور، درباره پدرش محمدرضا نعمت زاده هم گفت که او مدیر خوبی بود اما برای ما پدری نکرد. قاضی نیز از شبنم نعمت زاده خواست تا به اطرافیانش بگوید نامه نگاری نکنند.
تخفیف های 100 درصدی، فاکتورهای صوری و داروخانه موهوم در مشهد
به گزارش میزان، در این جلسه، وکیل شرکت توسعه دارویی رسا گفت: پس از خروج آقای لشگری‌پور از مدیریت عامل، دفاتر به دقت بررسی شد و از ۵۰ شرکت تحلیل شده، میزان تخفیف برای ۳۳ خریدار بیش از ۷۵ درصد است که این موضوع زیان‌فروشی و فاقد مصوبه است. وی افزود: همچنین از ۳۳ خریدار، تخفیف ثبت شده برای ۱۶ داروخانه بیش از 100 درصد است و در یک مورد نیز بیش از ۲۰۰ درصد تخفیف لحاظ شده است و ۳۲ داروخانه از داروخانه‌های مذکور به رغم این که شرکت رسا به آن‌ها دارو فروخته، اما از شرکت توسعه دارویی رسا طلبکار هستند در حالی که چنین طلبی واقعیت نداشته است. برای مثال داروخانه دکتر مهدی مشهد از اساس چنین داروخانه‌ای موهوم و تمام فاکتور‌های آن صوری است چنین اقداماتی خارج از مصوبات هیئت مدیره بوده است.وی در ادامه با اذعان بر این که ماهیت این اسناد و فاکتور‌ها واقعی نیست و فاکتور‌های صوری برای تصاحب اموال شرکت بوده است، بیان کرد: تماس با برخی از داروخانه‌ها نشان می‌دهد که از اغلب جوایز و تخفیفات اطلاعی نداشته‌اند برای مثال داروخانه آریای مشهد از شرکت موکل دارو خریداری نکرده و از اغلب جوایز و تخفیفات مطلقا خبر ندارد. این حاشیه تخفیف صرفا برای فریب مراجع نظارتی طراحی شده است.
فاکتور صوری 12 میلیاردی


این وکیل اظهار کرد: از ۱۶ میلیارد تومان فروش به سازمان هلال احمر بیرجند، برای ۱۲ میلیارد تومان فاکتور صوری صادر شده است و بررسی‌های اخیر اسناد مالی نشان می‌دهد صدور فاکتور‌های صوری زیر نظر آقای لشگری‌پور مدیریت می‌شده است.وکیل شرکت توسعه دارویی رسا گفت: تخفیفات نامتعارف محلی برای تبانی با داروخانه‌ها بوده است و هیچ مصوبه‌ای در خصوص تخفیفات وجود ندارد. ادعای آقای لشگری‌پور کذب است و با توجه به مطالب مطرح شده لازم است که سبب اصلی ورود خسارت شناسایی شود.در ادامه نعمت زاده برای ارائه آخرین دفاعیات در جایگاه حاضر شد و ضمن بیان تاریخچه فعالیت هایش، ادامه داد: بعد از یک سال لشگری‌پور اصرار داشت که دارو‌های ایرانی را بگیرد و بازار آن‌ها را تصاحب کند که مخالف این امر بودم و به فروش بر اساس مارکتینگ و کالا‌های منحصر به فرد معتقد بودم. پس از مدتی متوجه شدم که گرفتن این کالا‌ها منفعتی برای لشگری‌پور داشته است و هر چه غیر از این گفته شده خلاف واقع است.
آقازادگی درباره من صدق نمی کند
نعمت‌زاده مدعی شد: قضیه آقازادگی درباره من صدق نمی‌کند و تمام کار‌ها را خودم انجام می‌دادم و پیگیری تمام امور را شخصا بر عهده داشتم. پس از مدتی تصمیم گرفتم آزمایشگاهی را تاسیس کنم که هم اکنون به بهترین نحو فعالیت می‌کند و کنترل کمی و کیفی دارو‌ها در آن انجام می‌شود.نعمت زاده در ادامه به شخصیت شناسی متهم از سوی قاضی اشاره کرد و مدعی شد: من سوء نیت نداشتم ما حدود ۱۰ میلیارد طلبکاریم اصلا ۱۵ تا ۲۰ میلیارد تومان را من از این جا خورده‌ام، اما بقیه آن کجاست؟ و تا ۲۰۰ میلیارد تومان آن کجاست؟ من از دادگاه کمک می‌خواهم تا بدانیم این پول به کجا رفته است.
پدرم مدیر خوبی بود اما برای ما پدری نکرد!
متهم، نعمت‌زاده، در ادامه دفاعیات خود گفت: من به پدرم به عنوان یک مدیر مملکت مدیونم، اما او برای من پدری نکرد و من پدری نداشتم. در تمام عید و تعطیلات در ماهشهر بودیم و 40 سال که پدر نداشتم دلم می‌خواهد جوانان از امثال این مدیر استفاده کنند. وی همه‌جوره به همه مشاوره می‌دهد، اما برای من اصلا پدر خوبی نبود و من تنها کار کردم. در خانواده پدری نداشتیم صبح می‌رفت و شب می‌آمد من از صفر شروع کردم.
چرا لشگری پور را اخراج نکردید؟
در حالی که نعمت زاده بارها تقصیرات را متوجه لشگری پور کرده بود، قاضی پرسید: چرا لشگری پور را برنداشتید، عملکرد لشگری پور را دیدید و هیچ اقدامی نکردید و فقط چک داده‌اید و تقصیرات را به گردن یکدیگر می‌اندازید. قاضی افزود: زمین معرفی شده را نیز خودتان بفروشید و پول طلبکار‌ها را بدهید. در یک سال و نیم اخیر یک ریال برنگشته و وظیفه شما این است که پول‌ها را برگردانید. متهم نعمت زاده گفت: هیچ پولی ندارم و تقاضا دارم که بتوانم شخصا پیگیر فروش املاک و پرداخت دیون باشم.
ماجرای داروهای مخفی شده
رئیس دادگاه ادامه داد: این که دارو‌ها را اخفا کنیم و تاریخ آن‌ها بگذرد و برخی از این موارد منتسب به آقایانی است که در فساد پتروشیمی حضور دارند پذیرفته شده نیست. شبنم نعمت زاده پاسخ داد: هیچ دارویی پنهان نشده است. قاضی مسعودی مقام گفت: پس چرا انبار‌ها روز به روز کشف می‌شود؟ شبنم نعمت زاده گفت: ما هیچ انبار دیگری نداریم و انبار پنهانی اصلا وجود ندارد. قاضی گفت: متاسفانه در کشور این امر وجود دارد که در زمان آتی مجوز برای گذشته صادر می‌شود ولی طبق گزارش ها در آن موقع شما مجوزی برای انبار نداشته‌اید.
به آشنایان تان بگویید نامه نگاری نکنند
قاضی مسعودی مقام گفت: چهارشنبه 98.8.1 آخرین جلسه برگزار و آخرین دفاع متهم لشگری پور استماع می شود. لطفا به دوستان و آشنایان خود بگویید که نامه نگاری نکنند چرا که حواشی فایده‌ای ندارد . مشخص کنید که پول‌ها کجاست، همچنین اتهامات دیگر متهمان در دادسرا در حال بررسی است و در این جلسات شما و آقای لشگری پور فقط علیه یکدیگر صحبت کردید.
500 حساب بانکی و 5 شرکت متهم
قاضی مسعودی مقام خطاب به متهم، نعمت‌زاده، گفت: شما چند شرکت و چند حساب بانکی دارید؟ متهم در پاسخ گفت: بنده پنج یا شش شرکت و حدود ۵۰۰ حساب بانکی دارم، چون پخش، تعداد زیادی حساب بانکی داشت. من به هیچ شهرستانی برای باز کردن حساب نرفتم. قاضی مسعودی مقام بیان کرد: یعنی شما ۵۰۰ حساب پشتیبان دارید؟متهم، نعمت‌زاده، در پاسخ گفت: حداکثر ۲۰ یا ۳۰ مورد. قاضی مسعودی مقام اذعان کرد: شما بیشتر می‌خواستید از چک‌ها استفاده کنید. متهم مدعی شد: نه این طور نبوده من با دو سه حساب کار می‌کردم و پرینت کامل آن وجود دارد.