نماینده دادستان: خانم نعمت‌زاده! شاکی شما جامعه است

به گزارش میزان، در ابتدای این جلسه، قاضی مسعودی‌مقام ضمن دعوت از متهم شبنم نعمت‌زاده برای بیان آخرین دفاعیات خود، به وی گفت: حجاب‌تان را طوری رعایت کنید تا هم بتوانید حرف بزنید و هم ما بشنویم.
متهم شبنم نعمت‌زاده در جایگاه قرار گرفت و گفت: من بعد از بروز مشکلات تلاش کردم شرکت‌ها را به شرایط عادی برگردانم و حقوق پرسنل را پرداخت کنم تا جایی که تقریبا همه آنها تسویه شد غیراز برخی از شرکت‌هایی که بدهی ما به آنها زیاد بود.
نعمت‌زاده افزود: امیدوارم دوباره فعالیت خود را شروع کنم و در آینده بتوانیم کارمان را جبران کنیم چرا که هدف ما از ابتدا کار خوب بوده است، اما به مشکل خوردیم در حالی که این مشکلات همه جا وجود دارد.من هیچ‌گونه نیت سوئی ندارم و آبروی شخصی و خانوادگی خود را به‌خاطر ریالی به خطر نمی‌اندازم.
بعد از دفاعیات این متهم، نماینده وزارت بهداشت در جایگاه حاضر شد و گفت: این انبار غیرقانونی بوده و خانم نعمت‌زاده بعد از اینکه دارو‌ها را به انبار برده است برای مجوز به ما مراجعه کرده است.


وی ادامه داد: طبق قانون هرگونه عرضه و فروش کالا‌های دارویی و. .. که در سامانه رهگیری وزارت بهداشت ثبت نشده باشد جرم است، همچنین پخش مستقیم دارو به داروخانه غیرقانونی و نگهداری در انبار غیرتخلف است.
نماینده وزارت بهداشت افزود: درخصوص انبار کرج معاونت غذا و داروی کرج نامه‌ای را ارسال کرد که به همراه تعزیرات و همکاران ما به آدرس آن مراجعه کردیم و مقادیر قابل توجهی از شرکت رسا فارمد ثبت شد که دارو‌های تاریخ مصرف گذشته بوده است.
اظهارات متهم «لشگری‌پور»
در ادامه قاضی مسعودی‌مقام از متهم احمد رضا لشگری‌پور خواست برای آخرین دفاعیات در جایگاه حاضر شود.
متهم لشگری‌پور مدعی شد: در مورد ۵۰۰ حساب که خانم نعمت‌زاده گفته باید بگویم هیچ کدام به شرکت مربوط نمی‌شود شرکت ما حدود ۳۰ حساب در سراسر کشور داشت و هیچ حساب پشتیبانی هم نداشتیم.
این متهم ادامه داد: میزان آورده خانم نعمت‌زاده ۴ میلیارد نقدینگی بود که بعد از ورودم به شرکت متوجه شدم این مبلغ وام شرکت پارسیس کیش است که به‌صورت درهمی ‌بود. او می‌گفت ما چک داریم که پشت آن امضای پدرش بود. در واقع آورده شرکت از طرف او متعلق به خودش نبود و من از این موضوع خبر نداشتم.
وی مدعی شد: بدهی ما ۱۹۰ میلیارد تومان به شرکت‌ها است و میزان مبالغ اعم از موجودی کالا و هزینه‌ها و. .. ۱۳۰ میلیارد تومان بوده و ما ۶۰ میلیارد تومان کم آورده‌ایم.
متهم لشگری‌پور در ادامه آخرین دفاعیات خود مدعی بود: در دو مورد خانم نعمت‌زاده از پدرش پول گرفت در مرداد ۹۵، یک و نیم میلیارد تومان از پدرش پول گرفت و همان موقع هم از ما چک دریافت کرد و به ما 6 ماه فرصت داد تا آن را برگردانیم، اما سه ماه بعد پدرش چک‌های ما را به یک شرکت داده بود. در اوج مشکلات شرکت مجبور شدیم پول این شرکت را هم پرداخت کنیم که قرار بود 6 ماهه بدهیم.
این متهم ادامه داد: در سال ۹۴ در اوایل کار شرکت چیزی نزدیک ۶۰ میلیون تومان باید برای آزمایشگاه تازه تاسیس شده خرج می‌کردیم که به کمبود منابع خوردیم. خانم نعمت‌زاده از پدرش یک میلیارد تومان چک به‌صورت سود گرفت و تمام چک‌ها به حساب مریم بختیار همسر آقای نعمت‌زاده صادر و واریز شد که ردیف این چک‌ها موجود است. در قرارداد اجاره آزمایشگاه موجر به نام آقای محمدرضا نعمت‌زاده و مستاجر به نام خانم شبنم نعمت‌زاده است که با پیش‌پرداخت ۱۰ میلیون تومان و پرداخت ماهانه یک میلیون تومان این قرارداد به امضا رسید، اما خانم نعمت‌زاده در نامه‌ای به معاون مالی بنده درخواست کرد که ماهی چهار میلیون تومان به حساب مریم بختیار واریز کند یعنی سه میلیون تومان اضافه‌تر گرفت در واقع از این جیب به آن جیب پول جابجا کردند.
متهم لشگری‌پور ادامه داد: در 16/11/90 اعضای هیئت‌مدیره رسا فارمد اعم از محمدرضا نعمت‌زاده، مدیرعامل، شبنم نعمت‌زاده، زینب نعمت‌زاده و محمد محب علی همسر شبنم نعمت‌زاده بودند و این افراد در تاریخ 28/10/97 تغییر کردند. خانم شبنم نعمت‌زاده و سعید سهرابی‌راد به‌صورت خارج از شرکا در سمت بودند. حال جای سؤال است که اگر شما مسئله‌ای نداشتید چرا به راحتی اعضای خانواده خود را از هیئت‌مدیره خارج کردید؟ از اواسط سال ۹۵ شروع به خارج کردن خودشان و خانواده‌شان از سمت در شرکت کردند.
وی ادامه داد: خانم نعمت‌زاده ماهانه از شرکت ۴۵ میلیون تومان پول می‌گرفت که این مبلغ در سال ۵۴۰ میلیون تومان بود.
این متهم تأکید کرد: در اواخر سال ۹۶ آقای فرجی ۴۸۰ میلیون تومان پول از شرکت برداشت کرد و گفت که این پول را به آقای نعمت‌زاده داده است. من این موضوع را از خانم شبنم نعمت‌زاده پیگیری کرده‌ام و وی نیز تایید کرد که این پول به پدرشان داده شده است؛ با توجه به اینکه پول پرسنل داده نشده بود من از خانم نعمت‌زاده درخواست کردم که این پول بازگردانده شود که بعد از پیگیری‌ها ۲۰۰ میلیون تومان به حساب آقای نصیری راننده خانم نعمت‌زاده واریز شد که بعد پیگیری ۲۸۰ میلیون تومان باقیمانده را کردم که هر بار خانم نعمت‌زاده گفت این پول را می‌دهیم، اما اصلا این پول پرداخت نشد حال این پول‌های شرکت چه شده است و ماشین‌های شرکت کجاست.
اظهارات نماینده دادستان
در ادامه نماینده دادستان در جایگاه قرار گرفت و اظهار داشت: خانم نعمت‌زاده گفت که شاکی خصوصی ندارد و ظرف این یکی دو سال شاکی خصوصی پیدا کرده در حالی باید به او گفت شما شاکی خصوصی دارید؛ اما اگر هم شاکی خصوصی نداشته باشید این را بدانید که شاکی شما در واقع جامعه است و من نیز به‌عنوان مدعی‌العموم در خدمت شما هستم پس روی این موضوع که شاکی خصوصی ندارید تمرکز نکنید.
نماینده دادستان ادامه داد: تاسیس شرکت رسا پخش مغایر با شرکت توسعه دارویی رسا است ما انتظار داشتیم به لحاظ وقتی که دادگاه به شما داد به این موارد‌اشاره کنید شما در جای جای موارد ادعا کرده‌اید انسانی مدیر و متخصص هستید، اما وقتی بحث خطای شما مطرح می‌شود می‌گویید اطلاع نداشتید اگر مدیر هستید با اطلاع نداشتن شما متناقض است.
وی ادامه داد: موارد متعددی فقدان حسن‌نیت شما را به‌نحو بارز نشان می‌دهد، اما یکی از مهم‌ترین آنها این است که شما در این مدت یک قدم برای پرداخت بدهی‌های خود برنداشته‌اید.
نماینده دادستان به دفاعیات آقای متهم لشگری‌پور‌اشاره کرد و گفت: شما اولین ضربه‌ای که به رقابت در بازار بزنید به منزله انحصار است. آقای لشگری‌پور، اجرای دستورات خانم نعمت‌زاده توسط شما رافع مسئولیت شما نیست؛ چرا این دستورات را انجام دادید یا زودتر از شرکت خارج نشدید؟
وی ضمن گلایه از وزارت بهداشت و شرکت‌های تولید‌کننده دارو گفت: از وزارت بهداشت انتظار داریم وظایف خود را در راستای نظارت انجام بدهد. قوه قضائیه ملجأ نهایی است و اگر این نظارت‌ها درست باشد این پرونده‌ها به اینجا نمی‌رسد.
 دادگاه مدرسه نیست
 که بخواهند والدین را احضار کنند
بعد از سخنان نماینده دادستان، وکیل متهم نعمت‌زاده در جایگاه حاضر شده و به دفاعیات خود پرداخت.
وکیل متهم نعمت‌زاده اظهار داشت: خانم شبنم نعمت‌زاده فرزند محمدرضا نعمت‌زاده است دلیلی ندارد که در رسانه‌ها بگویند فرزند وزیر سابق.
قاضی مسعودی‌مقام ضمن تذکر گفت: لوایحی که خانم نعمت‌زاده باید بنویسد، پدرش می‌نویسد و اعطای درخواست مهلت باید از ناحیه خود متهم ارائه شود نه از ناحیه شخص دیگری. آقای نعمت‌زاده هم زیاد بی‌تقصیر نیست. اینکه ایشان به مراجع مختلف ورود کرده تا بخواهد جهت رسیدگی پرونده را تغییر دهد و بگوید موضوع حقوقی است نه کیفری، اقدام صحیحی نیست. به ما هم نامه‌ای نوشته شد که نوشتیم اقدامی‌ندارد. اینجا هم مدرسه نیست که بخواهند والدین را احضار کنند تا مطلبی را بیان کنند.
قاضی مسعودی ضمن اعلام ختم جلسه گفت: جلسه بعدی دوشنبه هفته آینده برگزار خواهد شد.
مهلت نمی‌دهیم
قاضی مسعودی‌مقام در حاشیه پنجمین جلسه دادگاه درباره درخواست‌های خانواده متهم نعمت‌زاده گفت: از من که درخواست نداشتند، اما به مراجع دیگر نامه‌نگاری کردند و به ما منعکس شده و اعطای مهلت خواستند اما مهلت داده نمی‌شود.
به گزارش ایسنا، مسعودی‌‌مقام ادامه داد: شخصی که نامه نویس بوده سمتی در پرونده ندارد و متهم نعمت‌زاده درخواست تبدیل قرار بازداشت به وثیقه را دارد که با توجه به قوانین اکنون ممکن نیست و ما اجازه خروج ایشان را نداریم.
وی درباره زمان صدور حکم پرونده نیز افزود: تقریبا تا ۲۵ روز آینده صادر می‌شود.