تکرار انتساب مطلب کذب به رهبر انقلاب این‌بار از سوی روزنامه اصلاح‌طلب

سرویس سیاسی -
پس از اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور که در اقدامی‌زشت و غیراخلاقی تایید تصویب لوایح خواسته شده از سوی FATF را به رهبر انقلاب نسبت داده بود که البته از سوی مجمع تشخیص و قوه قضائیه هم تکذیب شد،یک روزنامه زنجیره‌ای هم این دروغ بزرگ را به رهبری نسبت داد.
روزنامه اعتماد روز گذشته در یادداشتی با عنوان «FATF و منافع ملي» نوشت: «FATF خواهان مجموعه مقررات و شفافیت‌هایی در نظام مالی و بانکی در کشورهای عضو است و بر این پایه، به ایران نیز توصیه‌هایی داشته است. طبیعتاً عدم‌توجه به این توصیه‌ها می‌تواند مشکلاتی دوچندان برای کشور ایجاد کند. در این شرایط اما پرسش این است که اگر رهبری به‌عنوان بالاترین مقام سیاسی-  مذهبی کشور با همراهی و همکاری با FATF مخالف باشند، تکلیف چیست. پاسخ ساده است. می‌گوییم اگر چنین باشد، فارغ از اینکه چه هزینه‌هایی بر کشور تحمیل خواهد شد، وظیفه داریم اطاعت کنیم و به ‌نحوی عمل کنیم که این هزینه‌ها به حداقل برسد».
این روزنامه در ادامه مدعی شد: «اما واقعیت این است که تاکنون هیچ مخالفت صریحی از جانب رهبری نظام در این خصوص صورت نگرفته و درحالی که ایشان همواره این دست تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها را از طریق نهادهای بالادستی قانونی اعمال می‌کنند، در این مورد نیز به همین نحو عمل کرده‌اند اما مخالفتی با تصویب این لوایح نداشته‌اند؛ موضوعی که اتفاقا ‌در مجلس شورای اسلامی نیز به ‌دفعات مطرح شد و بنده و دیگر نمایندگان از رئیس مجلس در رابطه با نظر رهبری درباره FATF پرسش کرده و تأکید داشتیم که آیا ایشان مخالفت صریحی با این موضوع داشته‌اند یا خیر؛ پرسش‌هایی که با پاسخ منفی همراه شده است».


گفتنی است دولتمردان و جریان مدعی اصلاحات هرگاه قافیه را برای خود تنگ می‌بینند دست به روایت‌های یک طرفه و کذب می‌زنند. این درحالی است که همین جریان بارها و بارها دستورات مستقیم رهبرانقلاب را پشت گوش انداخته و حتی با آن مقابله کرده‌اند. نمونه روشن این مسئله را می‌توان در اعترافات وزیر خارجه درخصوص رد شدن از خطوط قرمز مذاکرات دید.
دولت نبايد وارد ساخت و ساز خانه شود!
روزنامه آرمان در مطلبی نوشت:«اصولا دولت نبايد وارد ساخت و ساز خانه شود؛ از اين نهاد انتظار مي‌رود که همواره از توان و ظرفيت بخش خصوصي حداکثر استفاده را ببرد و در راستاي تقويت آنها بکوشد. خوشبختانه افراد توانمندي در اين حوزه فعاليت دارند که مي‌توانند پروژه‌هاي مختلف را به دوش بکشند و آن را با موفقيت به پايان برسانند. به دولت پيشنهاد مي‌شود که به جاي ورود به حوزه توليد، الگوهاي ساخت و توسعه ارائه بدهد و بدين شکل قيمت‌ها را پايين بياورد».
این روزنامه زنجیره‌ای دقیقاً اظهارات «آخوندی» وزیر سابق راه و شهرسازی را تکرار کرده است. وی پیش از این در اظهارنظری تأمل‌برانگیز گفته بود که افتخار می‌کنم که در دوره وزارتم حتی یک واحد مسکونی هم نساختم!
متأسفانه دولت روحانی به هیچ عنوان کارنامه قابل قبولی در حوزه مسکن ارائه نداده است. مسکن مهر در بلاتکلیفی قرار دارد. مسکن اجتماعی در حد شعار باقی ماند و وضعیت اجاره بهای مسکن نیز وضعیت بسیار نامناسبی دارد.
اشتباهات پدرخوانده‌های اصلاح‌طلب بر شانه مردم
روزنامه شرق در شماره دیروز خود به بیان انتقادات حجت‌الاسلام منتجب‌نیا از طیف موسوم به اصلاح‌طلب پرداخت و نوشت: «حجت‌الاسلام رسول منتجب‌نیا گفت: «همه احزاب بالغ هستند و خودشان باید تصمیم بگیرند که یک مجموعه را به‌صورت دموکراتیک اداره کنند.»
شرق به بخش‌های دیگری از گفته‌های منتجب‌نیا که دبیرکل حزب جمهوریت ایران اسلامی (از جمله احزاب اصلاح‌طلب) است پرداخته و در ادامه افزوده است: «او [منتجب‌نیا] در ارزیابی فرایند تصمیم‌گیری در شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان برای انتخابات آتی مجلس اظهار کرد: «امروز بسیاری از دوستان ما که خود را پدرخوانده یا پدر خودخوانده جریان اصلاحات می‌پنداشتند، فهمیده‌اند که در گذشته اشتباه کرده‌اند و متأسفانه مردم باید تاوان این اشتباه را در رابطه با مجلس، شوراهای اسلامی شهرها و اختلافات پیش آمده بين اصلاح‌طلبان بپردازند».
مدعیان اصلاحات و تئوریزه‌سازی تسلیم طلبی
روزنامه دولتی ایران دیروز طی گفت‌وگویی نوشت: «در ایران نیروهایی هستند که دوست ندارند شکاف ایران و آمریکا بهبود یابد. در منطقه و در داخل آمریکا هم چنین نیروهایی هستند. طبیعی است که برای ممانعت از توفیق طرح مکرون فعال شوند. اگر خوشبینانه نگاه کنیم، بخشی از حکومت ما معتقد است آنچه ‌ترامپ را از موضع تفرعن اولیه به موضع التماس کشاند، برخورد سخت ایران روی زمین نظامی ‌بود نه مانورهای میدان دیپلماسی؛ لذا نتیجه می‌گیرد که با ایستادگی بیشتر می‌توان به نتایج درخشان‌تر رسید. بعید نیست ‌اشکال به «عبارت» طرح مکرون از این باب باشد؛ والا اینکه فلان واژه یا بند جلو بیاید یا عقب برود چیزی نیست که تصمیمی‌سیاسی در آن حد، آویزانش باشد.»
تئوریزه‌سازی تسلیم طلبی مقابل زورگویی آمریکا نسخه همیشگی مدعیان اصلاح‌طلبی است. این موضوع آنجا رنگ اثبات بیشتری به خود می‌گیرد که این طیف به سادگی این گزاره را که پیامد دیپلماسی التماسی و امتیازدهی فراوان دولت روحانی به آمریکا و غرب در جریان برجام افزایش فشار، بدعهدی، تهدید، گستاخی و زیاده خواهی بود، نادیده می‌گیرد و با مغلطه‌گری می‌گوید نیروهایی هستند که دوست ندارند شکاف ایران و آمریکا بهبود یابد!
تضعیف خانواده؛ پیامد اجرای طرح خانه‌های 30 متری
روزنامه ایران دیروز گفت‌وگویی را با یک جامعه‌شناس درباره طرح اجرای خانه‌های کوچک منتشر کرد. وی گفته است: «این سیاست‌ها ممکن است در نهایت به زندگی مجردی منجر شده و تنها متقاضیان مجرد را بیشتر کند... پشت این «خانه کوچولوها» بحث‌های زیادی‌است. ما با سیاست‌هایی که اعمال می‌کنیم، ناخواسته خانواده‌ها را کوچک می‌کنیم، چون غلبه اقتصاد را بر همه چیز می‌پذیریم، خب پیامد آن تضعیف خانواده است.»
طرح خانه‌های 30 متری نسخه مدیران‌اشرافی پنت‌هاوس نشین و بی‌خبر از درد ملت است. از فحاشی علیه مسکن مهر و بی‌مهری به آن شروع کردند و امروز به مسکن 30 متری رسیده‌اند!
سنگینی بار تورم روی کمر روستانشینان
روزنامه اعتماد روز گذشته در صفحه اقتصادی خود به گزارش تازه مرکز آمار از شاخص قیمت‌ها در بهار 98 پرداخت و نوشت: «مركز آمار ايران نرخ تورم براي خانوارهاي شهري را حدود 37 درصد و براي خانوار روستايي 41 درصد اعلام كرده است. بررسي درصد تغييرات متوسط قيمت اقلام خوراكي منتخب در مناطق شهري كل كشور نسبت به دوره قبل نيز بيانگر آن است كه در بهار سال جاري سيب‌زميني با 90/6 درصد بيشترين افزايش قيمت و تخم‌مرغ با منفي 18/2 درصد بيشترين كاهش قيمت را داشته‌اند. مقايسه شاخص قيمت كل مصرف‌كننده در بهار 96 و بهار 98 حاكي از رشد 64 درصدي آن است؛ به گونه‌اي كه از عدد 105/4 درصد در بهار 96 به 173/1 درصد در بهار سال جاري رسيد. اما بخش ديگري از گزارش به بيان شاخص‌هاي قيمتي در مناطق شهري و روستايي اختصاص دارد. در 3 فصل متمادي بهار 96، 97 و 98 شاخص تورم مناطق شهري به ‌ترتيب 105/2، 114/4 و 171/5 گزارش شده در حالي كه در بخش روستايي اين اعداد به ‌ترتيب به ميزان 107، 114/7 و 181/7 درصد گزارش شده است.»
سرمقاله روزنامه اصلاح‌طلب از روی یک خبر دروغ
روزنامه آفتاب یزد در سرمقاله شماره دیروز خود که به قلم مدیرمسئول این روزنامه نوشته شده؛ آورده است: «حرف و سخن تازه‌ای نیست اینکه شنیده شده برخی از چهره‌های سیاسی سابق مدعی باشند: «پیروزی ما در گرو عدم حضور مردم پای صندوق‌های رای است»
این نوشتار در ادامه افزوده است: «واقعیتی غیرقابل انکار است که اصلاح‌طلبان همواره حضور مردم را نقطه عطف هر انتخاباتی دانسته، همواره تلاش می‌کنند همه گروه‌ها، تفکرات و آحاد برای انتخابات حاضر باشند حال وقتی این دو تفکر را کنار هم قرار دهیم به یک نتیجه عجیب می‌رسیم و آن اینکه یک گروه تلاشی آن‌چنان برای ایجاد شور انتخاباتی نمی‌کند، تمام قوای خود را برای تخریب رقیب به کار می‌بندد و بلندگوهای تبلیغاتی‌اش روی نقاط ضعف قفل می‌شود!»
در این‌باره لازم به ذکر است که متأسفانه بی‌اخلاقی طیف موسوم به اصلاح‌طلب در نشر اکاذیب حرف و سخن تازه‌ای نیست. در روزهای گذشته خبرگزاری اصلاح‌طلب ایلنا خبری را از یکی از فعالان سیاسی منتشر کرد. در ابتدای این خبر آمده بود: «به گزارش خبرگزاری ایلنا، حمید رسایی گفت: مشارکت وقتی بالا می‌رود خروجی صندوق از دست ما خارج می‌شود...». نکته قابل تأمل اینکه خبرگزاری ایلنا مدتی پس از آن خبر فوق را مثلا اصلاح کرده و بالای خبر عنوان اصلاحیه خورده است.
این در حالیست که حمید رسایی در گفت‌و‌گویی به نقل از مرحوم‌هاشمی‌رفسنجانی گفته است که او این گمان را داشته است. اما خبر منتشر شده توسط ایلنا طوری تنظیم شده که گویا حمید رسایی این جملات را گفته و این طرز تفکر طیف سیاسی اصولگرا است. حالا مدیرمسئول روزنامه آفتاب یزد بر اساس آن دروغ به نوشتن یک سرمقاله پرداخته است.