الجزیره‌: گفت‌وگوی مستقیم عربستان با یمن آغاز شد

سرویس بین الملل جوان آنلاین: به گزارش شبکه الجزیره به نقل از منابع آگاه «حوثی‌ها (انصارالله) و سعودی‌ها برای بررسی آتش‌بس و توقف درگیری‌ها با یکدیگر رایزنی کردند.»
این شبکه قطری سه شنبه شب به نقل از منابع آگاه نوشت که «دو طرف برای بررسی توقف حملات، یک کمیته سیاسی و نظامی تشکیل داده‌اند.»
این در شرایطی است که هرچند شمار و حجم حملات سعودی‌ها به نقاط مختلف یمن نسبت به روز‌های قبل از حمله یمن به شرکت نفتی آرامکو کمتر شده، اما حملات هنوز به خصوص به استان صعده در شمال یمن ادامه دارد و علاوه بر آن هنوز هیچ منبع رسمی یمنی صحت این خبر را تأیید نکرده است.
شبکه المسیره گزارش داد که جنگنده‌های ائتلاف سعودی دوشنبه و سه‌شنبه بار‌ها به مناطق مختلف استان صعده حمله کردند.


«یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن روز دو شنبه در یک نشست خبری گفته بود که ائتلاف سعودی ظرف ۱۲ ساعت، بیش از ۳۰ بار به چند استان حمله هوایی کرده که بیشتر این حملات در استان صعده (شمال یمن) صورت گرفته است.
پایان کار امارات در عدن
امارات مقر ائتلاف سعودی در شهر «البریقه» عدن واقع در جنوب یمن را تخلیه کرد و با این اقدام، به شکل کامل «به نظارت بر پرونده امنیتی و نظامی در عدن» پایان داد.
خبرگزاری «آناتولی» به نقل از یک منبع نظامی گزارش داد، امارات همچنین تمام تسلیحات و تجهیزات نظامی خود را از مقر ائتلاف سعودی در شهر «البریقه» واقع در غرب عدن خارج کرده است.
در ادامه این گزارش آمده است: امارات تمام تجهیزات متعلق به خود مانند دستگاه‌های ارتباطی، تجهیزات سنگین برای اهداف غیرنظامی مانند آمبولانس‌ها و ماشین‌آلات راه‌سازی را از این پایگاه برده است.
هلال‌احمر امارات عربی متحده نیز هفته جاری به کار خود در عدن پایان داده بود. بر اساس گزارش آناتولی، نیرو‌های سعودی کنترل مقر ائتلاف عربی را که یک پایگاه نظامی بزرگ و آشیانه‌ای برای بالگرد‌های آپاچی و ... است، بر عهده خواهند گرفت.