سخنگوی دولت: سران قوا، بر اجرای لوایح FATF تاکید دارند

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه نپیوستن به FATF تسلط اطلاعاتی بیگانگان را در کشور بیشتر می‌کند، گفت: سران قوا، بر اجرای لوایح FATF تاکید دارند.
علی ربیعی در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به سوالی درباره‌ آخرین اخبار در مورد پذیرفتن سی‌اف‌تی و پالرمو اظهار کرد: سی‌اف‌تی و پالرمو برای ما بسیار مهم است. قبل از جلسه هیات دولت جلسه‌ای در این زمینه تشکیل شد. تحلیل ما این است که اگر ما به لیست سیاه اف‌ای‌تی‌اف برویم تسلط اطلاعاتی بیگانگان بر ما بیشتر می‌شود؛ یعنی بر خلاف تصور آنهایی که معتقدند اگر به FATF بپیوندیم تسلط اطلاعاتی بر ما بیشتر می‌شود.
وی افزود: امروز مطرح شد آنها حتی می‌توانند ردیابی کنند که یک پول از چه طریقی برای تامین مخارج یک زندانی ایرانی در خارج از کشور ارسال می‌شود. ما در دولت معتقدیم نپیوستن به لوایح مربوط به اف‌ای تی اف هم به ما اتهام وارد می‌کند و هم موجب اشراف اطلاعاتی بیشتر در کشور می‌شود. تحفظ‌های ما نیز هیچ مشکل امنیتی برایمان درست نمی‌کند.
وی با بیان اینکه پیوستن به این لوایح بیشتر به نفع منفعت ملی است و این لوایح نباید رد شود، تصریح کرد: ما نباید بی‌خود بهانه به دیگران بدهیم. اکنون می‌گویم که ما وارد لیست سیاه نشده‌ایم پس باید مقاومت کنیم. همین‌ها بوده‌اند که می‌گفتند مگر آمریکا از برجام خارج می‌شود؟ ولی آمریکا خارج شد. دولت به مقاومت در برابر فرد زورگویی مثل ترامپ اعتقاد دارد. اما ما معتقدیم مقاومت باید جایی انجام شود که ارزش دارد. دولت در زمینه مقاومت از دیگران پیشتازتر است.


سخنگوی دولت درباره‌ تصویب لوایح FATF در جلسه سران قوا خاطرنشان کرد: این موضوع در دو جلسه سران قوا مطرح شد و اعضا بر اجرای این لوایح تاکید داشتند. مصوبات این جلسات نیز به استحضار رهبری می‌رسد.
سخنگوی دولت در پاسخ به این پرسش که آیا در بانک‌های ایرانی خارج از کشور پولشویی انجام می‌شود، گفت: من از این موضوع خبر ندارم اما اگر در لیست سیاه FATF قرار بگیریم بانک‌های ایرانی نمی‌توانند فعالیت کنند.
سخنگوی دولت با بیان اینکه در جلسه هیات دولت گزارشی درباره وضعیت اقتصادی کشور ارائه شد، گفت: تورم نقطه به نقطه ماه مهر 3/ 28 درصد رسیده است که قبلا تا 52 درصد بالا رفته بود. امروز اقتصاددانان دولت تحلیل کردند که روند کاهشی تورم ادامه می‌یابد. تورم دوارده ماهه هم 9/ 40 درصد است که در مهر ماه 3/ 40 درصد بوده است که شش دهم درصد کاهش داشته است که نشانه مثبتی است، البته ما مطلع هستیم که تورم قدرت خرید مردم را کم کرده است، ولی روند شتابان تورم کاهش یافته است.
ربیعی درباره بهبود روابط ایران با امارات و عربستان سعودی اظهار کرد: بهبود روابط با کشورهای منطقه درحال رخدادن است. فارغ از مسائلی که دیشب عربستان سعودی اعلام کرده است که به آنها ربطی ندارد و مساله ایران است، ما از روابط با دولت عربستان سعودی استقبال می‌کنیم و پیام‌هایی هم دراین زمینه رد و بدل شده است.
سایر اخبار این روزنامه
آغاز روند کاهشی نرخ تورم سالانه *ممکن است در سال‌های آینده به هر بهانه‌ای ما را به سنت کشورهای مسیحی وادارند انتقاد حضرت آیت‌الله سبحانی از طرح مساله تعطیلی پنجشنبه‌ها دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی: سه نسل از سانتریفیوژهای جدید به‌زودی رونمایی می‌شود اعلام آمادگی 17 کشور برای سرمایه‌گذاری در بندر چابهار سخنگوی دولت: سران قوا، بر اجرای لوایح FATF تاکید دارند سخنگوی وزارت امورخارجه: ایران از هر اقدامی برای حفظ تمامیت ارضی سوریه استقبال می‌کند آغاز مذاکرات عربستان با انصارالله برای آتش بس در یمن با کسب 8 مدال طلا در بخش ساندا ایران در قلب چین قهرمان ووشوی جهان شد پس از دیدار با پوتین اردوغان پایان عملیات نظامی ترکیه در سوریه را اعلام کرد سکاندار جدید کشتی طوفان‌زده تونس کیست؟ آیا سعودی‌ها چیزی غیر از پول ندارند؟ در جلسه هیات دولت اعلام شد؛ خطوط شش و هفت مترو تهران تا پایان سال 1399 به طور کامل راه‌اندازی می‌شود دیدار ظریف با رئیس جمهوری آذربایجان رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه: مسئولان تا پایان آبان دارایی‌‎های خود را اظهار کنند تحلیل سیاسی هفته