دردی بدتر از HIV و سرایت وعده درمانی به مدارس!

تکذیب شایعه عطر مرگ آور سعودی
حتما تا حالا شما هم  شایعه عطری به نام «رشا» را که ادعا شده در حال توزیع در کشورمان است و چند مرتبه استفاده از آن می‌تواند به فلج شدن فرد مصرف کننده یا مرگ وی منجر شود، شنیده اید. درکنار عکسی از این عطر، تصویر نامه ای هم منتشر شده که حاوی جزئیات جالبی است، از جمله این که عطر یاد شده قیمت مناسبی دارد، به واسطه دست فروش‌ها عرضه می‌شود و آن را عربستان سعودی و امارات متحده عربی تهیه و توزیع می کنند. علت این کار هم اقدام تلافی جویانه بابت حمله یمن به آرامکوی عربستان ذکر شده است!
بد نیست ماجرایی مشابه در مصر را که یک سال پیش اتفاق افتاده بود، با هم مرور کنیم. سال گذشته در مصر شایعه‌ای پیچید که حکایت از توزیع عطری کشنده با برند «Relax» در فروشگاه‌های این کشور داشت که عمر مصرف کنندگانش به سه روز نرسیده، پایان می‌یافت و جز این کشور، در دیگر کشور‌های عربی نیز توزیع شده بود؛ شایعه‌ای که سندش، نامه‌ای بود که امضا کننده آن مقامی نظامی در الجزایر بود!
جالب است بدانید هم نامه مقام نظامی الجزایر مُهر محرمانه داشته و هم نامه مقام نظامی کشورمان؛ نامه‌هایی که حالا می‌دانیم جعلی هستند، ولو این که  خیلی طبیعی و واقعی به نظر برسند یا فراتر از آن، روی سربرگ واقعی چاپ شده باشند.در پایان امیدواریم مسئولان مربوط خیلی زود درباره این گونه شایعات واکنش نشان دهند و نگذارند اذهان عمومی مسموم و ماجرا به غائله‌هایی بزرگ منجر شود که یک نمونه از آن را در ماجرای ایدز در لردگان شاهد بودیم و هنوز مردم آن منطقه از آن شایعه رنج می کشند.
 
 


وعده درمانی به  مدارس رسید!
هرچند حضور دانش آموزان در انتخاباتی در سطح مدرسه، تمرین دموکراسی است اما نکته‌ای که در بیست و دومین انتخابات شوراهای دانش‌آموزی به چشم آمد، شعارهای تبلیغاتی  و وعده های عجیب و دست نیافتنی نامزدها بود که در فضای مجازی هم دست به دست شد و فارغ از تلطیف فضا و خنده‌ای که بر لب می‌نشاند، یک پرسش را در ذهن ایجاد می‌کرد: «چرا دانش‌آموزان وعده‌های دروغ و نشدنی می‌دهند؟» کاربران هم به این شعارها که عملی کردن شان امکان پذیر نبود واکنش نشان دادند. کاربری نوشت: «خیلی از این شعارها کار خود دانش آموزان نیست و نسخه بزرگ ترهاست.» کاربر دیگری نوشت: «وقتی مسئولان ما برای انتخاب شدن وعده دروغ می دن و بعد از انتخاب شدن هم کسی کاری به وعده های دروغشون نداره بچه ها هم یاد می گیرن.»
 
 
دردی بدتر از HIV !
تقریبا یک ماه از ماجرای شایعهHIV  در چنار محمودی لردگان می‌گذرد، شایعه ای که از همان ابتدا حاشیه های زیادی داشت. البته به موقع واکنش نشان  ندادن به شایعه و اطلاع رسانی نادرست هم به این شایعه دامن زد. نبود فرهنگ سازی در زمینه ایدز باعث شده این روزها  کسی از مردم چنارمحمودی چیزی نخرد. به تازگی هم تصاویری در فضای مجازی منتشر شده که در شرح آن آمده است: ‏«کسی از اهالی چنارمحمودی نان نمی‌خرد، هیچ پزشکی حاضر به معاینه دندان‌هایشان نمی‌شود، دولت آمار دقیقی از مبتلایان به ایدز در «چنارمحمودی» نمی دهد، سیب‌ها و گوجه‌های پای درخت‌‌ها هیچ میوه‌فروشی را برای خرید وسوسه نمی‌کند.» کاربری نوشت: «امان از درد بی فرهنگی که باعث شده مردم لردگان درد ایدزشون سوزناک تر بشه!» کاربری هم نوشت: «کدوم سازمان مسئول فرهنگ سازیه!»
 
 
تعرفه گمرکی گوشی های آیفون
تصویری با عنوان تعرفه های جدید گمرکی گوشی مسافری برای برخی مدل های آیفون در فضای مجازی دست به دست شد که واکنش های زیادی به همراه داشت. در این تصویر ادعا شده است که تعرفه گمرکی گوشی آیفون با توجه به مدل های مختلف از یک میلیون و 150 هزار تومان شروع می شود و به 2 میلیون و 338 هزار تومان می رسد. برخی از کاربران معتقدند که این مقدار تعرفه گمرکی باعث می شود قاچاق این کالا برای قاچاقچیان به صرفه باشد. کاربری نوشت: «با این که تعرفه گمرکی اش بالاست ولی با قیمت دلار 11 هزار و 500 هم که حساب کنی و این تعرفه رو هم بکشی روش بازم توی کشورمون 6، 7 میلیون تومان از خارج از کشور گرون تره!» کاربر دیگری نوشت: «‏بعید می‌دونم خودِ آیفون رو گوشی‌هاش این‌قدر سود کنه که مخابرات برای رجیستری داره سود می‌کنه!»
 
 
گافی که انگار درست است!
با انتشار خبر موافقت مشروط سازمان محیط زیست با طرح انتقال آب دریای خزر به استان سمنان طی چند روز گذشته، دوباره مخالفت‌های محیط زیستی زیادی مطرح شده است. مخالفان می‌گویند برای اجرای این طرح بین 100 تا 700 هکتار از جنگل‌های هیرکانی نابود خواهد شد. در ویدئویی هم که به‌تازگی از برنامه فرمول یک منتشر شده است معاون سازمان محیط زیست که مهمان برنامه است در مقابل انتقادات مجری برنامه هنگام توضیح دادن به اشتباه این سازمان را مسئول تخریب محیط زیست اعلام می‌کند که همین اتفاق باعث شوخی‌های بسیاری شده است. کاربری نوشت: «با این عملکرد  عجیب سازمان محیط زیست واقعا این حرف آقای معاون خیلی هم نادرست نبود!». کاربر دیگری هم به لحن صحبت کردن آقای معاون اشکال گرفت و نوشت: «آیا یک مدیر کشوری باید با این لحن در رسانه ملی صحبت کند؟»